+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Notifikace na iOS 15

Už žádné vyrušování. iOS 15 nabídne možnost ztišit notifikace

10.7.2021Jana Marková

Minulý měsíc představila společnost Apple novou verzi svého operačního systému pro iPhony a iPody – iOS 15. Uživatelům přináší řadu novinek a jednou z nejzajímavějších je režim soustředění (v originále Focus mode). Umožňuje totiž dočasně vypnout jakékoliv notifikace.

Nový iOS představil Apple v červnu a uživatelé iPhonů se nového systému dočkají na podzim. Už nyní si ho ale mohou vyzkoušet. Od července je totiž dostupná jeho beta verze.

Připravená je řada zajímavých novinek, například:

  • možnost komunikovat přes FaceTime i s uživateli, kteří používají Android nebo Windows,
  • hlasové vyhledávání v Safari
  • nebo lepší ochrana soukromí v aplikacích.

Režim soustředění tak oproti některým dalším vylepšením zůstává trochu stranou pozornosti. Přesto si ji zaslouží. Ať už iPhone sami používáte nebo nabízíte svým klientům, fanouškům či zaměstnancům aplikaci právě pro iOS.

Potřebné aplikace si povolíte

Základní funkce režimu soustředění je jednoduchá. Na danou dobu zastaví zobrazování upozornění z jakýchkoliv aplikací.

Získáte tak naprostý klid a soukromí. Bez ohledu na to, jestli se právě potřebujete soustředit na práci, užít si klidný večer s rodinou nebo se chystáte spát.

Notifikace na iOS 15

Režim soustředění nabízí několik přednastavených variant. Sami si ale můžete vytvořit i vlastní profily. Zdroj: Apple

Na první pohled je nový režim podobný stávajícímu Nerušit. Při něm se vypne zvuk notifikací a na nová upozornění vás neupozorňuje ani rozsvícený displej. Stačí ale vzít telefon a vše vidíte.

Režim soustředění jde proto dál. Když je zapnutý, nezobrazuje upozornění z žádných aplikací. Kromě těch, u kterých to sami předem povolíte.

Pokud tedy potřebuje pracovat a zároveň víte, že vám přijde například důležitý e-mail s doplňujícími podklady, můžete upozornění na nové e-maily povolit. A ostatní aplikace zakázat.

Vše tedy přizpůsobíte svým požadavkům.

Nastavte si profily na práci i odpočinek

Můžete si navíc vytvořit několik různých režimů soustředění s různými parametry. Připravíte si tak různé profily například na:

  • práci,
  • čtení,
  • spaní,
  • dovolenou,
  • porady
  • a tak dál.

V každém můžete povolit jiné aplikace a dát mu jiný vzhled.

Určete, kdo vás smí vyrušit

U jednotlivých režimů soustředění si nastavíte nejen aplikace, které vám mohou dál posílat notifikace, ale i lidi, kteří vás smí kontaktovat.

Znamená to, že při práci nezmeškáte důležité zprávy od nadřízených. Nebo že vás na výletě s rodinou nebudou obtěžovat kolegové s nepodstatnými dotazy, zatímco vaši přátelé se s vámi snadno domluví například na společné večeři.

Pokud vám navíc ostatní chtějí napsat zprávu přes iMessage, vidí, že máte režim soustředění zapnutý. A vědí, že se vám jejich zpráva nezobrazí.

Zároveň ale nehrozí, že by vám utekly urgentní zprávy. Uživatelé mají možnost v naléhavých případech režim soustředění „prolomit”. Jejich zpráva se vám tedy zobrazí ihned.

Notifikace na iOS 15

Uživatelé, kteří vám chtějí napsat zprávu přes iMessage, vidí, že máte zapnutý režim soustředění. Zdroj: Apple

Vývojáři zároveň počítali s tím, že mnoho lidí má kromě iPhonu i další zařízení Apple. Režim soustředění proto funguje také na nich. Jakmile ho tedy na telefonu zapnete, automaticky se spustí například na vašem MacBooku.

Posíláte notifikace? Myslete na soustředění

Je pravděpodobné, že novinku ocení většina uživatelů iPhonů. Umožní jim snadno eliminovat rušivé podněty a zároveň mít přístup k upozorněním z aplikací a od lidí, se kterými chtějí nebo potřebují být v kontaktu.

O něco horší zprávou je nový režim pro provozovatele různých aplikací.

Pokud mezi ně patříte, musíte počítat s tím, že se uživatelé k vašim zprávám dostanou se zpožděním. A že spolu s nimi uvidí řadu dalších notifikací.

Roste tak riziko, že uživatel vaše upozornění bezmyšlenkovitě smaže. I když by si ho jinak otevřel.

Myslete proto při přípravě podobných zpráv na to, jak vyniknout mezi ostatními upozorněními. Zvýšíte tím šanci, že si uživatel vaši zprávu opravdu přečte.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Servisní smlouva aneb dokument, který vás zachrání, když se vaše aplikace dostane do problémů Další článek Statistiky Android, iOS a modely telefonů v půlce roku 2021

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (24)
  • Mobilní aplikace (38)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (12)
  • Ostatní (11)
  • Top (5)
  • Trendy (35)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15
  • No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?
  • Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí
  • O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace
  • Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho
  • Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny
  • Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách
  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy