+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Grafika s názvem článku a lupou, která zvětšuje nápis New Trends.

7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024

22.11.2023Jana Marková

Maximálně se přizpůsobit uživatelům, nabídnout jim co nejvíc zábavy a přidat pohodlné ovládání. To jsou některé z principů řady úspěšných aplikací. A velmi výrazně se projeví i v tomto roce. Naznačuje to alespoň 7 největších trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024.

Obsah
1. Umělá inteligence a strojové učení
2. Rozšířená realita
3. Internet věcí
4. Hlasové ovládání
5. Aplikace pro skládací telefony
6. Beacony a geofencing
7. Větší důraz na bezpečnost
Základ úspěšné aplikace

Většina z faktorů, o kterých se zmíníme, se začala projevovat už v předchozích letech. Postupně ale nabírají na síle. A podle našich odhadů i podle predikcí renomovaných serverů budou právě tyto trendy hrát v roce 2024 velkou roli při vývoji nových aplikací.

1. Umělá inteligence a strojové učení

Zkratky AI a ML už zahlédl snad každý. Znamenají umělou inteligenci (AI – artificial intelligence) a strojové učení (ML – machine learning).

V mobilních aplikacích přitom získávají stále více prostoru. A netýká se to jen AI chatbotů nebo generátorů různých obrázků.

Umělá inteligence a strojové učení mají velký potenciál zejména v oblasti personalizace.

Kombinace strojového učení a umělé inteligence totiž dokáže lépe pochopit chování daného uživatele ve vaší aplikaci a následně mu ji částečně přizpůsobit. Například výběrem vhodných reklam a obchodních nabídek nebo upozorněním na nové funkce, které přijdou danému člověku nejvíce vhod.

2. Rozšířená realita

Využití rozšířené reality (označuje se zkratkou AR – augmented reality) je populární už od vydání hry Pokémon GO. Tato aplikace propojila reálný svět s tím herním, když s její pomocí mohli hráči ve svém okolí hledat pokémony.

Rozšířenou realitu ale stále častěji využívají také obchody. S její pomocí si mimo jiné:

  • vyzkoušíte nábytek ve svém obýváku;
  • otestujete, jak by vašemu domu slušely různé barvy fasády;
  • nebo například snadněji trefíte k vybranému obchodu díky navigaci, která vás v reálném čase provádí obchodním centrem.

Podobné aplikace uživatelům výrazně usnadňují nákupy. A navíc je jejich používání opravdu zábavné.

3. Internet věcí

Také internet věcí (označuje se zkratkou IoT – internet of things) známe už několik let. A také tato technologie je stále oblíbenější.

S internetem věcí se proto setkáte například u:

  • robotických vysavačů,
  • sonických kartáčků
  • nebo u zařízení pro chytrou domácnost.

IoT totiž zařízením umožňuje shromažďovat data o jejich využití nebo o stavu jednotlivých součástí. Následně je předává mobilní aplikaci, která pak uživatele upozorní na to, že dané zařízení potřebuje vyčistit nebo vyměnit některou z komponent.

V kombinaci s umělou inteligencí a strojovým učením navíc dokáže lidem nabídnout také vhodné příslušenství.

4. Hlasové ovládání

Řeknete, co potřebujete, a aplikace se už o vše postará. Tak funguje hlasové ovládání. Je tedy mnohem jednodušší a pohodlnější než to klasické.

V současnosti se s ním setkáte u řady přístrojů (a jejich mobilních aplikací) – od televizorů přes osvětlení až po vytápění.

Jejich množství přitom stále roste. A dá se předpokládat, že tento trend bude pokračovat i v roce 2024.

5. Aplikace pro skládací telefony

Skládací mobilní telefony jsou jedním z hitů posledních let. Jejich podíl na trhu zvolna stoupá a podle serveru Statista.com se do roku 2027 znásobí hned sedmkrát – v porovnání s rokem 2021.

Problém je, že klasické aplikace jejich potenciál neumějí využít. A někdy na nich nemusejí ani správně pracovat.

Aby vše fungovalo, jak má, potřebujete speciální mobilní aplikace pro skládací telefony. Jen ty si umějí poradit s různými režimy, které zmíněné mobily nabízejí.

Vzhledem k rostoucímu počtu skládacích mobilů poptávka po těchto aplikacích výrazně poroste.

6. Beacony a geofencing

Motivovat k nákupu nebo například usnadnit parkování. To všechno dokážou aplikace využívající beacony nebo geofencing.

Tyto technologie umožňují lokalizovat klienty (přesněji lidi používající vaši mobilní aplikaci), kteří se pohybují v okolí vašeho obchodu nebo například kavárny.

A jak přesně fungují?

Beacony jsou zařízení, která pomocí bluetooth najdou lidi s vaší aplikací. A následně jim pošlou vhodnou nabídku, upozorní na slevu nebo je například nasměrují k volnému místu k sezení.

Kvůli omezenému dosahu bluetooth jsou však vhodné hlavně pro vnitřní prostory.

Geofencing lokalizuje zákazníky prostřednictvím WiFi a GPS. Osloví tak uživatele v mnohem větším okruhu a hodí se i ven.

Jakmile přitom lidé vstoupí do zadané oblasti, systém jim automaticky pošle předem nastavenou zprávu. Majitelé restaurací tak mohou návštěvníky upozornit například na zvěřinové hody.

7. Větší důraz na bezpečnost

Vzhledem k řadě malwarů a podvodných aplikací, které se snaží uživatele připravit o peníze, je pro lidi velmi důležitá také bezpečnost. A hraje stále větší roli při výběru mobilní aplikace.

Čím dál častěji se proto při přihlašování setkáte například s vícefaktorovým zabezpečením.

Nebo také s novým zabezpečením od Googlu, které funguje bez hesla. Díky němu klesá riziko, že se hackeři dostanou k vašemu účtu.

Při plánování mobilní aplikace se proto vyplatí na podobné technologie myslet. Zvýšíte tak šanci, že si lidé váš projekt opravdu oblíbí.

Základ úspěšné aplikace

Ať už plánujete vývoj nové mobilní aplikace, nebo chcete aktualizovat tu současnou, určitě na zmíněné trendy myslete. Pomohou vám oslovit více uživatelů.

Zároveň se postarají o to, že lidé budou vaši aplikaci často a rádi používat.

V INITED vám s vytvořením takové aplikace pomůžeme. Napište nám, probereme detaily a připravíme aplikaci, kterou budou lidé milovat!

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play Další článek Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}