Jeden z nejlepších kvartálů. Tak můžou hodnotit první letošní čtvrtletí obchody Google Play a App Store. Podle jejich celosvětových dat totiž rostou počty stažení mobilních aplikací i tržby, které z nich plynou. Po loňském mírném poklesu tak začal zájem o mobilní aplikace znovu stoupat a je dokonce druhý nejvyšší v historii.
Z dostupných dat vyplývá, že v prvním čtvrtletí tohoto roku se počet stažení mobilních aplikací vyšplhal na 36,8 miliardy. Oproti předchozímu čtvrtletí je to nárůst o 1,4 miliardy.
Větší zájem zaznamenaly obchody Google Play a App Store jen ve druhém čtvrtletí roku 2020, kdy počet stažení dosáhl dokonce na 37,8 miliardy.
Velkou roli však tehdy hrály dopady covidové pandemie, kvůli které byl omezený pohyb lidí. Řada z nich proto hledala nové způsoby zábavy. A také aplikace pro usnadnění práce na dálku.
Ještě v posledním čtvrtletí roku 2019 se přitom počet stažení pohyboval poměrně hluboko pod 30 miliardami – na hodnotě 28,7 miliardy.
Teprve po nástupu covidové pandemie se počty stažení poprvé přehouply přes 30 miliard. V prvním čtvrtletí roku 2020 vystoupaly na 33,6 miliardy a následně na už zmíněných 37,8 miliardy.
Po většinu uplynulého roku se počty stažení mobilních aplikací pohybovaly mezi 35 a 36 miliardami za kvartál. Čísla navíc stále klesala.
Teprve letos začaly údaje opět růst.
Tato data naznačují, že se „pocovidový“ pokles zastavil a zájem o mobilní aplikace se stabilizoval. A že počty stažení dál porostou.
Nahrává tomu i fakt, že už nyní přichází další vlna epidemie nemoci covid-19. A ta může ve spojení s případnými vládními opatřeními ještě zvýšit jak zájem o mobilní aplikace, tak jejich tržby.
Také ty postupně rostou. V roce 2021 dosáhly hodnoty 132 miliard dolarů a podle odhadů společnosti SensorTower vyrostou do konce roku 2026 na 233 miliard ročně.
Jen v Evropě se přitom mají příjmy z mobilních aplikací zvednout z 18,4 miliardy dolarů na 33,9 miliardy.
Zároveň se ukazuje, že lidé mají zájem zejména o komunikaci s ostatními. Hned 8 z 10 nejstahovanějších aplikací v červnu 2022 patří mezi sociální sítě či komunikační aplikace.
Potvrzují to i statistiky serveru data.ai. Podle nich 70 % z času, který lidé tráví u mobilních aplikací, věnují sociálním sítím a aplikacím pro práci s videem a fotografiemi. Teprve zbylých 30 % se dělí mezi hry a další aplikace.
Tento poměr se navíc dlouhodobě příliš nemění.
Uvedené typy aplikací ale nejsou zdaleka jediné, o které je v posledních letech velký zájem. Covidová pandemie výrazně přispěla k růstu poptávky po byznysových aplikacích. Hlavně po takových, které lidem usnadňují práci na home officu.
Počet stažení u nich výrazně vyskočil zejména na začátku pandemie. I nadále je ale vyšší, než se před několika lety očekávalo. A než by byl nebýt covidu.
Dá se proto předpokládat, že i v následujících letech bude poměrně vysoký. I proto, že neustále vznikají nové varianty zmíněného onemocnění.
Zmíněné informace a data nejsou jen statistickou zajímavostí. Nabízí inspiraci, která může vést ke vzniku nových a úspěšných aplikací.
Ať už budou zaměřené čistě na konkrétní segment trhu, nebo využijí například propojení byznysových aplikací s prvky sociálních sítí či her.
Nakonec gamifikace pomáhá aplikacím uspět už řadu let.
Podobnou mobilní aplikaci pro vás rádi připravíme i my. Napište nám, probereme detaily a pomůžeme vám připravit aplikaci, která vám přinese úspěch.
blablabl