+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Co obsahují Google Analytics mobilní aplikace

30.12.2021Jaroslav Pavlíček

Google Analytics vkládáme automaticky do každé mobilní aplikace, kterou vyvíjíme. Je to silný nástroj, který pomůže získat představu o tom: 1) kdo jsou uživatelé, 2) odkud přicházejí 3) co v aplikaci dělají 4) kolik a za co utrácí 5) technické detaily.

Ve výchozím nastavení je v Google Analytics k dispozici základní sada reportů, která ve většině případů bohatě postačí. Pokročilí uživatelé mají možnost si nadefinovat vlastní nebo použít sofistikovanější nástroj Google Data Studio.

Knihovna SDK Google Analytics, která se vkládá při vývoji do mobilní aplikace, také nabízí základní funkčnost, ale drobným rozšířením lze získat data, která jsou přehlednější a mají větší vypovídající hodnotu.

Následuje příklad grafů a tabulek, které lze v nástroji nalézt.

Rychlý přehled

 

Rychlý přehled

Celkový počet uživatelů, počet nových uživatelů, průměrná doba strávená v aplikaci a celkový prodej.

 

Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.

Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.

 

Jaké platformy uživatelé používají

Jaké platformy uživatelé používají

 

Acquision – odkud uživatelé přicházejí

Odkud uživatelé přicházejí

Odkud uživatelé přicházejí: přímo, CPC reklamy, push notifikace, Facebook, …  a jak se chovají

Engagement – jak uživatelé aplikaci používají

Statistiky - engagement

Průměrný čas strávený v aplikaci, průměrný počet spuštění na jednoho uživatele a průměrná doba jednoho použití.

 

Nejčastější obrazovky

Nejčastěji používané obrazovky

 

Statistiky eventů

Statistiky jednotlivých událostí. Je možné si definovat vlastní.

 

Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace

Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace

 

 

Monetization – statistiky prodeje

Statistika prodejů

Statistika prodejů: celkové, zboží a prodej reklamy

 

Detailní statistika prodeje

Počet nakupujících – celkově a prvotních

 

Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele

ARPU: Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele. Porovnání uživatelů Android a iOS.

 

Technické detaily

Statistiky Android vs iOS

Statistiky platforem Android vs iOS

 

Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení

Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení

 

Statistiky verze mobilní aplikace

Statistiky rozšíření verze mobilní aplikace

Závěr

Zkušenost ukazuje, že zákazníci často nemají v počátcích vývoje představu, co by bylo vhodné měřit a s konkrétními požadavky přijdou až v okamžiku, když už je aplikace v obchodech. Proto jsme zařadili do firemního standardu vkládání Google Analytics již ve fázi lokálního vývoje, aby se data sbírala co nejdříve.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak funguje přihlášení přes Facebook Další článek Tvorba mobilní aplikace zdarma

Related Articles

Sentry – nástroj pro sledování chyb

25.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (24)
  • Mobilní aplikace (38)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (12)
  • Ostatní (11)
  • Top (5)
  • Trendy (35)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15
  • No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?
  • Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí
  • O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace
  • Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho
  • Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny
  • Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách
  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy