+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Co obsahují Google Analytics mobilní aplikace

30.12.2021Jaroslav Pavlíček

Google Analytics vkládáme automaticky do každé mobilní aplikace, kterou vyvíjíme. Je to silný nástroj, který pomůže získat představu o tom: 1) kdo jsou uživatelé, 2) odkud přicházejí 3) co v aplikaci dělají 4) kolik a za co utrácí 5) technické detaily.

Ve výchozím nastavení je v Google Analytics k dispozici základní sada reportů, která ve většině případů bohatě postačí. Pokročilí uživatelé mají možnost si nadefinovat vlastní nebo použít sofistikovanější nástroj Google Data Studio.

Knihovna SDK Google Analytics, která se vkládá při vývoji do mobilní aplikace, také nabízí základní funkčnost, ale drobným rozšířením lze získat data, která jsou přehlednější a mají větší vypovídající hodnotu.

Následuje příklad grafů a tabulek, které lze v nástroji nalézt.

Rychlý přehled

Rychlý přehled

Celkový počet uživatelů, počet nových uživatelů, průměrná doba strávená v aplikaci a celkový prodej.

Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.

Kdo v tuto chvíli aplikaci používá a v jaké zemi se nachází.

Jaké platformy uživatelé používají

Jaké platformy uživatelé používají

Acquision – odkud uživatelé přicházejí

Odkud uživatelé přicházejí

Odkud uživatelé přicházejí: přímo, CPC reklamy, push notifikace, Facebook, …  a jak se chovají

Engagement – jak uživatelé aplikaci používají

Statistiky - engagement

Průměrný čas strávený v aplikaci, průměrný počet spuštění na jednoho uživatele a průměrná doba jednoho použití.

Nejčastější obrazovky

Nejčastěji používané obrazovky

Statistiky eventů

Statistiky jednotlivých událostí. Je možné si definovat vlastní.

Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace

Angažovanost uživatelů v závislosti na době používání aplikace

Monetization – statistiky prodeje

Statistika prodejů

Statistika prodejů: celkové, zboží a prodej reklamy

Detailní statistika prodeje

Počet nakupujících – celkově a prvotních

Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele

ARPU: Ukazatel průměrné tržby na jednoho uživatele. Porovnání uživatelů Android a iOS.

Technické detaily

Statistiky Android vs iOS

Statistiky platforem Android vs iOS

Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení

Přehled nejpoužívanějších mobilních zařízení

Statistiky verze mobilní aplikace

Statistiky rozšíření verze mobilní aplikace

Závěr

Zkušenost ukazuje, že zákazníci často nemají v počátcích vývoje mobilní aplikace představu, co by bylo vhodné měřit a s konkrétními požadavky přijdou až v okamžiku, když už je aplikace v obchodech. Proto jsme zařadili do firemního standardu vkládání Google Analytics již ve fázi lokálního vývoje, aby se data sbírala co nejdříve.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak funguje přihlášení přes Facebook Další článek Tvorba mobilní aplikace zdarma

Related Articles

Sentry – nástroj pro sledování chyb

25.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}