+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Mobilní aplikace pro marketing

4 způsoby, jak mobilní aplikace zlepší váš marketing (a zvýší tržby)

13.10.2021Jaroslav Pavlíček

Nejen služba pro uživatele a prodejní kanál, ale také silný marketingový nástroj. I tak se můžeme dívat na mobilní aplikace. Prakticky každému prodejci nebo poskytovateli služeb totiž dokáže kvalitní aplikace přivést nové klienty a ty stávající motivovat k častějším objednávkám.

O tom, že jsou mobilní aplikace stále důležitější, svědčí i fakt, že každý den stráví lidé s telefonem v ruce víc než 3 hodiny. A jeho displej kontrolují skoro 60× denně.

Díky mobilním aplikacím toho využijete. S jejich pomocí totiž zastihnete své zákazníky mnohem snadněji než prostřednictvím webu nebo newsletterů.

Není to ale zdaleka jediný přínos mobilních aplikací pro váš marketing. Pomohou vám například v následujících 4 oblastech.

1. Dozví se o vás více lidí

Mobilní aplikace pomáhá rozšířit povědomí o vaší značce hned několika způsoby. V první řadě díky tomu, že ji lidé uvidí při vyhledávání v obchodech Google Play a App Store.

Není to ale zdaleka jediná možnost.

Velmi efektivní způsob, jak dostat svou aplikaci do širšího povědomí, je zajistit, že bude předinstalovaná v telefonech určité značky nebo typu. Jako se nám to podařilo například s aplikací Odtahovka, která je předinstalovaná na telefonech Huawei.

Marketing - Odtahovka

Díky předinstalování aplikace Odtahovka do telefonů Huawei jsme ji mohli dostat lépe do povědomí uživatelů.

A zapomínat nesmíte ani na sociální sítě. Právě díky jejich propojení s mobilní aplikací se o vás může dozvědět řada lidí, která vás dosud neznala.

Spokojený uživatel totiž aplikaci rád propojí se svým facebookovým účtem. A také se rád s ostatními podělí o dobré zkušenosti nebo například dosažené úspěchy (pokud v aplikaci využijete principy gamifikace).

Stačí ho k tomu vyzvat.

2. Klienti budou spokojenější

Jak už jsme zmínili, velkou výhodou mobilních aplikací je, že můžete snadno zastihnout své zákazníky a klienty. A platí to také obráceně. Jednoduše zastihnou i oni vás.

Bez ohledu na to, kde zrovna jsou.

Vaše služby nebo zboží si tak mohou objednat, kdykoliv si vzpomenou nebo potřebují. Díky tomu budou spokojenější a příště opět rádi sáhnou po vašich službách.

Navíc jim v aplikaci můžete některé služby nebo informace nabídnout i off-line.

3. Oslovíte klienty pomocí push notifikací

Upozornit klienty na aktuální slevy, speciální nabídky nebo například nečekané odstávky. To jsou jen některé příklady, jak vám pomohou push notifikace.

Jejich obrovská výhoda je v tom, že uživatelé uvidí notifikaci ve svém telefonu. Díky tomu se o vaší nabídce opravdu dozví a nehrozí, že zapadne mezi ostatními. Jako tomu bývá například u e-mailů.

Potvrzují to i statistiky.

Zatímco open rate (míra otevření – tedy poměr otevřených zpráv) je u e-mailů v průměru 2,1 %, u push notifikací je to 20 %. Tedy 10× víc. A v některých oborech stoupá open rate až ke 30 %.

Ještě výraznější je rozdíl u click-through rate (míra prokliku z otevřených zpráv). Zatímco u e-mailů je průměrná míra prokliku 1 %, u push notifikací dosahuje 28 %. A v některých oborech se pohybuje i kolem 40 %.

Znamená to jediné. Pomocí mobilních aplikací a push notifikací můžete klienty oslovit opravdu efektivně.

Marketing aplikace - OneSignal

U našich aplikací často využíváme k doručování push notifikací OneSignal. Nabízí mimo jiné inteligentní doručování, které umožňuje oslovit uživatele tak, abyste maximalizovali šanci na otevření notifikace. Zdroj: OneSignal

4. Přizpůsobíte nabídku svým klientům

Mobilní aplikace vám pomohou získat také informace o chování zákazníků. A to jak u celých cílových skupin, tak při pohledu na konkrétní uživatele. Tomu pak můžete přizpůsobit svou nabídku a různé akce.

Jednotlivým klientům tedy můžete v návaznosti na jejich chování nabídnout vhodné služby či zboží. Nebo například slevy „na míru”.

Právě díky personalizaci zvýšíte šance, že uživatel nabídku otevře. A následně ji i využije.

Například data z roku 2018 ukazují, že už základní personalizace zvýší open rate o 10 %.

Cesta k vyšším tržbám

Mobilní aplikace tak dokážou pomoci menším firmám i velkým korporacím.

Už jen díky publikaci v obchodech Google Play a App Store mohou výrazně zvýšit povědomí o vaší společnosti a poskytovaných službách. Navíc stačí přidat jen několik základních kroků a zvýšíte počet uživatelů i klientů.

A také své tržby.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Lidé u mobilních aplikací často podceňují soukromí. Android a iOS se snaží pomoci Další článek Budoucnost mobilních plateb? Univerzální aplikace

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (18)
  • Mobilní aplikace (28)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (20)
  • Z naší dílny (12)

Přečtěte si také

  • Jak pracuje… Projektový manažer II
  • 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)
  • Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace
  • Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací
  • Vývoj mobilních aplikací pro WordPress
  • Jak pracuje… Projektový manažer I
  • Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS
  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy