„Potřebujeme vytvořit mobilní aplikaci, která přivede víc klientů do našich lékáren a usnadní jim vyzvedávání léků.“ S tímto požadavkem se na nás koncem července 2021 obrátili zástupci společnosti Krajská zdravotní. Tedy firmy, která spravuje 7 nemocnic a jejich lékáren v Ústeckém kraji.
Ve chvíli, kdy nás Krajská zdravotní oslovila, neměla pro své klienty žádnou mobilní aplikaci. Bylo proto třeba začít od nuly.
Na tvorbu aplikace jsme měli dva měsíce a naším úkolem bylo vytvořit frontend. Tedy samotnou aplikaci, kterou vidí uživatelé. Zajištění backendu a API bylo na klientovi.
Základním požadavkem bylo usnadnit lidem vyzvedávání léků a motivovat je tím k návštěvám lékáren Krajské zdravotní. Odpovídaly tomu i plánované funkčnosti.
Jednou z hlavních funkcí mobilní aplikace Kázetka proto měla být možnost vložit do aplikace e-recept, odeslat ho do vybrané lékárny a předepsaný lék si v ní rezervovat.
Vyzvednutí léků by tak bylo mnohem rychlejší. Zejména u léčiv, která je třeba namíchat na místě.
Klient zároveň požadoval, aby aplikace fungovala jak na přístrojích s operačním systémem iOS, tak na telefonech a tabletech se systémem Android. Proto jsme se rozhodli pro hybridní vývoj. Při něm vytvoříme jednu aplikaci a následně ji převedeme do dvou různých systémů. Není tedy třeba vytvářet dvě odlišné aplikace a vývoj je mnohem rychlejší.
Přestože jsme na přípravu aplikace měli jen dva měsíce, díky našemu šestietapovému systému vývoje postupovaly veškeré práce podle plánu. Po dokončení prvních dvou etap jsme ale bohužel zjistili, že není dokončený backend a API.
Tyto součásti jsme přitom pro následující fázi nutně potřebovali. Navíc ještě nebyl zcela kompletní seznam funkcí, které se měly v aplikaci objevit.
S klientem jsme se proto několikrát spojili a společně dořešili budoucí podobu aplikace a jednotlivých funkčností.
Právě intenzivní spolupráce s klientem byla zásadní. Společně jsme totiž dokázali rychle vyřešit veškeré problémy či nejasnosti. Zákazník se tak mohl kdykoliv spolehnout na nás i na to, že vývoj postupuje podle plánu.
I díky tomu jsme aplikaci vytvořili v dohodnutém termínu. A to pro oba operační systémy.
Samozřejmě jsme splnili i další požadavky. Kázetka totiž uživatelům nabízí 3 možnosti, jak do ní mohou nahrát e-recept:
Jakmile uživatel e-recept do aplikace zadá, může ho buď uložit, nebo si rovnou vybrat lékárnu, ve které si ho zarezervuje a vyzvedne. Pokud si recept uloží, může se k rezervaci vrátit kdykoliv později.
Lidé si tak mohou objednat léky už při odchodu od lékaře. V lékárně si je pak jen vyzvednou a ušetří čas, který by jinak strávili čekáním na přípravu léku.
Kázetka přitom umí komunikovat s administrací klienta i se systémem Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL). S tímto systémem komunikuje prostřednictvím API klienta. Data pacientů tedy neopouští „lékařskou půdu“.
V aplikaci nechybí také mapa, na které lidé jednotlivé lékárny najdou. U každé vidí její otevírací dobu a další podrobnosti.
Díky tomu je vyzvednutí léků zcela snadné. A motivuje lidi, aby dali lékárnám Krajské zdravotní přednost před konkurencí.
Spolupráce proběhla bez nejmenších problémů, dílo bylo předáno i přes velkou časovou tíseň v požadované kvalitě a včas. Jako nadstandardní bychom chtěli označit služby projektového řízení.Jan PejchalNáměstek, Úsek řízení informačních systémů
blablabl