+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ilustrační grafika s nápisem App store.

App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout

14.6.2023Jana Marková

Po několikaměsíční usilovné práci je aplikace konečně hotová. Nahrajete ji proto na App Store, jenže místo publikování vás čeká zamítnutí. S takovou situací musí počítat každý, kdo mobilní aplikace vyvíjí. Podívejte se proto, jak v takových případech postupovat. A jak se zamítnutí aplikace ze strany Applu vyhnout.

Se zamítnutím aplikace se samozřejmě můžete setkat také na Google Play či v jiných obchodech. V App Store je ale zřejmě nejčastější. A to jak kvůli poměrně přísným podmínkám, tak kvůli specifickým požadavkům společnosti Apple.

Tyto požadavky se navíc průběžně vyvíjejí. Proto může být složité se na ně připravit.

Pokud se tedy se zamítnutím aplikace setkáte, musíte v první řadě zjistit, co k tomu App Store vedlo. Jen tak problém dokážete rychle a efektivně řešit.

Podle našich zkušeností se přitom v praxi nejčastěji setkáte s následujícími důvody:

  • příliš jednoduchá aplikace,
  • nesplnění podmínek App Store
  • a aplikace je stejná jako váš web.

1. Aplikace je příliš jednoduchá

Kvalitu aplikace posuzují správci obchodu App Store z různých hledisek. A jedním z nich jsou i její funkce. Pokud je totiž podle pracovníků App Store aplikace příliš jednoduchá, do obchodu ji nepustí.

Problém je v tom, že jako „příliš jednoduchou“ App Store někdy označí i aplikaci, která taková není.

Setkali jsme se s tím například při aktualizaci aplikace Zaletsi.cz. Tedy u projektu, který:

  • umožňuje přihlášení pomocí e-mailu, Google účtu nebo Apple ID;
  • dokáže rozesílat push notifikace;
  • obsahuje hlídač letenek, který uživatele upozorní na výhodné nabídky;
  • a řadu dalších funkcí.

Tedy rozhodně nic jednoduchého. Přesto App Store její vydání zamítl.

Proto jsme natočili video, ve kterém jsme aplikaci představili. A doprovodili ho e-mailem, ve kterém jsme popsali její funkčnosti.

Výsledkem bylo, že App Store aplikaci schválil.

Pokud se tedy ocitnete v podobné situaci, pamatujte, že je potřeba správcům obchodu popsat, jak vaše aplikace funguje a co umí. Jen tak je přesvědčíte, že zamítnutí byla chyba.

2. Nesplnění podmínek obchodu App Store

Jak už jsme zmínili, App Store často mění své podmínky. Snadno se tak může stát, že aplikace, která by v červnu uspěla, bude mít už v červenci smůlu.

Proto je důležité stále sledovat změny, které App Store v pravidlech dělá.

Přesto se může stát, že vám některá z nich unikne. Jako například u požadavků na přihlašování, které v poslední době doznaly poměrně velkého množství změn.

Aktuálně platí, že:

  • uživatel musí mít náhled do aplikace i bez přihlášení
  • a pokud se přihlásí, musí mít v aplikaci také možnost svůj účet zcela zrušit.

Řada starších aplikací ale tyto požadavky nesplňuje. Jednoduše proto, že v době jejich vzniku ještě neplatily.

Řešení je naštěstí jednoduché. Stačí aplikaci aktualizovat a nové požadavky obchodu App Store v ní zohlednit.

Ideální je aktualizovat aplikaci dříve, než se problémy objeví. Pokud možno alespoň jednou ročně. Díky tomu zajistíte, že bude fungovat i na nejnovějších operačních systémech – a navíc můžete přidat nové funkce.

3. Aplikace je stejná jako webové stránky

Čas od času se setkáváme také s tím, že klient chce vytvořit aplikaci, která bude v podstatě jen zobrazovat jeho web. V praxi tak jde o aplikaci vytvořenou přes webview, která po spuštění otevře stránky dané společnosti.

Takové aplikace ale nemají v App Store šanci na úspěch. Společnost Apple je zamítá a jejich vydavatelům doporučuje vytvořit responzivní web.

Pokud tedy potřebujete jen jednoduchou aplikaci, která bude přivádět návštěvníky na váš web, narazíte na problém.

I v tomto případě ale existuje jednoduché řešení. Stačí do projektu přidat nějakou funkci. Například:

  • push notifikace,
  • rezervační systém
  • či „hlídacího psa“.

Dejte pozor i na detaily

Samozřejmě existuje i řada dalších drobností, na které musíte při publikování aplikace v App Store dávat pozor. Aby Apple aplikaci schválil, musíte:

  • nabízet přihlášení přes Apple – a to vždy, když aplikace umožňuje přihlášení prostřednictvím sociálních sítí;
  • použít při přihlašování přes Apple tlačítko v podobě, kterou tato společnost předepisuje;
  • informovat, jak pracujete s uživatelskými daty – pokud například potřebujete přístup k fotoaparátu, musíte vysvětlit, z jakých důvodů a ve kterých případech ho aplikace využívá;
  • a tak dále.

Nástrah, které vás na cestě k publikování mobilní aplikace čekají, je zkrátka celá řada. V INITED vám je proto rádi pomůžeme zvládnout!

Dobře totiž víme, co App Store požaduje. A připravíme aplikaci tak, aby splnila všechny podmínky.

A pokud se nějaký zádrhel přesto objeví, okamžitě na něj zareagujeme.

Přesvědčte se o tom i vy! Napište nám, jakou aplikaci plánujete, a my vám ji pomůžeme vytvořit i publikovat v obchodech.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti Další článek Jak vypadá naše spolupráce s marketingovými agenturami

Related Articles

Ilustrační grafika s počítači, na kterých vývojář připravuje novou mobilní aplikaci.

Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur

7.2.2024Jana Marková

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

12.1.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (48)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (21)

Přečtěte si také

  • Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}