Náš klient vymyslel nový typ služby pro zajištění rozvozu zboží po Praze. Netradiční prvek, který službu odlišuje od dalších přepravních společností a dal jí také její jméno – Nebalík – spočívá v tom, že klient nemusí řešit žádné balení a podobně. Stačí, když předmět, který chce přepravit, vyfotí, vypíše informace o předmětu a následně předá kurýrovi, který jej doveze do sběrného depa. Tam se již postarají o vše ostatní.
Velkou výzvou bylo, že jsme na dokončení projektu, který svým rozsahem patřil mezi střední až větší aplikace, měli jen 3 měsíce. Řešili jsme dvě mobilní aplikace, webovou aplikaci a backend. Pro správný chod služby bylo nutné udělat samostatnou aplikaci pro zákazníky a samostatnou aplikaci pro kurýry. Obě měly společný backend s databází a administraci. A samozřejmostí bylo, že bylo vše navzájem provázané – co se udělalo v jedné aplikaci, ukázalo se v druhé (plus ve webové aplikaci a administraci).
Zároveň jsme řešili integraci platební brány Comgate, kterou bylo třeba na všechny zmíněné systémy napojit tak, aby s ní správně komunikovaly. Klíčová byla tzv. funkce rezervace plateb, kdy se na účtu zákazníka zablokuje odhadovaná částka, která je přesně vykalkulována až poté, co se v depu zásilka zabalí a zváží. Následně systém zašle platební bráně pokyn, aby si z rezervované platby “vzala” přesnou částku a zbytek vrátila zákazníkovi.
Na začátku jsme si velmi dobře definovali zadání, což celý proces vývoje výrazně usnadnilo. Naše práce spočívala kompletně ve všem – tedy jak na frontendu, tak backendu. A proto jsme do projektu zapojili celý vývojářský tým. S klientem jsme také měli každé úterý pravidelné statusy, kde jsme ho informovali o průběhu prací.
Naštěstí, po technické stránce nebylo propojení více systémů dohromady nic nového. Větší důraz zde byl kladen na API a testování, které bylo výrazně složitější. V šibeničním termínu jsme museli eliminovat všechny možné (i ty nejdrobnější) chyby.
Aplikaci jsme v požadovaném termínu 3 měsíců vyvinout stihli. Nutno říct, že jsme prakticky do té doby projekt takového rozsahu takhle rychle ještě neudělali. Finálním výstupem jsou aplikace Nebalík, Nebalík Kurýr a web, který kombinuje obojí a přidává možnost administrace pro našeho klienta a jeho kolegy.
Aplikace Nebalík je čistě pro zákazníky, kteří chtějí poslat zásilku. Po přihlášení uživatel předmět vyfotí, vyplní potřebné údaje pro přepravu a zaplatí. Následně kurýr zásilku převezme a odveze do depa, kde ji zabalí a dopraví příjemci.
Aplikace Nebalík Kurýr slouží, jak už z názvu vyplývá, pro kurýry. Po registraci se jednoduše zobrazí zásilky, které mají vyzvednout a dovést do depa.
Web funguje úplně stejně jako aplikace. Zákazník zde má plnohodnotné rozhraní pro odeslání předmětu. Kurýr se na webu může pouze registrovat – pro vše ostatní mu slouží aplikace. Co je ale hlavní, přes business přihlášení se do systému dostane administrátor, aby ho mohl obsluhovat. Tedy přiřazovat zásilky jednotlivým kurýrům, procházet informace o zásilkách, které jsou v oběhu, schvalovat registraci nového kurýra nebo ho zablokovat, když nepracuje tak, jak má, apod. Prostě vše, co je potřeba pro chod služby, kterou všechny propojené systémy společně zajišťují.
Jak Nebalík, tak Nebalík Kurýr najdete na App Store a Google Play. Web je na stránce www.nebalik.cz.
blablabl