+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Facebook Cloubhouse 1

Facebook přichystal konkurenci pro Clubhouse. Zatím jen v USA

11.8.2021Jaroslav Pavlíček

Využít popularitu Clubhousu a profitovat z ní. Pro to se letos v dubnu rozhodl Facebook, když oznámil, že ve své mobilní aplikaci spustí Live Audio Rooms. Tedy přímou konkurenci Clubhousu. Od konce června už tuto službu můžou využívat uživatelé v USA. Pokud tedy mají iPhone nebo iPad.

Přestože do Česka zatím Live Audio Rooms nedorazily, zpráv o nich máme dost. A ve všech se o Facebook Live Rooms mluví jako o klonu Clubhousu.

Nová služba totiž funguje prakticky stejně jako právě Clubhouse. Nabízí tedy chatovací místnosti, do kterých hostitelé zvou uživatele prostřednictvím událostí. V každé místnosti může být až 50 mluvčích a posluchači na ně reagují pomocí emotikonů.

A nechybí ani oblíbené zvednutí ruky, kterým se o slovo přihlásí kdokoliv.

Uživatelé zaplatí hvězdami

Posluchači ve Facebook Live Audio Rooms navíc mohou hostitele odměnit tím, že mu pošlou hvězdy. Tedy jakousi facebookovou virtuální měnu.

Hostitel přitom může předem stanovit, že výtěžek poputuje konkrétní dobročinné organizaci.

Uživatelé, kteří pošlou svým oblíbencům hvězdy, se za odměnu posunou do „první řady”. Tedy na místa, kde je hostitel vidí.

Facebook Cloubhouse 2

Pomocí hvězd pošlete hostiteli peníze, které může využít na dobročinnost. Sami se za odměnu posunete do první řady, kde hostitel vidí největší fanoušky. Zdroj: Facebook

Facebook chce od začátku lákat hlavně na zajímavé hostitele. Hned od začátku tak dostali možnost vytvořit vlastní místnost například hudebník TOKiMONSTA, americký fotbalista Russell Wilson nebo rapper D Smoke.

A asi nepřekvapí, že hostitelem první testovací místnosti byl sám zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg.

Doplatí na nízký zájem o Clubhouse?

Facebook však není zdaleka první, kdo přišel s vlastní verzí Clubhousu. Už před ním se do podobného projektu pustily například Twitter, Spotify nebo Slack.

Facebook přitom úspěšné aplikace kopíruje poměrně pravidelně. Ne vždy se u něj ale zabydlí natrvalo. A je otázkou, jak to bude v případě Live Audio Rooms.

Popularita Clubhousu totiž do velké míry těžila ze 2 faktorů:

  • z exkluzivity, když ji mohli využívat jen pozvaní uživatelé iPhonů,
  • a z vrcholící covidové pandemie – Clubhouse řadě lidí nahrazoval chybějící možnost setkávání a debatování.

Oba faktory ale výrazně zeslábly.

Pocit exkluzivity se vytrácel spolu s přibývajícím počtem podobných aplikací. Clubhouse se navíc postupně rozšířil i na zařízení s operačním systémem Android a zrušil také systém pozvánek.

Největší vlna covidové pandemie je také (zdá se) za námi. A lidé se mohou potkávat osobně.

To vše vedlo k tomu, že počet stažení Clubhousu začal prudce klesat. Zatímco v únoru si aplikaci stáhlo přes 9,5 milionu lidí, v březnu už to byly jen 2,7 milionu a v dubnu se počet stažení nevyšplhal ani na milion.

Zvrat přišel až v červnu. Poté, co aplikace zamířila na Android. Naprostá většina z víc než 8 milionů stažení ale tehdy přišla z Indie. Tedy z trhu, který pro Clubhouse zřejmě nebude klíčový.

Nabízí se tak otázka, jestli popularita Clubhousu nebude pouze krátkou epizodou, na kterou budeme brzy jen vzpomínat. A zda se pak potichu nevytratí i jeho kopie – včetně Live Audio Rooms od Facebooku.

Teoreticky se dokonce může stát, že se této služby v Česku ani nedočkáme.

Podcasty: zatím jen pro USA

Zato s druhou novinkou, kterou Facebook před časem oznámil, to vypadá optimističtěji. Je jí možnost přehrávat podcasty přímo z mobilní aplikace Facebooku.

Facebook Clubhouse 3

Facebook nabídne také nové podcasty, které můžete poslouchat i při procházení příspěvků svých přátel. Zdroj: Facebook

Také tato novinka odstartovala v USA koncem června a mohou ji využívat uživatelé iPhonů.

Oproti některým podobným aplikacím přitom umožňují facebookové podcasty poslouchat audio i při listování Facebookem nebo s vypnutým displejem.

Facebook chce navíc podporovat tvůrce podcastů tím, že bude jejich pořady doporučovat publiku, které by mohlo zajímat. Zároveň jim nabídne možnost vytvořit krátkou ukázku, která poslouží jako pozvánka pro posluchače.

Obě novinky ale zatím fungují jen v USA. Kdy přesně se dostanou do Evropy, zatím nevíme. V každém případě se ale zdá, že se máme na co těšit.

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Statistiky Android, iOS a modely telefonů v půlce roku 2021 Další článek Huawei vydává HMS 6.0

Related Articles

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}