6 technologií, které vylepší vaši aplikaci

6 technologií, které vylepší vaši aplikaci

Trendy

Vymyslet, naplánovat, vytvořit, vydat. Takový je typický postup při vývoji nové mobilní aplikace. Aby však byla co nejúspěšnější, musíte na ní pracovat i po vydání. A přidávat nové technologie a funkce, které lidem usnadní a zpříjemní používání. Podívejte se proto na 6 prvků, které posunou vaši aplikaci na novou úroveň.

Všechny technologie, které zmíníme, můžete do svého projektu samozřejmě zapracovat už na začátku. Obvykle je ale výhodnější vytvořit nejprve základní aplikaci a následně ji vylepšovat.

Díky tomu se váš projekt dostane dříve k lidem. Má tak více prostoru na získávání uživatelů – i na sbírání zpětné vazby a pozitivního hodnocení.

Právě to vám přitom pomůže přesvědčit další lidi, aby si vaši aplikaci stáhli.

Průběžné vylepšování navíc uživatelům ukáže, že o ně pečujete. A že neusínáte na vavřínech.

Zkuste proto do své aplikace postupně implementovat například:

  • AI (tedy umělou inteligenci),
  • beacony,
  • gamifikaci,
  • geofencing,
  • chatbota
  • nebo widgety.

1. AI (umělá inteligence)

Umělá inteligence zažívá obrovský boom – zejména zásluhou programů na tvorbu obrázků a AI chatbotů. A proto se vyplatí toho využít.

Nemusíte ale hned vyvíjet vlastního chatbota nebo nové Midjourney. Stačí pomocí AI zlepšit stávající funkcionality své aplikace. Například práci s fotografiemi nebo uživatelskými daty.

Konkrétní možnosti najdete v našem článku 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Beacony

Pokud máte kamenný obchod a připravujete k němu mobilní aplikaci, zvažte také využití beaconů. Jsou to krabičky, které prostřednictvím bluetooth lokalizují jednotlivé zákazníky (přesněji telefony s vaší aplikací). A jakmile se lidé dostanou do blízkosti beaconů, tato zařízení jim pošlou nastavené upozornění.

Například je:

  • pobídnou k nákupu,
  • upozorní na relevantní akce
  • nebo pomůžou s hledáním volného místa v kavárně.

Vašim zákazníkům tak zpříjemní a usnadní nakupování – a vám zase zvýší tržby.

3. Gamifikace

Chcete, aby lidé vaš aplikaci používali rádi a měli ji otevřenou dlouho? V tom případě se bez gamifikace neobejdete. Podle statistik totiž zvyšuje engagement uživatelů o 48 %.

Gamifikace je proto základem řady úspěšných aplikací, v čele s populární výukou jazyků Duolingo.

Screenshoty z aplikace Duolingo v obchodě Google Play.
Gamifikaci využívá i populární výuková aplikace Duolingo. Najdete v ní například progress bar, odznaky či odměny. Zdroj: Google Play

Gamifikace pomůže k větší popularitě i vašemu projektu. Stačí využít vhodné herní principy a s jejich pomocí lidi motivovat k tomu, aby aplikaci častěji a intenzivněji používali.

Možností, jak toho dosáhnout, je několik. Například přidáním:

  • kvízů,
  • úrovní,
  • odměn
  • nebo různých žebříčků a hodnocení.

Konkrétní řešení závisí vždy na typu aplikace a na tom, k čemu chcete uživatele motivovat.

A pokud si nejste jistí, jak na to, napište nám. Poradíme vám a rádi vám pomůžeme i s vývojem aplikace nebo s jejím vylepšením.

4. Geofencing

Geofencing se do velké míry podobá beaconům. Také lokalizuje zákazníky, kteří mají v telefonu vaši aplikaci. A pošle jim vhodnou nabídku.

Na rozdíl od beaconů ale využívá WiFi. Osloví tedy uživatele v mnohem širším okruhu.

Nemíří proto na lidi, kteří už nakupují ve vašem obchodě či sedí ve vaší restauraci, ale hlavně na ty, kteří se pohybují poblíž. A které může motivovat k návštěvě.

Například tím, že je upozorní na to, že:

  • potřebují koupit mléko,
  • právě zahajujete výprodej
  • nebo že ve vaší restauraci probíhá špagetový týden.

Díky tomu, že funguje na mnohem větší vzdálenosti než beacony, se geofencing hodí i k dalším typům aplikací.

Například u zabezpečovacího zařízení upozorní na neoprávněný vstup na váš pozemek. Nebo u obchodního centra lidem pomůže najít volné parkovací místo.

Navíc dokáže využít nejen push notifikace, ale také textové zprávy.

Geofencing 2
Díky geofencingu pošlete uživateli automaticky notifikaci, jakmile je poblíž vašeho podniku. Snadno ho tak informujete o probíhající akci.

5. Chatbot

Poradit s výběrem zboží či služeb, přidat tipy na aktuální akce nebo třeba pomoci s řešením potíží. To jsou jen některé věci, které zvládne chatbot. I proto ho nabízí stále více aplikací.

Pomůže přitom nejen vašim klientům, ale také zaměstnancům. Zejména zákaznické podpoře, která nemusí řešit tolik požadavků.

K pracovníkům podpory se totiž dostanou jen ti uživatelé, kterým nedokáže poradit chatbot.

Díky tomu se jim vaši zaměstnanci mohou věnovat pečlivěji.

Chatbot navíc podpoře předá všechny informace, které už od zákazníka získal. Pracovníci se proto nemusí uživatele vyptávat na základní věci a na jeho požadavky reagují rychleji a efektivněji.

A klienti jsou tak mnohem spokojenější.

6. Widgety

Dejte uživatelům přístup k důležitým funkcím své aplikace i bez toho, aby ji spouštěli. S pomocí widgetů je uvidí přímo na ploše telefonu. Kdykoliv potřebují.

Widgety jsou totiž miniaplikace, které na ploše telefonu zobrazují vybrané informace. Například:

  • aktuální čas,
  • přijaté e-maily,
  • nejbližší pracovní úkoly
  • nebo nové nabídky.

Lidé tedy mají vše stále na očích. A nic důležitého jim neunikne.

Nejen, že vám tak pomohou zvýšit tržby, ale lidé si díky widgetům vaši aplikaci lépe zapamatují. A vytvoří si k ní silnější vztah.

Screenshot z telefonu s nabídkou widgetů.
Widgety najdete u nejrůznějších aplikací. Včetně mobilního bankovnictví, mobilních přehrávačů či zabezpečovacích systémů.

Jak vybrat vhodná vylepšení

Technologií, které máte k dispozici, je celá řada. Jejich výběr závisí na typu vaší aplikace i na vašich klientech.

Postupně jich přitom můžete do svého projektu zabudovat i více. Důležité je ujasnit si priority a podle nich naplánovat vhodný postup.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme.

Kontaktujte nás a postaráme se o vývoj aplikace, naplánování dalších vylepšení i jejich implementaci. A vytvoříme aplikaci, kterou budou uživatelé milovat.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...