+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Facebook Cloubhouse 1

Facebook přichystal konkurenci pro Clubhouse. Zatím jen v USA

11.8.2021Jaroslav Pavlíček

Využít popularitu Clubhousu a profitovat z ní. Pro to se letos v dubnu rozhodl Facebook, když oznámil, že ve své mobilní aplikaci spustí Live Audio Rooms. Tedy přímou konkurenci Clubhousu. Od konce června už tuto službu můžou využívat uživatelé v USA. Pokud tedy mají iPhone nebo iPad.

Přestože do Česka zatím Live Audio Rooms nedorazily, zpráv o nich máme dost. A ve všech se o Facebook Live Rooms mluví jako o klonu Clubhousu.

Nová služba totiž funguje prakticky stejně jako právě Clubhouse. Nabízí tedy chatovací místnosti, do kterých hostitelé zvou uživatele prostřednictvím událostí. V každé místnosti může být až 50 mluvčích a posluchači na ně reagují pomocí emotikonů.

A nechybí ani oblíbené zvednutí ruky, kterým se o slovo přihlásí kdokoliv.

Uživatelé zaplatí hvězdami

Posluchači ve Facebook Live Audio Rooms navíc mohou hostitele odměnit tím, že mu pošlou hvězdy. Tedy jakousi facebookovou virtuální měnu.

Hostitel přitom může předem stanovit, že výtěžek poputuje konkrétní dobročinné organizaci.

Uživatelé, kteří pošlou svým oblíbencům hvězdy, se za odměnu posunou do „první řady”. Tedy na místa, kde je hostitel vidí.

Facebook Cloubhouse 2

Pomocí hvězd pošlete hostiteli peníze, které může využít na dobročinnost. Sami se za odměnu posunete do první řady, kde hostitel vidí největší fanoušky. Zdroj: Facebook

Facebook chce od začátku lákat hlavně na zajímavé hostitele. Hned od začátku tak dostali možnost vytvořit vlastní místnost například hudebník TOKiMONSTA, americký fotbalista Russell Wilson nebo rapper D Smoke.

A asi nepřekvapí, že hostitelem první testovací místnosti byl sám zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg.

Doplatí na nízký zájem o Clubhouse?

Facebook však není zdaleka první, kdo přišel s vlastní verzí Clubhousu. Už před ním se do podobného projektu pustily například Twitter, Spotify nebo Slack.

Facebook přitom úspěšné aplikace kopíruje poměrně pravidelně. Ne vždy se u něj ale zabydlí natrvalo. A je otázkou, jak to bude v případě Live Audio Rooms.

Popularita Clubhousu totiž do velké míry těžila ze 2 faktorů:

  • z exkluzivity, když ji mohli využívat jen pozvaní uživatelé iPhonů,
  • a z vrcholící covidové pandemie – Clubhouse řadě lidí nahrazoval chybějící možnost setkávání a debatování.

Oba faktory ale výrazně zeslábly.

Pocit exkluzivity se vytrácel spolu s přibývajícím počtem podobných aplikací. Clubhouse se navíc postupně rozšířil i na zařízení s operačním systémem Android a zrušil také systém pozvánek.

Největší vlna covidové pandemie je také (zdá se) za námi. A lidé se mohou potkávat osobně.

To vše vedlo k tomu, že počet stažení Clubhousu začal prudce klesat. Zatímco v únoru si aplikaci stáhlo přes 9,5 milionu lidí, v březnu už to byly jen 2,7 milionu a v dubnu se počet stažení nevyšplhal ani na milion.

Zvrat přišel až v červnu. Poté, co aplikace zamířila na Android. Naprostá většina z víc než 8 milionů stažení ale tehdy přišla z Indie. Tedy z trhu, který pro Clubhouse zřejmě nebude klíčový.

Nabízí se tak otázka, jestli popularita Clubhousu nebude pouze krátkou epizodou, na kterou budeme brzy jen vzpomínat. A zda se pak potichu nevytratí i jeho kopie – včetně Live Audio Rooms od Facebooku.

Teoreticky se dokonce může stát, že se této služby v Česku ani nedočkáme.

Podcasty: zatím jen pro USA

Zato s druhou novinkou, kterou Facebook před časem oznámil, to vypadá optimističtěji. Je jí možnost přehrávat podcasty přímo z mobilní aplikace Facebooku.

Facebook Clubhouse 3

Facebook nabídne také nové podcasty, které můžete poslouchat i při procházení příspěvků svých přátel. Zdroj: Facebook

Také tato novinka odstartovala v USA koncem června a mohou ji využívat uživatelé iPhonů.

Oproti některým podobným aplikacím přitom umožňují facebookové podcasty poslouchat audio i při listování Facebookem nebo s vypnutým displejem.

Facebook chce navíc podporovat tvůrce podcastů tím, že bude jejich pořady doporučovat publiku, které by mohlo zajímat. Zároveň jim nabídne možnost vytvořit krátkou ukázku, která poslouží jako pozvánka pro posluchače.

Obě novinky ale zatím fungují jen v USA. Kdy přesně se dostanou do Evropy, zatím nevíme. V každém případě se ale zdá, že se máme na co těšit.

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Statistiky Android, iOS a modely telefonů v půlce roku 2021 Další článek Huawei vydává HMS 6.0

Related Articles

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (18)
  • Mobilní aplikace (28)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (20)
  • Z naší dílny (12)

Přečtěte si také

  • Jak pracuje… Projektový manažer II
  • 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)
  • Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace
  • Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací
  • Vývoj mobilních aplikací pro WordPress
  • Jak pracuje… Projektový manažer I
  • Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS
  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy