+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ilustrační grafika s nápisem Application development.

6 technologií, které vylepší vaši aplikaci

12.7.2023Jaroslav Pavlíček

Vymyslet, naplánovat, vytvořit, vydat. Takový je typický postup při vývoji nové mobilní aplikace. Aby však byla co nejúspěšnější, musíte na ní pracovat i po vydání. A přidávat nové technologie a funkce, které lidem usnadní a zpříjemní používání. Podívejte se proto na 6 prvků, které posunou vaši aplikaci na novou úroveň.

Všechny technologie, které zmíníme, můžete do svého projektu samozřejmě zapracovat už na začátku. Obvykle je ale výhodnější vytvořit nejprve základní aplikaci a následně ji vylepšovat.

Díky tomu se váš projekt dostane dříve k lidem. Má tak více prostoru na získávání uživatelů – i na sbírání zpětné vazby a pozitivního hodnocení.

Právě to vám přitom pomůže přesvědčit další lidi, aby si vaši aplikaci stáhli.

Průběžné vylepšování navíc uživatelům ukáže, že o ně pečujete. A že neusínáte na vavřínech.

Zkuste proto do své aplikace postupně implementovat například:

  • AI (tedy umělou inteligenci),
  • beacony,
  • gamifikaci,
  • geofencing,
  • chatbota
  • nebo widgety.

1. AI (umělá inteligence)

Umělá inteligence zažívá obrovský boom – zejména zásluhou programů na tvorbu obrázků a AI chatbotů. A proto se vyplatí toho využít.

Nemusíte ale hned vyvíjet vlastního chatbota nebo nové Midjourney. Stačí pomocí AI zlepšit stávající funkcionality své aplikace. Například práci s fotografiemi nebo uživatelskými daty.

Konkrétní možnosti najdete v našem článku 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci.

2. Beacony

Pokud máte kamenný obchod a připravujete k němu mobilní aplikaci, zvažte také využití beaconů. Jsou to krabičky, které prostřednictvím bluetooth lokalizují jednotlivé zákazníky (přesněji telefony s vaší aplikací). A jakmile se lidé dostanou do blízkosti beaconů, tato zařízení jim pošlou nastavené upozornění.

Například je:

  • pobídnou k nákupu,
  • upozorní na relevantní akce
  • nebo pomůžou s hledáním volného místa v kavárně.

Vašim zákazníkům tak zpříjemní a usnadní nakupování – a vám zase zvýší tržby.

3. Gamifikace

Chcete, aby lidé vaš aplikaci používali rádi a měli ji otevřenou dlouho? V tom případě se bez gamifikace neobejdete. Podle statistik totiž zvyšuje engagement uživatelů o 48 %.

Gamifikace je proto základem řady úspěšných aplikací, v čele s populární výukou jazyků Duolingo.

Screenshoty z aplikace Duolingo v obchodě Google Play.

Gamifikaci využívá i populární výuková aplikace Duolingo. Najdete v ní například progress bar, odznaky či odměny. Zdroj: Google Play

Gamifikace pomůže k větší popularitě i vašemu projektu. Stačí využít vhodné herní principy a s jejich pomocí lidi motivovat k tomu, aby aplikaci častěji a intenzivněji používali.

Možností, jak toho dosáhnout, je několik. Například přidáním:

  • kvízů,
  • úrovní,
  • odměn
  • nebo různých žebříčků a hodnocení.

Konkrétní řešení závisí vždy na typu aplikace a na tom, k čemu chcete uživatele motivovat.

A pokud si nejste jistí, jak na to, napište nám. Poradíme vám a rádi vám pomůžeme i s vývojem aplikace nebo s jejím vylepšením.

4. Geofencing

Geofencing se do velké míry podobá beaconům. Také lokalizuje zákazníky, kteří mají v telefonu vaši aplikaci. A pošle jim vhodnou nabídku.

Na rozdíl od beaconů ale využívá WiFi. Osloví tedy uživatele v mnohem širším okruhu.

Nemíří proto na lidi, kteří už nakupují ve vašem obchodě či sedí ve vaší restauraci, ale hlavně na ty, kteří se pohybují poblíž. A které může motivovat k návštěvě.

Například tím, že je upozorní na to, že:

  • potřebují koupit mléko,
  • právě zahajujete výprodej
  • nebo že ve vaší restauraci probíhá špagetový týden.

Díky tomu, že funguje na mnohem větší vzdálenosti než beacony, se geofencing hodí i k dalším typům aplikací.

Například u zabezpečovacího zařízení upozorní na neoprávněný vstup na váš pozemek. Nebo u obchodního centra lidem pomůže najít volné parkovací místo.

Navíc dokáže využít nejen push notifikace, ale také textové zprávy.

Geofencing 2

Díky geofencingu pošlete uživateli automaticky notifikaci, jakmile je poblíž vašeho podniku. Snadno ho tak informujete o probíhající akci.

5. Chatbot

Poradit s výběrem zboží či služeb, přidat tipy na aktuální akce nebo třeba pomoci s řešením potíží. To jsou jen některé věci, které zvládne chatbot. I proto ho nabízí stále více aplikací.

Pomůže přitom nejen vašim klientům, ale také zaměstnancům. Zejména zákaznické podpoře, která nemusí řešit tolik požadavků.

K pracovníkům podpory se totiž dostanou jen ti uživatelé, kterým nedokáže poradit chatbot.

Díky tomu se jim vaši zaměstnanci mohou věnovat pečlivěji.

Chatbot navíc podpoře předá všechny informace, které už od zákazníka získal. Pracovníci se proto nemusí uživatele vyptávat na základní věci a na jeho požadavky reagují rychleji a efektivněji.

A klienti jsou tak mnohem spokojenější.

6. Widgety

Dejte uživatelům přístup k důležitým funkcím své aplikace i bez toho, aby ji spouštěli. S pomocí widgetů je uvidí přímo na ploše telefonu. Kdykoliv potřebují.

Widgety jsou totiž miniaplikace, které na ploše telefonu zobrazují vybrané informace. Například:

  • aktuální čas,
  • přijaté e-maily,
  • nejbližší pracovní úkoly
  • nebo nové nabídky.

Lidé tedy mají vše stále na očích. A nic důležitého jim neunikne.

Nejen, že vám tak pomohou zvýšit tržby, ale lidé si díky widgetům vaši aplikaci lépe zapamatují. A vytvoří si k ní silnější vztah.

Screenshot z telefonu s nabídkou widgetů.

Widgety najdete u nejrůznějších aplikací. Včetně mobilního bankovnictví, mobilních přehrávačů či zabezpečovacích systémů.

Jak vybrat vhodná vylepšení

Technologií, které máte k dispozici, je celá řada. Jejich výběr závisí na typu vaší aplikace i na vašich klientech.

Postupně jich přitom můžete do svého projektu zabudovat i více. Důležité je ujasnit si priority a podle nich naplánovat vhodný postup.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme.

Kontaktujte nás a postaráme se o vývoj aplikace, naplánování dalších vylepšení i jejich implementaci. A vytvoříme aplikaci, kterou budou uživatelé milovat.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci Další článek 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}