+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Ruka držící mobilní telefon, do kterého přilétávají ikony push notifikací.

Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace

15.6.2022Jaroslav Pavlíček

Jaký je nejlepší kanál k oslovení uživatelů? Push notifikace v mobilním telefonu. Shodlo se na tom 61 % manažerů, obchodních zástupců a dalších představitelů světových firem. Až na další místa zařadili e-maily nebo například SMS zprávy.

Na význam push notifikací v mobilu upozornil průzkum společnosti OneSignal. Pracoval přitom jak s odpověďmi od více než 500 respondentů, tak se statistikami, které pocházejí z více než 10 miliard zpráv odeslaných prostřednictvím OneSignalu.

Ze získaných dat vyplývá, že důležitost push notifikací stále roste.

Lidé totiž tráví v mobilních aplikacích stále více času. A právě push notifikace jsou vhodným způsobem, jak tyto uživatele oslovit a přivést k požadované akci. Ať už je to nákup, zaslání dotazu nebo například návštěva pobočky.

Push notifikace v mobilu navíc lidé okamžitě vidí. Díky tomu nehrozí, že zapadnou mezi dalšími zprávami – jako je tomu například u e-mailu.

I proto jsou push notifikace nejlepším způsobem, jak znovu oslovit uživatele. Většina firem je vnímá jako mnohem efektivnější než například e-maily, webové push notifikace nebo SMS zprávy.

Graf hodnotící důležitost jednotlivých kanálů v komunikaci se zákazníky.

Při hodnocení důležitosti jednotlivých kanálů pro komunikaci s klientem se push notifikace umístily na prvním místě s hodnocením 6,25 bodu ze 7. Druhý e-mail měl přitom jen 5,03 bodu. Zdroj: OneSignal

Pomáhají udržet klienty a zvýšit tržby

Představitelé oslovených společností se shodují, že velkou výhodou push notifikací v mobilu je také jejich univerzálnost.

Proto je využívají:

  • jak pro takzvané transakční zprávy (tedy automatické zprávy potvrzující například odeslání objednávky),
  • tak pro marketingová sdělení (tedy nabídky speciálních akcí, slev a podobně).
Graf ukazující typy zpráv rozesílaných různými kanály.

Průzkum OneSignalu ukázal, že víc než dvě třetiny firem využívají mobilní push notifikace k šíření marketingových sdělení a ke kombinaci marketingových a transakčních zpráv. Zdroj: OneSignal

Hlavní síla push notifikací je však zejména v marketingových zprávách. Efektivně osloví uživatele, přinesou mu vhodnou nabídku a přimějí ho k interakci i k dalšímu nákupu.

Díky tomu si firmy dokážou dlouhodobě udržet své zákazníky.

To je přitom velmi důležité. Věrní zákazníci totiž utrácejí více a častěji než noví klienti.

Údaje společnosti Bain & Company dokonce ukazují, že zvýšení retence zákazníků o 5 % přináší růst příjmů o 25–95 %.

Graf porovnávající nejefektivnější kanály z pohledu opětovného navázání interakce se zákazníkem.

Víc než 40 % firem vnímá push notifikace jako nejefektivnější kanál k navázání opětovného kontaktu se svými zákazníky. Zdroj: OneSignal

Důležitá je také personalizace

Myslete také na to, že stále větší roli hraje personalizace. Skoro dvě třetiny zákazníků dokáže personalizovaná nabídka přivést k dalšímu nákupu.

A ve spojení se segmentací zvyšuje engagement (tedy vyvolává interakci se zákazníkem) o 83 %.

Nestačí však pouhé oslovení jménem či příjmením, důležité je přijít s produkty či službami „na míru“. Tedy na základě předchozích nákupů a chování uživatele vytvořit novou a vhodnou nabídku.

Z údajů OneSignalu totiž vyplývá, že u notifikací s personalizovaným obsahem byla míra zaujetí (engagement rate) o 259 % vyšší než u obecných zpráv.

55 % firem vidí budoucnost v push notifikacích

Většina oslovených se také shodla, že push notifikace v mobilu budou nejdůležitějším kanálem v komunikaci s klienty i v následujících letech.

Graf zobrazující nejdůležitější komunikační kanály v příštích 2 letech.

Push notifikace v mobilním telefonu vnímá jako nejdůležitější komunikační kanál budoucnosti téměř 55 % firem. Zdroj: OneSignal

Na push notifikace je proto potřeba myslet už při vývoji mobilní aplikace. Nebo je do ní implementovat při nejbližší aktualizaci. Pomůžou vám totiž získat věrnější klienty, kteří budou častěji využívat vaše služby.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Napište nám a připravíme mobilní aplikaci, se kterou oslovíte klienty efektivně a kdykoliv potřebujete. Nebo vaši současnou aplikaci aktualizujeme a push notifikace do ní doplníme.

A navíc si sami zvolíte, zda dáte přednost řešení na míru, nebo využijete právě OneSignal.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací Další článek 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy