Co obsahují Google Analytics mobilní aplikace

Co obsahují Google Analytics mobilní aplikace

Mobilní aplikace

Google Analytics vkládáme automaticky do každé mobilní aplikace, kterou vyvíjíme. Je to silný nástroj, který pomůže získat představu o tom: 1) kdo jsou uživatelé, 2) odkud přicházejí 3) co v aplikaci dělají 4) kolik a za co utrácí 5) technické detaily.

Ve výchozím nastavení je v Google Analytics k dispozici základní sada reportů, která ve většině případů bohatě postačí. Pokročilí uživatelé mají možnost si nadefinovat vlastní nebo použít sofistikovanější nástroj Google Data Studio.

Knihovna SDK Google Analytics, která se vkládá při vývoji do mobilní aplikace, také nabízí základní funkčnost, ale drobným rozšířením lze získat data, která jsou přehlednější a mají větší vypovídající hodnotu.

Následuje příklad grafů a tabulek, které lze v nástroji nalézt.

Rychlý přehled

Rychlý přehled
Celkový počet uživatelů, počet nových uživatelů, průměrná doba strávená v aplikaci a celkový prodej.
Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.
Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.
Jaké platformy uživatelé používají
Jaké platformy uživatelé používají

Acquision – odkud uživatelé přicházejí

Odkud uživatelé přicházejí
Odkud uživatelé přicházejí: přímo, CPC reklamy, push notifikace, Facebook, …  a jak se chovají

Engagement – jak uživatelé aplikaci používají

Statistiky - engagement
Průměrný čas strávený v aplikaci, průměrný počet spuštění na jednoho uživatele a průměrná doba jednoho použití.
Nejčastější obrazovky
Nejčastěji používané obrazovky
Statistiky eventů
Statistiky jednotlivých událostí. Je možné si definovat vlastní.
Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace
Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace

Monetization – statistiky prodeje

Statistika prodejů
Statistika prodejů: celkové, zboží a prodej reklamy
Detailní statistika prodeje
Počet nakupujících – celkově a prvotních
Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele
ARPU: Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele. Porovnání uživatelů Android a iOS.

Technické detaily

Statistiky Android vs iOS
Statistiky platforem Android vs iOS
Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení
Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení
Statistiky verze mobilní aplikace
Statistiky rozšíření verze mobilní aplikace

Závěr

Zkušenost ukazuje, že zákazníci často nemají v počátcích vývoje mobilní aplikace představu, co by bylo vhodné měřit a s konkrétními požadavky přijdou až v okamžiku, když už je aplikace v obchodech. Proto jsme zařadili do firemního standardu vkládání Google Analytics již ve fázi lokálního vývoje, aby se data sbírala co nejdříve.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...