Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

Z naší dílny

Kvalitní aplikace, která přesně splňuje vaše požadavky a dostanete ji ve smluveném termínu. Přesně to vám přinese spolupráce s námi – INITED. Kromě znalostí a zkušeností nám v tom pomáhá i léty vypilovaný systémvývoje. Pojďme si proto postupně projít všech 6 jeho etap.

Právě pevně daný systém vývoje je jedním z pilířů našeho podnikání. Jasně definuje kroky, kterými musí každá aplikace při vývoji projít. A které zaručují, že:

  • pokryjeme vše, co je pro vývoj správně fungující aplikace potřeba,
  • dodáme aplikaci v předem stanoveném termínu
  • a klient dostane kvalitu, kterou očekává.
Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Základem je dostatek informací

Spolupráce s klientem fakticky začíná už přijetím poptávky. Jakmile ji dostaneme, začneme od zájemce o naše služby zjišťovat informace, které potřebujeme k naplánování dalšího postupu.

Chceme vědět například:

  • jestli je aplikace pro Android i iOS,
  • zda chce klient jen aplikaci, nebo se máme postarat také o administraci a tvorbu backendu,
  • jak má aplikace uživatelům pomoci
  • nebo co všechno má umět.

Když máme potřebné informace, domluvíme si s klientem schůzku, na které vše prodiskutujeme.

Poté už je na něm, aby vše zvážil. A jakmile se rozhodne, že s projektem souhlasí, je před námi 1. etapa vývoje nové mobilní aplikace – Plán.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Pečlivé plánování = základ úspěšné aplikace

V etapě Plán se ještě samotnému vývoji aplikace nevěnujeme. Připravujeme pro něj ale potřebné zázemí. Tedy konkrétní zadání a harmonogram jednotlivých kroků.

V tuto chvíli totiž máme od klienta všechny potřebné informace. A s jejich pomocí vytváříme plán dalšího postupu.

Při vývoji mobilních aplikací zadávámeinformace do Confluence. Takto vypadá stránka, na které jsou hlavní informace.
Veškeré informace o projektu si zaneseme do systému. Usnadníme si tak organizaci práce a potřebné údaje máme vždy po ruce.

Právě fáze plánování je pro úspěšný projekt naprosto klíčová. Proto jí věnujeme potřebnou péči. Pokud bychom cokoliv podcenili, zkomplikuje nám to práci v dalších etapách.

Nehrozí tedy, že bychom některé věci odložili s tím, že je „doladíme později”. Vše musí být naplánované hned – jen tak poběží projekt podle plánu a výsledkem bude špičková aplikace.

Plán pro klienta i pro náš tým

Jen samotnému plánování tedy věnujeme 1–2 týdny práce. Vyhneme se tím riziku, že cokoliv opomeneme nebo podceníme. Ve výsledku si tak ušetříme spoustu času i starostí.

V této fázi tedy mimo jiné:

  • určíme podmínky spolupráce s klientem, včetně jasných postupů, povinností, kontaktních osob nebo pravidelných statusů,
  • rozvrhneme všechny obrazovky aplikace,
  • nebo rozplánujeme práci pro programátory.

Vše pak zaneseme do systémů, které nám pomáhají s projektovým řízením a organizací práce. Jsou to zejména Jira a Confluence. S jejich pomocí rozdělíme úkoly a stanovíme termíny.

V hlavní roli projektový manažer

A kdo se na zmíněných krocích podílí? Z naší strany je to projektový manažer a vývojář, který má danou aplikaci na starosti.

Manažer připraví:

  • odsouhlasené zadání v powerpointu, PDF nebo jiném vhodném formátu,
  • komunikační matici, která říká, na koho se můžeme obracet s otázkami,
  • wireframy pro jednotlivé části aplikace,
  • harmonogram a plán pro programátory,
  • seznam požadavků na servery a architekturu řešení.

To vše na základě:

  • úvodní schůzky s klientem,
  • úvodní schůzky s vývojářem aplikace,
  • zadání od klienta
  • a společných konzultací.

Na zadání i tvorbu wireframů přitom máme pevně dané šablony. Díky tomu je vše přehledné a máme jistotu, že na nic nezapomeneme.

Na řadě je programování…

Jakmile je všechno připravené, založí projektový manažer jednotlivé úkoly v systémech pro projektové řízení a přidělí je konkrétním programátorům.

A programování může začít. Ale to už je druhá etapa. A na tu se podíváme příště.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...