App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout

App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout

Mobilní aplikace

Po několikaměsíční usilovné práci je aplikace konečně hotová. Nahrajete ji proto na App Store, jenže místo publikování vás čeká zamítnutí. S takovou situací musí počítat každý, kdo mobilní aplikace vyvíjí. Podívejte se proto, jak v takových případech postupovat. A jak se zamítnutí aplikace ze strany Applu vyhnout.

Se zamítnutím aplikace se samozřejmě můžete setkat také na Google Play či v jiných obchodech. V App Store je ale zřejmě nejčastější. A to jak kvůli poměrně přísným podmínkám, tak kvůli specifickým požadavkům společnosti Apple.

Tyto požadavky se navíc průběžně vyvíjejí. Proto může být složité se na ně připravit.

Pokud se tedy se zamítnutím aplikace setkáte, musíte v první řadě zjistit, co k tomu App Store vedlo. Jen tak problém dokážete rychle a efektivně řešit.

Podle našich zkušeností se přitom v praxi nejčastěji setkáte s následujícími důvody:

  • příliš jednoduchá aplikace,
  • nesplnění podmínek App Store
  • a aplikace je stejná jako váš web.

1. Aplikace je příliš jednoduchá

Kvalitu aplikace posuzují správci obchodu App Store z různých hledisek. A jedním z nich jsou i její funkce. Pokud je totiž podle pracovníků App Store aplikace příliš jednoduchá, do obchodu ji nepustí.

Problém je v tom, že jako „příliš jednoduchou“ App Store někdy označí i aplikaci, která taková není.

Setkali jsme se s tím například při aktualizaci aplikace Zaletsi.cz. Tedy u projektu, který:

  • umožňuje přihlášení pomocí e-mailu, Google účtu nebo Apple ID;
  • dokáže rozesílat push notifikace;
  • obsahuje hlídač letenek, který uživatele upozorní na výhodné nabídky;
  • a řadu dalších funkcí.

Tedy rozhodně nic jednoduchého. Přesto App Store její vydání zamítl.

Proto jsme natočili video, ve kterém jsme aplikaci představili. A doprovodili ho e-mailem, ve kterém jsme popsali její funkčnosti.

Výsledkem bylo, že App Store aplikaci schválil.

Pokud se tedy ocitnete v podobné situaci, pamatujte, že je potřeba správcům obchodu popsat, jak vaše aplikace funguje a co umí. Jen tak je přesvědčíte, že zamítnutí byla chyba.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Nesplnění podmínek obchodu App Store

Jak už jsme zmínili, App Store často mění své podmínky. Snadno se tak může stát, že aplikace, která by v červnu uspěla, bude mít už v červenci smůlu.

Proto je důležité stále sledovat změny, které App Store v pravidlech dělá.

Přesto se může stát, že vám některá z nich unikne. Jako například u požadavků na přihlašování, které v poslední době doznaly poměrně velkého množství změn.

Aktuálně platí, že:

  • uživatel musí mít náhled do aplikace i bez přihlášení
  • a pokud se přihlásí, musí mít v aplikaci také možnost svůj účet zcela zrušit.

Řada starších aplikací ale tyto požadavky nesplňuje. Jednoduše proto, že v době jejich vzniku ještě neplatily.

Řešení je naštěstí jednoduché. Stačí aplikaci aktualizovat a nové požadavky obchodu App Store v ní zohlednit.

Ideální je aktualizovat aplikaci dříve, než se problémy objeví. Pokud možno alespoň jednou ročně. Díky tomu zajistíte, že bude fungovat i na nejnovějších operačních systémech – a navíc můžete přidat nové funkce.

3. Aplikace je stejná jako webové stránky

Čas od času se setkáváme také s tím, že klient chce vytvořit aplikaci, která bude v podstatě jen zobrazovat jeho web. V praxi tak jde o aplikaci vytvořenou přes webview, která po spuštění otevře stránky dané společnosti.

Takové aplikace ale nemají v App Store šanci na úspěch. Společnost Apple je zamítá a jejich vydavatelům doporučuje vytvořit responzivní web.

Pokud tedy potřebujete jen jednoduchou aplikaci, která bude přivádět návštěvníky na váš web, narazíte na problém.

I v tomto případě ale existuje jednoduché řešení. Stačí do projektu přidat nějakou funkci. Například:

  • push notifikace,
  • rezervační systém
  • či „hlídacího psa“.

Dejte pozor i na detaily

Samozřejmě existuje i řada dalších drobností, na které musíte při publikování aplikace v App Store dávat pozor. Aby Apple aplikaci schválil, musíte:

  • nabízet přihlášení přes Apple – a to vždy, když aplikace umožňuje přihlášení prostřednictvím sociálních sítí;
  • použít při přihlašování přes Apple tlačítko v podobě, kterou tato společnost předepisuje;
  • informovat, jak pracujete s uživatelskými daty – pokud například potřebujete přístup k fotoaparátu, musíte vysvětlit, z jakých důvodů a ve kterých případech ho aplikace využívá;
  • a tak dále.

Nástrah, které vás na cestě k publikování mobilní aplikace čekají, je zkrátka celá řada. V INITED vám je proto rádi pomůžeme zvládnout!

Dobře totiž víme, co App Store požaduje. A připravíme aplikaci tak, aby splnila všechny podmínky.

A pokud se nějaký zádrhel přesto objeví, okamžitě na něj zareagujeme.

Přesvědčte se o tom i vy! Napište nám, jakou aplikaci plánujete, a my vám ji pomůžeme vytvořit i publikovat v obchodech.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.