Vymyslet, naplánovat, vytvořit, vydat. Takový je typický postup při vývoji nové mobilní aplikace. Aby však byla co nejúspěšnější, musíte na ní pracovat i po vydání. A přidávat nové technologie a funkce, které lidem usnadní a zpříjemní používání. Podívejte se proto na 6 prvků, které posunou vaši aplikaci na novou úroveň.
Všechny technologie, které zmíníme, můžete do svého projektu samozřejmě zapracovat už na začátku. Obvykle je ale výhodnější vytvořit nejprve základní aplikaci a následně ji vylepšovat.
Díky tomu se váš projekt dostane dříve k lidem. Má tak více prostoru na získávání uživatelů – i na sbírání zpětné vazby a pozitivního hodnocení.
Právě to vám přitom pomůže přesvědčit další lidi, aby si vaši aplikaci stáhli.
Průběžné vylepšování navíc uživatelům ukáže, že o ně pečujete. A že neusínáte na vavřínech.
Zkuste proto do své aplikace postupně implementovat například:
Umělá inteligence zažívá obrovský boom – zejména zásluhou programů na tvorbu obrázků a AI chatbotů. A proto se vyplatí toho využít.
Nemusíte ale hned vyvíjet vlastního chatbota nebo nové Midjourney. Stačí pomocí AI zlepšit stávající funkcionality své aplikace. Například práci s fotografiemi nebo uživatelskými daty.
Konkrétní možnosti najdete v našem článku 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci.
Pokud máte kamenný obchod a připravujete k němu mobilní aplikaci, zvažte také využití beaconů. Jsou to krabičky, které prostřednictvím bluetooth lokalizují jednotlivé zákazníky (přesněji telefony s vaší aplikací). A jakmile se lidé dostanou do blízkosti beaconů, tato zařízení jim pošlou nastavené upozornění.
Například je:
Vašim zákazníkům tak zpříjemní a usnadní nakupování – a vám zase zvýší tržby.
Chcete, aby lidé vaš aplikaci používali rádi a měli ji otevřenou dlouho? V tom případě se bez gamifikace neobejdete. Podle statistik totiž zvyšuje engagement uživatelů o 48 %.
Gamifikace je proto základem řady úspěšných aplikací, v čele s populární výukou jazyků Duolingo.
Gamifikace pomůže k větší popularitě i vašemu projektu. Stačí využít vhodné herní principy a s jejich pomocí lidi motivovat k tomu, aby aplikaci častěji a intenzivněji používali.
Možností, jak toho dosáhnout, je několik. Například přidáním:
Konkrétní řešení závisí vždy na typu aplikace a na tom, k čemu chcete uživatele motivovat.
A pokud si nejste jistí, jak na to, napište nám. Poradíme vám a rádi vám pomůžeme i s vývojem aplikace nebo s jejím vylepšením.
Geofencing se do velké míry podobá beaconům. Také lokalizuje zákazníky, kteří mají v telefonu vaši aplikaci. A pošle jim vhodnou nabídku.
Na rozdíl od beaconů ale využívá WiFi. Osloví tedy uživatele v mnohem širším okruhu.
Nemíří proto na lidi, kteří už nakupují ve vašem obchodě či sedí ve vaší restauraci, ale hlavně na ty, kteří se pohybují poblíž. A které může motivovat k návštěvě.
Například tím, že je upozorní na to, že:
Díky tomu, že funguje na mnohem větší vzdálenosti než beacony, se geofencing hodí i k dalším typům aplikací.
Například u zabezpečovacího zařízení upozorní na neoprávněný vstup na váš pozemek. Nebo u obchodního centra lidem pomůže najít volné parkovací místo.
Navíc dokáže využít nejen push notifikace, ale také textové zprávy.
Poradit s výběrem zboží či služeb, přidat tipy na aktuální akce nebo třeba pomoci s řešením potíží. To jsou jen některé věci, které zvládne chatbot. I proto ho nabízí stále více aplikací.
Pomůže přitom nejen vašim klientům, ale také zaměstnancům. Zejména zákaznické podpoře, která nemusí řešit tolik požadavků.
K pracovníkům podpory se totiž dostanou jen ti uživatelé, kterým nedokáže poradit chatbot.
Díky tomu se jim vaši zaměstnanci mohou věnovat pečlivěji.
Chatbot navíc podpoře předá všechny informace, které už od zákazníka získal. Pracovníci se proto nemusí uživatele vyptávat na základní věci a na jeho požadavky reagují rychleji a efektivněji.
A klienti jsou tak mnohem spokojenější.
Dejte uživatelům přístup k důležitým funkcím své aplikace i bez toho, aby ji spouštěli. S pomocí widgetů je uvidí přímo na ploše telefonu. Kdykoliv potřebují.
Widgety jsou totiž miniaplikace, které na ploše telefonu zobrazují vybrané informace. Například:
Lidé tedy mají vše stále na očích. A nic důležitého jim neunikne.
Nejen, že vám tak pomohou zvýšit tržby, ale lidé si díky widgetům vaši aplikaci lépe zapamatují. A vytvoří si k ní silnější vztah.
Technologií, které máte k dispozici, je celá řada. Jejich výběr závisí na typu vaší aplikace i na vašich klientech.
Postupně jich přitom můžete do svého projektu zabudovat i více. Důležité je ujasnit si priority a podle nich naplánovat vhodný postup.
V INITED vám s tím rádi pomůžeme.
Kontaktujte nás a postaráme se o vývoj aplikace, naplánování dalších vylepšení i jejich implementaci. A vytvoříme aplikaci, kterou budou uživatelé milovat.
blablabl