37 miliard stažení za jediné čtvrtletí. Zájem o mobilní aplikace opět roste

37 miliard stažení za jediné čtvrtletí. Zájem o mobilní aplikace opět roste

Trendy

Jeden z nejlepších kvartálů. Tak můžou hodnotit první letošní čtvrtletí obchody Google Play a App Store. Podle jejich celosvětových dat totiž rostou počty stažení mobilních aplikací i tržby, které z nich plynou. Po loňském mírném poklesu tak začal zájem o mobilní aplikace znovu stoupat a je dokonce druhý nejvyšší v historii.

Z dostupných dat vyplývá, že v prvním čtvrtletí tohoto roku se počet stažení mobilních aplikací vyšplhal na 36,8 miliardy. Oproti předchozímu čtvrtletí je to nárůst o 1,4 miliardy.

Větší zájem zaznamenaly obchody Google Play a App Store jen ve druhém čtvrtletí roku 2020, kdy počet stažení dosáhl dokonce na 37,8 miliardy.

Velkou roli však tehdy hrály dopady covidové pandemie, kvůli které byl omezený pohyb lidí. Řada z nich proto hledala nové způsoby zábavy. A také aplikace pro usnadnění práce na dálku.

Ještě v posledním čtvrtletí roku 2019 se přitom počet stažení pohyboval poměrně hluboko pod 30 miliardami – na hodnotě 28,7 miliardy.

Teprve po nástupu covidové pandemie se počty stažení poprvé přehouply přes 30 miliard. V prvním čtvrtletí roku 2020 vystoupaly na 33,6 miliardy a následně na už zmíněných 37,8 miliardy.

Příjmy z aplikací vyskočí o 76 %

Po většinu uplynulého roku se počty stažení mobilních aplikací pohybovaly mezi 35 a 36 miliardami za kvartál. Čísla navíc stále klesala.

Teprve letos začaly údaje opět růst.

Tato data naznačují, že se „pocovidový“ pokles zastavil a zájem o mobilní aplikace se stabilizoval. A že počty stažení dál porostou.

Nahrává tomu i fakt, že už nyní přichází další vlna epidemie nemoci covid-19. A ta může ve spojení s případnými vládními opatřeními ještě zvýšit jak zájem o mobilní aplikace, tak jejich tržby.

Také ty postupně rostou. V roce 2021 dosáhly hodnoty 132 miliard dolarů a podle odhadů společnosti SensorTower vyrostou do konce roku 2026 na 233 miliard ročně.

Jen v Evropě se přitom mají příjmy z mobilních aplikací zvednout z 18,4 miliardy dolarů na 33,9 miliardy.

Sloupcový graf ukazující odhadované příjmy z mobilních aplikací až do roku 2026.
Podle odhadů společnosti SensorTower příjmy z mobilních aplikací v příštích letech rychle porostou. Do konce roku 2026 se zvýší o víc než 76 %. Zdroj: SensorTower
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Zájem je hlavně o komunikaci a sociální sítě

Zároveň se ukazuje, že lidé mají zájem zejména o komunikaci s ostatními. Hned 8 z 10 nejstahovanějších aplikací v červnu 2022 patří mezi sociální sítě či komunikační aplikace.

Potvrzují to i statistiky serveru data.ai. Podle nich 70 % z času, který lidé tráví u mobilních aplikací, věnují sociálním sítím a aplikacím pro práci s videem a fotografiemi. Teprve zbylých 30 % se dělí mezi hry a další aplikace.

Tento poměr se navíc dlouhodobě příliš nemění.

Sloupcový graf, který znázorňuje, kolik času lidé stráví v různých typech aplikací.
Data ukazují, že nejvíc času tráví lidé na sociálních sítích, v komunikačních aplikacích a v aplikacích pro práci s fotografiemi a videi. Zdroj: data.ai

Byznysovým aplikacím pomáhá covid

Uvedené typy aplikací ale nejsou zdaleka jediné, o které je v posledních letech velký zájem. Covidová pandemie výrazně přispěla k růstu poptávky po byznysových aplikacích. Hlavně po takových, které lidem usnadňují práci na home officu.

Počet stažení u nich výrazně vyskočil zejména na začátku pandemie. I nadále je ale vyšší, než se před několika lety očekávalo. A než by byl nebýt covidu.

Dá se proto předpokládat, že i v následujících letech bude poměrně vysoký. I proto, že neustále vznikají nové varianty zmíněného onemocnění.

Využijte úspěšné prvky

Zmíněné informace a data nejsou jen statistickou zajímavostí. Nabízí inspiraci, která může vést ke vzniku nových a úspěšných aplikací.

Ať už budou zaměřené čistě na konkrétní segment trhu, nebo využijí například propojení byznysových aplikací s prvky sociálních sítí či her.

Nakonec gamifikacepomáhá aplikacím uspět už řadu let.

Podobnou mobilní aplikaci pro vás rádi připravíme i my. Napište nám, probereme detaily a pomůžeme vám připravit aplikaci, která vám přinese úspěch.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.