+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Geofencing

Geofencing nebo-li zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací

18.6.2021Jaroslav Pavlíček

V posledních letech funkce zvaná geofencing zlepšila širokou škálu mobilních aplikací – od úkolníčků, až po sociální sítě. Co geofencing je, jak funguje a proč je to důležitý nástroj pro budoucnost nejen mobilních aplikací?

Co je to geofencing?

Geofencing je služba zaměřující polohu telefonu (a s ním i člověka) pomocí GPS nebo RFID (radiofrekvenční identifikátory), jako jsou Wi-Fi nebo Bluetooth či mobilní data.

Funguje tak, že pokud se uživatel se svým mobilním zařízením dostane do virtuálně vytyčeného prostoru nebo-li tzv. geofence, tak aplikace, která tuto technologii používá, vykoná předem naprogramovanou akci. Například zašle push notifikaci, textovou zprávu a podobně.

Kde se geofencing hodí?

Nezapomeňte koupit mléko

Jestli používáte některou z mnoha aplikací na úkoly, možná jste si všimli, že mají funkci připomínky konkrétního úkolu ve chvíli, kdy se dostanete do určitého místa, například domů do práce, nebo do lokálního supermarketu. Je to samozřejmě geofencing, který má na svědomí, že vám v ten moment přijde nastavená připomínka s nákupním seznamem.

Dobře cílená reklama

Jednoduchý příklad užití geofencingu v marketingu je situace, kdy se dostanete do blízkosti zmrzlinového stánku a přijde vám notifikace “Dnes výborná vanilková”. Nebo vejdete do obchodu, třeba do drogerie, a chvíli na to vám přistane zpráva ve znění: “Pouze dnes SLEVA 10 %!”.

Geofencing 2

Upozornění ve správnou chvíli na správném místě výrazně zlepšuje nejen možnost zacílení reklamy samotné, ale i její efektivitu. Prostředky vynaložené na oslovení zákazníka v moment, kdy se ocitne přímo v obchodě, se s největší pravděpodobností vrátí několikanásobně.

Sociální sítě

Když se řekne geofencing v kontextu sociálních sítí, zasvěceným se vybaví Snapchat a jeho filtry, stickersky a další funkce navázané na lokalitu uživatele. Na Facebooku a Instagramu zase geofencing pomáhá v cílení reklamy podle místa, kde se lidé vyskytují nebo vás šikovně upozorní, když se k vašemu účtu pokusí připojit někdo z druhého konce světa.

Chytrá domácnost bude zase o něco chytřejší

Dalším ideálním scénářem užití geofencingu jsou chytré spotřebiče, na které nemusíte vůbec sahat, protože se automaticky zapnou po vašem příchodu domů (nebo se vypnou po vašem odchodu).

Ať už se jedná o světla, topení, klimatizaci, rolety, vrata od garáže či kávovar, všechny tyto vymoženosti moderní civilizace díky spárování s vaším telefonem (a správnému nastavení) poznají, kdy přišel jejich čas.

Dozorce na pracovišti

I když se pracovní prostředí a podmínky čím dál více uvolňují a novou normou se stává práce na home office, v určitých zaměstnáních je monitorování zaměstnanců stále téměř nezbytné. Například v logistických službách geofencing pomáhá zjistit, kdy přesně kurýr dovezl zásilku na místo, jak dlouho strávil jejím předáním a kolik času mu zabral přesun na další lokalitu.

Bezpečnost

Asi už tušíte, že geofencing má i bohaté využití v oblasti bezpečnosti. Od monitorování pozemku, kdy při vstupu nepovolané osoby spustí alarm, až po uzamčení počítače ve chvíli, kdy se s vaším telefonem (a jeho bluetooth signálem) vzdálíte.

Jak nám geofencing vyměřuje budoucnost?

Geofencing není pouze nástavba pro mobilní aplikace. Používá se jak v logistice pro kontrolu polohy kamionů a lodí, tak třeba pro “trackování” dobytka. Hodně skloňovaný je tento termín i v debatách o budoucnosti využití dronů, kde je geofencing klíčový.

S rostoucími možnostmi našich přístrojů a zařízení, ale i nárokami a nadějemi, které do nich vkládáme, je nepochybné, že využití geofencingu rapidně poroste. Rozhodně do tématu také “promluví” celá problematika ochrany soukromí a osobních dat. Již teď je ale jisté, že geofencing bude několik příštích let výrazně rozvíjet nejen svět mobilních aplikací.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co dělat, když se vám přehřívá telefon? Další článek Servisní smlouva aneb dokument, který vás zachrání, když se vaše aplikace dostane do problémů

Related Articles

Widgety - android

Co to jsou widgety a jak umí vylepšit Vaši aplikaci?

10.1.2021Jaroslav Pavlíček
Gamification

Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů

13.4.2022Jaroslav Pavlíček
Ferda domů - notifikace

Jak notifikace v mobilních aplikacích vydělávají peníze

16.2.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (18)
  • Mobilní aplikace (28)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (20)
  • Z naší dílny (12)

Přečtěte si také

  • Jak pracuje… Projektový manažer II
  • 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)
  • Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace
  • Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací
  • Vývoj mobilních aplikací pro WordPress
  • Jak pracuje… Projektový manažer I
  • Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS
  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy