+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Mobilní telefon s otevřenou aplikací LinkedInu ležící na stole.

Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny

26.4.2023Jana Marková

Profesní síť LinkedIn s největší pravděpodobností nemusím představovat nikomu z vás. Buď už na ní jste také, nebo ji znáte alespoň z doslechu. Chtěla bych vám vyprávět svůj příběh. I když to bohužel nebude pohádka, která končí šťastně. Bude to spíše ponaučení se z chyby, která mě připravila o dva roky tvrdé práce a dřiny.

S LinkedInem jsem se poprvé seznámila asi před 13 lety. Do té doby jsem byla pasivně aktivní pouze na Facebooku.

„Je to super. Najdeš tam spoustu zajímavých lidí a myšlenek,“ říkala mi moje tehdejší kolegyně.

Tak dobře. Založila jsem si profil a napsala o sobě pár základních informací. Dále jsem nechala profil žít vlastním životem.

Vše odstartoval rok 2021

Poprvé jsem byla na LinkedInu aktivnější v roce 2012. Pracovala jsem jako manažer prodejního týmu v jedné pojišťovně a právě tato profesní síť mi měla pomoci najít vhodné kolegy.

Jenže… I taková aktivita potřebuje svůj čas a nadšení. A přesně to mi tenkrát chybělo. Proto mi nic, co jsem udělala, nefungovalo. A proto i můj zájem rychle opadl.

O několik let později ale přišlo covidové období, které pomohlo řadě systémů a aplikací k rozkvětu. A tak tomu bylo i v případě LinkedInu.

Více a více firem začalo profesní síť využívat pro své obchodní aktivity.

Jinak tomu nebylo ani u nás. Začátkem roku 2021 jsme se v INITED začali soustředit hlavně na obchod. A právě LinkedIn jsme do obchodní strategie také zařadili.

První jsem s aktivitami na téhle síti začala právě já, a to:

  • aktualizováním profilu,
  • doplněním informací o sobě
  • a pravidelným přispíváním – v té době to bylo jednou za 14 dní.

Stačí nadšení a úspěch přijde! Snad…

Když jsem se o svůj profil začala pravidelně starat, měla jsem v síti téměř 1200 spojení.

Nic moc, co?

Nevadilo mi to. Byla jsem připravena s tím něco udělat. Měla jsem totiž chuť i nadšení a věřila jsem, že právě LinkedIn bude ten pravý kanál, který nám pomůže získat více zakázek.

Jenže… Celé to bylo těžší, než jsem čekala.

Moje síť a vlastně celý LinkedIn na moje aktivity nereagoval zrovna kladně. Myslím tím ve smyslu „zhlédnutí mých příspěvků“ a také celkové aktivity u mých postů. Navíc k tomu byl skeptický i můj šéf Jarda.

Odradilo mě to? Naopak. Ještě více mě to vyburcovalo.

Rok 2021 = rok LinkedInu v INITED

Prvotní neúspěch pro mě byl spíše impulsem, abych se o této profesní síti dozvěděla více.

A pak to přišlo… Po systematickém a nepřetržitém přemlouvání se mi podařilo do „projektu LinkedIn“ nadchnout i Jardu a domluvit nám školení.

A nejen to. Dokonce jsme zorganizovali svou zatím největší marketingovou akci, kterou jsme nazvali „dubnová masírka“.

Každý den kromě víkendu jsme na firemní stránku i soukromé profily dávali nové příspěvky. Měli jsme na to vytvořený plán a očekávání byla veliká – chtěli jsme se dostat do povědomí uživatelů a také firem, které nás zajímají.

Nutno říci, že nás velice překvapilo, kolik času si taková příprava vzala. Výsledek ale stál za to – cíl jsme splnili!

Pamatuji si, že jsem si volala s jedním z našich klientů, který mi po zvednutí telefonu řekl: „Dobrý den, Jani, vás je na tom LinkedInu plno. Velmi rád si čtu vaše příspěvky.“

Wau!!!

Byla jsem na sebe tááák pyšná. Znamenalo to totiž, že to dělám správně.

LinkedIn jako pevná součást naší obchodní strategie

Postupem času kladných ohlasů na naši aktivitu přibývalo. A to nejen od současných klientů, ale také od těch potenciálních.

LinkedIn se tak stal nedílnou součástí mé pracovní náplně.

Základem pro mě byl přesně definovaný plán. Využívala jsem tohle schéma:

  • 3× týdně příspěvek pod soukromým profilem,
  • 2× týdně příspěvek pod firemním profilem,
  • každé pondělí a úterý rozšiřování mé sítě,
  • každý týden rozeslání pozvánek ke sledování naší firemní stránky,
  • průběžná kontrola lajků či komentářů pod příspěvky,
  • pravidelné komentování či lajkování příspěvků ostatních uživatelů
  • a tak dále a tak dále…

Začátkem tohoto roku se mi konečně začalo dařit i z pohledu čísel.

Mé příspěvky dosahovaly dvojnásobného zobrazení. Můj zpravodaj sledovalo více než 350 lidí. A ve své síti jsem měla téměř 5000 spojení. 

Tak co? To už je celkem dobré, ne?

Jenže… Před pár měsíci jsem udělala jednu velkou chybu.

Možná za to mohla moje příliš velká naivita v to, že se mi nic nemůže stát. Možná za to mohla moje moc velká sebejistota, že „dělají jen bububu“. Možná…

Pozor na aktivní přidávání lidí

Abyste tomu rozuměli – každý týden jsem si pomocí filtru zobrazila seznam lidí a ty jsem jednoho po druhém žádala o spojení.

A právě za toto jsem dostala od LinkedInu dvakrát omezení účtu na 24 hodin.

Podezřívali mě, že využívám automatické nástroje na přidávání lidí do sítě. Fakt ne… Vše jsem dělala já.

Upozornění LinkedInu op dočasném zablokování účtu.

Dávala jsem si tedy více pozor a nepřidávala spojení tak rychle.

I přesto jsem to brala celkem s humorem a dost na lehkou váhu – což byla moje velmi, opravdu velmi velká chyba, která mě o vše připravila.

Černé datum 18. dubna 2023

Byl to týden jako každý jiný. Bylo to úterý jako každé jiné. Přihlásila jsem se, popřála lidem k narozeninám, vyjela si seznam potenciálních kontaktů a vesele jsem rozšiřovala svou síť.

A pak… Vyskočila na mě stránka, že mám omezený účet a že chtějí můj doklad totožnosti.

No dobře. Tak tedy pošlu občanku a oni mi to odblokují. Přece mi nevezmou účet.

Ach jo… Můj velký omyl. I přes to, že jsem udělala vše, co po mně chtěli, účet mi nevrátili. TRVALE OMEZEN – takhle znělo rozhodnutí, které mi přišlo mailem.

Nemohla jsem tomu uvěřit.

Nechtěla jsem se vzdát. Napsala jsem na technickou podporu a poprosila je o přezkoumání. Stejný výsledek – ÚČET JE TRVALE OMEZEN.

Zajímalo mě, jestli i ostatní mají podobnou zkušenost. Tak jsem šla na Google a hledala. A víte co? Nenašla jsem o tom ani čárku.

Žádná diskuze, žádný článek. Prostě nic.

Co teď? No… Nic. Vztekání ani slzy nepomohly. A litovat se? To přece nic neřeší.

Víte ale, co mě na tom štve nejvíc? Že jsem opravdu neudělala nic, za co bych měla mít trvale omezený účet.

Správně to napsal Jarda: „Když budete pracovat jako stroj, stroj vás vyhodnotí, že jste stroj. Stroji nevysvětlíte, že stroj nejste.“

Žádost LinkedInu o ověření totožnosti pomocí dokladů.

A co dál?

Založila jsem si nový účet. Chtěla jsem to zkusit znovu a lépe.

Jenže… I toto mi LinkedIn zamítl. Po třech dnech na mě vyskočila úplně stejná stránka. Poslala jsem znovu svůj doklad a čekám a čekám…

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin Další článek Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (24)
  • Mobilní aplikace (38)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (12)
  • Ostatní (11)
  • Top (5)
  • Trendy (35)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15
  • No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?
  • Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí
  • O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace
  • Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho
  • Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny
  • Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách
  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy