Google Analytics vkládáme automaticky do každé mobilní aplikace, kterou vyvíjíme. Je to silný nástroj, který pomůže získat představu o tom: 1) kdo jsou uživatelé, 2) odkud přicházejí 3) co v aplikaci dělají 4) kolik a za co utrácí 5) technické detaily.
Ve výchozím nastavení je v Google Analytics k dispozici základní sada reportů, která ve většině případů bohatě postačí. Pokročilí uživatelé mají možnost si nadefinovat vlastní nebo použít sofistikovanější nástroj Google Data Studio.
Knihovna SDK Google Analytics, která se vkládá při vývoji do mobilní aplikace, také nabízí základní funkčnost, ale drobným rozšířením lze získat data, která jsou přehlednější a mají větší vypovídající hodnotu.
Následuje příklad grafů a tabulek, které lze v nástroji nalézt.
Celkový počet uživatelů, počet nových uživatelů, průměrná doba strávená v aplikaci a celkový prodej.
Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.
Jaké platformy uživatelé používají
Odkud uživatelé přicházejí: přímo, CPC reklamy, push notifikace, Facebook, … a jak se chovají
Průměrný čas strávený v aplikaci, průměrný počet spuštění na jednoho uživatele a průměrná doba jednoho použití.
Nejčastěji používané obrazovky
Statistiky jednotlivých událostí. Je možné si definovat vlastní.
Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace
Statistika prodejů: celkové, zboží a prodej reklamy
Počet nakupujících – celkově a prvotních
ARPU: Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele. Porovnání uživatelů Android a iOS.
Statistiky platforem Android vs iOS
Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení
Statistiky rozšíření verze mobilní aplikace
Zkušenost ukazuje, že zákazníci často nemají v počátcích vývoje mobilní aplikace představu, co by bylo vhodné měřit a s konkrétními požadavky přijdou až v okamžiku, když už je aplikace v obchodech. Proto jsme zařadili do firemního standardu vkládání Google Analytics již ve fázi lokálního vývoje, aby se data sbírala co nejdříve.
blablabl