+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Geofencing

Geofencing nebo-li zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací

18.6.2021Jaroslav Pavlíček

V posledních letech funkce zvaná geofencing zlepšila širokou škálu mobilních aplikací – od úkolníčků, až po sociální sítě. Co geofencing je, jak funguje a proč je to důležitý nástroj pro budoucnost nejen mobilních aplikací?

Co je to geofencing?

Geofencing je služba zaměřující polohu telefonu (a s ním i člověka) pomocí GPS nebo RFID (radiofrekvenční identifikátory), jako jsou Wi-Fi nebo Bluetooth či mobilní data.

Funguje tak, že pokud se uživatel se svým mobilním zařízením dostane do virtuálně vytyčeného prostoru nebo-li tzv. geofence, tak aplikace, která tuto technologii používá, vykoná předem naprogramovanou akci. Například zašle push notifikaci, textovou zprávu a podobně.

Kde se geofencing hodí?

Nezapomeňte koupit mléko

Jestli používáte některou z mnoha aplikací na úkoly, možná jste si všimli, že mají funkci připomínky konkrétního úkolu ve chvíli, kdy se dostanete do určitého místa, například domů do práce, nebo do lokálního supermarketu. Je to samozřejmě geofencing, který má na svědomí, že vám v ten moment přijde nastavená připomínka s nákupním seznamem.

Dobře cílená reklama

Jednoduchý příklad užití geofencingu v marketingu je situace, kdy se dostanete do blízkosti zmrzlinového stánku a přijde vám notifikace “Dnes výborná vanilková”. Nebo vejdete do obchodu, třeba do drogerie, a chvíli na to vám přistane zpráva ve znění: “Pouze dnes SLEVA 10 %!”.

Geofencing 2

Upozornění ve správnou chvíli na správném místě výrazně zlepšuje nejen možnost zacílení reklamy samotné, ale i její efektivitu. Prostředky vynaložené na oslovení zákazníka v moment, kdy se ocitne přímo v obchodě, se s největší pravděpodobností vrátí několikanásobně.

Sociální sítě

Když se řekne geofencing v kontextu sociálních sítí, zasvěceným se vybaví Snapchat a jeho filtry, stickersky a další funkce navázané na lokalitu uživatele. Na Facebooku a Instagramu zase geofencing pomáhá v cílení reklamy podle místa, kde se lidé vyskytují nebo vás šikovně upozorní, když se k vašemu účtu pokusí připojit někdo z druhého konce světa.

Chytrá domácnost bude zase o něco chytřejší

Dalším ideálním scénářem užití geofencingu jsou chytré spotřebiče, na které nemusíte vůbec sahat, protože se automaticky zapnou po vašem příchodu domů (nebo se vypnou po vašem odchodu).

Ať už se jedná o světla, topení, klimatizaci, rolety, vrata od garáže či kávovar, všechny tyto vymoženosti moderní civilizace díky spárování s vaším telefonem (a správnému nastavení) poznají, kdy přišel jejich čas.

Dozorce na pracovišti

I když se pracovní prostředí a podmínky čím dál více uvolňují a novou normou se stává práce na home office, v určitých zaměstnáních je monitorování zaměstnanců stále téměř nezbytné. Například v logistických službách geofencing pomáhá zjistit, kdy přesně kurýr dovezl zásilku na místo, jak dlouho strávil jejím předáním a kolik času mu zabral přesun na další lokalitu.

Bezpečnost

Asi už tušíte, že geofencing má i bohaté využití v oblasti bezpečnosti. Od monitorování pozemku, kdy při vstupu nepovolané osoby spustí alarm, až po uzamčení počítače ve chvíli, kdy se s vaším telefonem (a jeho bluetooth signálem) vzdálíte.

Jak nám geofencing vyměřuje budoucnost?

Geofencing není pouze nástavba pro mobilní aplikace. Používá se jak v logistice pro kontrolu polohy kamionů a lodí, tak třeba pro “trackování” dobytka. Hodně skloňovaný je tento termín i v debatách o budoucnosti využití dronů, kde je geofencing klíčový.

S rostoucími možnostmi našich přístrojů a zařízení, ale i nárokami a nadějemi, které do nich vkládáme, je nepochybné, že využití geofencingu rapidně poroste. Rozhodně do tématu také “promluví” celá problematika ochrany soukromí a osobních dat. Již teď je ale jisté, že geofencing bude několik příštích let výrazně rozvíjet nejen svět mobilních aplikací.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co dělat, když se vám přehřívá telefon? Další článek Servisní smlouva aneb dokument, který vás zachrání, když se vaše aplikace dostane do problémů

Related Articles

Gamification

Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů

13.4.2022Jaroslav Pavlíček
Ferda domů - notifikace

Jak notifikace v mobilních aplikacích vydělávají peníze

16.2.2022Jaroslav Pavlíček
Obrazovka telefonu s widgetem pro počasí.

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

8.3.2023Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy