+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Stůl, na kterém leží noviny v papírovém vydání a v responzivní aplikaci na tabletu a mobilním telefonu.

Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace

19.10.2022Jaroslav Pavlíček

Přehledná a uživatelsky přívětivá – bez ohledu na to, na jakém zařízení ji spouštíte. Přesně taková je responzivní aplikace. Tedy aplikace, která se přizpůsobí každému telefonu i tabletu.

Se spojením „responzivní web“ či „responzivní aplikace“ se setkala zřejmě každá firma, která se pohybuje v online prostoru. Tento pojem totiž znamená, že se její web či aplikace vždy přizpůsobí přístroji, na kterém ji uživatel spouští.

Zejména u webových stránek je to v posledních letech velké téma. Pokud se totiž web dobře zobrazuje v mobilu i v počítači, má větší šanci umístit se na předních příčkách ve vyhledávání pomocí Googlu.

I díky tomu se o responzivitě mluví stále častěji. A to nejen ve spojení s internetem, ale také s webovými a mobilními aplikacemi.

Proč být responzivní?

Jak už jsme zmínili, hlavní předností responzivních webů a aplikací je, že se prakticky na jakémkoliv zařízení zobrazují podobně. Uživatelům to přináší nejméně 3 důležité výhody:

1. Vše je přehledné

U responzivních webů a aplikací prakticky nehrozí, že se v nich uživatel ztratí. Vidí totiž všechno, co v daný okamžik vidět potřebuje. Nestane se tak, že například obrázky či texty překračují hranice displeje.

Vše se navíc přizpůsobí i tomu, jak mobil či tablet otočí.

2. Ovládání je jednodušší

Nejen, že jednotlivé prvky zůstávají vždy na displeji, ale zároveň nehrozí, že by se na některém zařízení příliš zmenšily. Vždy mají ideální velikost, která uživateli umožní pohodlné ovládání.

3. Vhodné fotografie a obrázky

Aby fotografie a obrázky vypadaly dobře i na velkých obrazovkách, musí mít dostatečnou velikost a rozlišení. Uživatelé díky tomu vidí ostře všechny detaily.

Pro menší displeje se však vyplatí velikost obrázků snížit. Budou tak zabírat méně místa na serveru, rychleji se načtou a na malé obrazovce budou stále ostré.

Responzivní aplikace proto pracuje i s velikostí a kvalitou obrázků. A pro každý displej hledá optimální variantu.

Získáte spokojenější uživatele

Uvedené přednosti jsou důležité také pro vás. Díky nim totiž:

  • Získáte spokojenější a věrnější uživatele – když se lidem s aplikací dobře pracuje, budou ji rádi používat a nemusí hledat jiné řešení u konkurence.
  • Přivedete nové uživatele – dobrá aplikace, která splňuje očekávání uživatelů, přináší také dobrá hodnocení. A pomáhá tak přilákat další klienty.
  • Aplikace lépe splní svůj účel – ať už je jím prodej služeb a výrobků, přivedení klientů či obchodních partnerů na pobočku, nebo například rychlé a přehledné předání informací o skladových zásobách na jednotlivé pobočky.

Responzivita není automatická

Možná vás napadá, že přece každá mobilní aplikace je responzivní. Není to však docela pravda.

Zdaleka ne každá aplikace se umí zcela přizpůsobit tabletu nebo například tomu, jak uživatel otočí telefon.

Navíc musí reagovat na různé velikosti displejů. Zatímco u iPhonů je jich jen několik, u mobilů s operačním systémem Android se setkáte s nepřeberným množstvím variant.

Proto se v INITED vždy na začátku spolupráce zajímáme o to, zda chce klient responzivní aplikaci. Pokud ano, musíme u projektu myslet nejen na všechny funkčnosti, jednoduché používání nebo například rychlost aplikace, ale také na to, aby se její vzhled přizpůsobil telefonu i tabletu.

Takováto optimalizace s sebou totiž přináší například:

  • změnu odsazení u jednotlivých prvků,
  • úpravu jejich velikosti
  • či jejich přeskládání.

Vše tak, aby bylo používání aplikace pohodlné i na tabletu či otočeném telefonu.

A u komplikovanějších mobilních aplikací je dokonce nutná mírná změna vzhledu.

Zato si však můžete být jistí, že uživatelé vždy uvidí, co potřebují, bude se jim s aplikací dobře pracovat a rádi ji doporučí dál.

Napište si o takovou aplikaci i vy! A společně ji připravíme tak, že splní představy vaše, vašich klientů i obchodních partnerů.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty Další článek Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur

Related Articles

Jak navrhnout aplikaci? 7 věcí, které si musíte předem promyslet

9.3.2022Jana Marková
Jak pracuje projektový manažer – manažerka polepená lístky s úkoly.

Jak pracuje… Projektový manažer I

1.6.2022Jaroslav Pavlíček

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy