+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Žena kontrolující push notifikace na mobilu.

7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace

2.11.2022Jaroslav Pavlíček

Nejlepší způsob, jak navázat kontakt s uživatelem. A přesvědčit ho, aby nakoupil, kontaktoval vás nebo například navštívil pobočku. Tak vnímá push notifikace většina firem, které je používají. Když se je navíc naučíte efektivně využívat, jejich přínos znásobíte. Proto pro vás máme 7 ověřených postupů, jak push notifikace nastavit.

O tom, že většina firem vnímá push notifikace v mobilním telefonu jako nejlepší kanál ke komunikaci s klienty, jsme už před časem psali.

Tato krátká upozornění se dokonce ukázala jako nejefektivnější způsob k navázání opětovného kontaktu se zákazníky. Výrazně přitom předstihla například e-maily, push notifikace z webu nebo SMS zprávy.

Už samotné nasazení push notifikací pomáhá zlepšit komunikaci s uživateli a zvýšit jejich zájem o vaši firmu, služby či výrobky. A následující postupy vám pomůžou efekt push notifikací ještě znásobit.

1. Personalizace zpráv

Právě personalizace je v posledních letech určitou mantrou mnoha marketingových expertů. Pomáhá totiž lépe navázat kontakt s příjemcem, přiblížit se mu a ukázat, že chápete jeho potřeby.

Výsledkem je pak hlubší vztah klienta či obchodního partnera k vaší značce. A následně i vyšší tržby.

Proto je personalizace důležitá také u push notifikací. A to zejména u jejich obsahu, který musí být pro uživatele relevantní. Bez ohledu na to, jestli posíláte obchodní nabídku, nebo tipy na používání zakoupeného vybavení.

Spolu s personalizací můžete využít také geofencing. Díky této funkci pošle aplikace uživateli upozornění ve chvíli, kdy je poblíž vaší pobočky. A připomene mu například vyzvednutí objednaného zboží, plánovanou schůzku nebo akci, kterou pořádáte.

Že se personalizace vyplatí, potvrzuje i nedávný průzkum společnosti OneSignal. Podle něj právě personalizace push notifikací zvyšuje jejich engagement rate až o 259 %! 

2. Segmentace uživatelů

Abyste mohli s personalizací pracovat co nejefektivněji, je třeba uživatele rozčlenit do několika skupin podle jejich zákaznické či uživatelské cesty.

Například na ty, kteří u vás koupili potřeby pro kočky, nebo kteří v posledních 24 hodinách stáhli vaši meditační aplikaci.

Usnadníte si tak automatizaci push notifikací.

Pro jednotlivé segmenty totiž můžete připravit nabídky, informace či rady, které budou uživatelé dostávat automaticky. Díky segmentaci navíc budete lidem posílat upozornění, která je opravdu zajímají. A u kterých je tedy větší pravděpodobnost, že na ně zareagují.

Potvrzují to i data OneSignalu. Vyplývá z nich, že segmentace zvyšuje engagement rate až o 83 %.

Graf s postavami rozdělený na 4 díly, který znázorňuje segmentaci uživatelů například pro push notifikace.

Díky segmentaci rozdělíte uživatele do několika skupin. Každé z nich pak přizpůsobíte i push notifikace – díky tomu budou mnohem efektivnější.

3. Vhodná grafika

Při úvahách, jak nastavit push notifikace pro Android a iPhone, myslete i na jejich grafickou stránku. Grafické prvky totiž pomáhají zaujmout. A tedy efektivněji oslovit uživatele.

Proto se nebojte zapojit do notifikací například emotikony, obrázky a gify.

Zejména u aplikací z medicínského a sociálního prostředí dokážou grafické prvky výrazně zvýšit jejich proklikovost (click-through-rate) – o víc než 1 000 %!

Nemusíte přitom vytvářet speciální grafiku pro každou zprávu. Pokud využijete služby, které push notifikace rozesílají, můžete získat řadu šablon. Nabízí je například OneSignal, který ve svých aplikacích často využíváme.

Tyto šablony vám ušetří čas, a navíc zvýší engagement rate až o 17 % v porovnání s vlastní grafickou úpravou notifikací.

4. Správné načasování

Pokud mají push notifikace uživatele opravdu oslovit, musí mu přijít ve správný čas. Tedy v době, kdy se jim může věnovat.

Pokud pošlete upozornění například v noci a uživatel se na něj podívá až po několika hodinách, hrozí, že:

  • zpráva už nebude aktuální (například nabízená akce v mezičase skončí)
  • nebo že bude vaše zpráva bojovat o pozornost s řadou dalších notifikací, které uživateli přišly v době, kdy nebyl u telefonu.

S lepším načasováním vám pomohou data, která o uživateli získáte z aplikace. Díky nim například zjistíte, kdy ji nejčastěji používá – a kdy tak bude mít čas přečíst si vaši zprávu.

A jak nastavit push notifikace, aby tyto údaje využívaly? Nejjednodušší je zvolit takzvané chytré doručování, které nabízí OneSignal. A které automaticky upraví odeslání dané zprávy podle toho, kdy je uživatel nejčastěji on-line.

Probouzející se žena sahající po zvonícím telefonu.

Správné načasování je pro úspěšnost push notifikací klíčové. Když je budete rozesílat v době, kdy lidé spí, bude jejich efekt jen malý.

5. Call to action

Stejně jako jiné marketingové prvky, také push notifikace musí obsahovat call to action – tedy výzvu k akci. Uživateli říká, co přesně má udělat. Díky tomu nemusí přemýšlet o tom, jaký je správný krok.

Call to action prvkem může být například výzva k:

  • otevření aplikace,
  • stažení nové aplikace,
  • zavolání na zadané číslo
  • nebo k návštěvě pobočky.

Zároveň nezapomeňte uživateli říct, co díky dané akci získá. Motivujete ho tak k tomu, aby požadovaný krok opravdu udělal.

6. Lokalizace zpráv

Pokud máte uživatele v různých zemích, myslete na to v aplikaci i v push notifikacích. A připravte pro ně vždy odpovídající jazykovou mutaci.

U aplikace tak zvýšíte pravděpodobnost, že ji budou lidé rádi používat. A v případě push notifikací zase šanci, že ji otevřou.

Nespoléhejte se přitom na to, že uživatelé na Slovensku rozumí česky, a proto není potřeba zprávy překládat. Nebo že si lidé z Rakouska snadno poradí s angličtinou.

Pokud jsou totiž push notifikace pro Android a iPhone lokalizované do daného jazyka, vzroste jejich engagement rate až o 28 %.

7. A/B testování

Na závěr jsme si nechali jeden z nejdůležitějších bodů – A/B testování. Pokud chcete vědět, jak push notifikace správně nastavit, musíte je také důkladně otestovat.

Vždy si proto připravte dvě varianty dané notifikace a každou z nich pošlete na polovinu daného segmentu. Obě verze by se přitom měly lišit v jen v jednom ohledu. Může to být například:

  • čas odeslání;
  • využití emotikonů;
  • styl, kterým notifikace k uživateli mluví;
  • nebo podoba call to action.

Postupně tak najdete nejefektivnější podobu push notifikací.

Naše doporučení: OneSignal

Uvedené tipy, jak nastavit push notifikace, zavádějte postupně. Získáte tak přesný přehled o tom, jaký efekt daná změna má.

Pokud chcete, aby bylo takovéto „vybroušení“ push notifikací co nejjednodušší a zároveň co nejefektivnější, doporučujeme využít OneSignal. Tato služba patří mezi nejlepší a nejoblíbenější na trhu.

I v základní bezplatné variantě vám přitom nabídne A/B testování nebo personalizaci zpráv.

S push notifikacemi od OneSignalu vám rádi pomůžeme i v INITED. Napište nám a připravíme novou mobilní aplikaci, do které OneSignal zapracujeme. Nebo aktualizujeme vaši současnou aplikaci a OneSignal do ní doplníme.

A pokud by vám OneSignal z jakéhokoliv důvodu nevyhovoval, připravíme vám řešení na míru. Jednoduše se nám ozvěte!

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace Další článek Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store

Related Articles

Tmavý obrázek s rukou držící telefon, na kterém je zapnutý noční režim.

Tmavý režim: proč byste ho měli mít a které aplikace se bez něj neobejdou

7.9.2022Jaroslav Pavlíček
Vývoj mobilní aplikace a grafické znázornění jeho součástí.

Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty

12.10.2022Jana Marková
Ilustrační infografika s velkou ikonou UPDATE.

Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou

24.8.2023Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}