Vykaž to na Scrum Ceremonies

Ostatní

Scrum? Super! Až na ty mítinky: grooming, planning, daily, review, retrospective …
Až má člověk pocit, že jimi stráví víc času než vlastní prací. Po „záživném“ dvouhodinovém groomingu, kterého se účastnilo osm lidí, povídá kolega: a dva mandaye v p…
Manažerům to nepřijde nijak divné, vždyť jejich svět je o schůzkách a trávení času společně.
Pak se ptají na výsledek včerejšího dne. A ten je? Co jsem vlastně dělal?
Ráno jsem něco začal, pak byl mítink, vrátil jsem se k tomu, ale úplně se nedařilo. Když jsem se do toho dostal, byl oběd. Čas po obědě není moc produktivní a od tří zase schůzka. Ale tak, něco jsem udělal, dnes v tom chci pokračovat, překážky nemám žádné.

Vlastně, dnes „grůmujeme“ payment adapter. Přeloženo do češtiny – odhadujeme úkoly a časové náročnosti. Velkou výhodou je, že nemusíme ve dnech ani hodinách, ale používáme virtuální jednotku „story point“, u které nikdo neví, kolik to vlastně je. Je to taková zvláštní hra, kde vítězí, kdo dokáže dobře uhodnout, jak budou hlasovat ostatní. Kdo dá málo nebo moc, kdo vykoukne z davu, stává se okamžitě středem pozornosti: „Třináct bodů na takovou trivialitu ???“
„Jo, já myslel, že se to odhaduje dohromady“ nebo „Jo, to je i s testama?“ se nedají používat donekonečna, takže planning poker je bez debat jedním z nejefektivnějších nástrojů team buildingu dneška.

Vše dostává další dimenzi pro pracující na dálku přes skype a v angličtině. O tom někdy příště.

Slovní úloha pro zvídavé: vývojář vykazuje na scrum ceremonies 25% svého času.
Z kapacitních důvodů je převeden na dva projekty, kdy každému má dát stejnou část času.
Kolik ze své kapacity může věnovat vývoji aplikace, pokud je mu nařízeno, aby se plně účastnil všech mítinků, „protože přece nejsou v konfliktu“ ?

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.