Kvalitní aplikace, která přesně splňuje vaše požadavky a dostanete ji ve smluveném termínu. Přesně to vám přinese spolupráce s námi – INITED. Kromě znalostí a zkušeností nám v tom pomáhá i léty vypilovaný systémvývoje. Pojďme si proto postupně projít všech 6 jeho etap.
Právě pevně daný systém vývoje je jedním z pilířů našeho podnikání. Jasně definuje kroky, kterými musí každá aplikace při vývoji projít. A které zaručují, že:
- pokryjeme vše, co je pro vývoj správně fungující aplikace potřeba,
- dodáme aplikaci v předem stanoveném termínu
- a klient dostane kvalitu, kterou očekává.
Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací. |
Základem je dostatek informací
Spolupráce s klientem fakticky začíná už přijetím poptávky. Jakmile ji dostaneme, začneme od zájemce o naše služby zjišťovat informace, které potřebujeme k naplánování dalšího postupu.
Chceme vědět například:
- jestli je aplikace pro Android i iOS,
- zda chce klient jen aplikaci, nebo se máme postarat také o administraci a tvorbu backendu,
- jak má aplikace uživatelům pomoci
- nebo co všechno má umět.
Když máme potřebné informace, domluvíme si s klientem schůzku, na které vše prodiskutujeme.
Poté už je na něm, aby vše zvážil. A jakmile se rozhodne, že s projektem souhlasí, je před námi 1. etapa vývoje nové mobilní aplikace – Plán.
Pečlivé plánování = základ úspěšné aplikace
V etapě Plán se ještě samotnému vývoji aplikace nevěnujeme. Připravujeme pro něj ale potřebné zázemí. Tedy konkrétní zadání a harmonogram jednotlivých kroků.
V tuto chvíli totiž máme od klienta všechny potřebné informace. A s jejich pomocí vytváříme plán dalšího postupu.

Právě fáze plánování je pro úspěšný projekt naprosto klíčová. Proto jí věnujeme potřebnou péči. Pokud bychom cokoliv podcenili, zkomplikuje nám to práci v dalších etapách.
Nehrozí tedy, že bychom některé věci odložili s tím, že je „doladíme později”. Vše musí být naplánované hned – jen tak poběží projekt podle plánu a výsledkem bude špičková aplikace.
Plán pro klienta i pro náš tým
Jen samotnému plánování tedy věnujeme 1–2 týdny práce. Vyhneme se tím riziku, že cokoliv opomeneme nebo podceníme. Ve výsledku si tak ušetříme spoustu času i starostí.
V této fázi tedy mimo jiné:
- určíme podmínky spolupráce s klientem, včetně jasných postupů, povinností, kontaktních osob nebo pravidelných statusů,
- rozvrhneme všechny obrazovky aplikace,
- nebo rozplánujeme práci pro programátory.
Vše pak zaneseme do systémů, které nám pomáhají s projektovým řízením a organizací práce. Jsou to zejména Jira a Confluence. S jejich pomocí rozdělíme úkoly a stanovíme termíny.
V hlavní roli projektový manažer
A kdo se na zmíněných krocích podílí? Z naší strany je to projektový manažer a vývojář, který má danou aplikaci na starosti.
Manažer připraví:
- odsouhlasené zadání v powerpointu, PDF nebo jiném vhodném formátu,
- komunikační matici, která říká, na koho se můžeme obracet s otázkami,
- wireframy pro jednotlivé části aplikace,
- harmonogram a plán pro programátory,
- seznam požadavků na servery a architekturu řešení.
To vše na základě:
- úvodní schůzky s klientem,
- úvodní schůzky s vývojářem aplikace,
- zadání od klienta
- a společných konzultací.
Na zadání i tvorbu wireframů přitom máme pevně dané šablony. Díky tomu je vše přehledné a máme jistotu, že na nic nezapomeneme.
Na řadě je programování…
Jakmile je všechno připravené, založí projektový manažer jednotlivé úkoly v systémech pro projektové řízení a přidělí je konkrétním programátorům.
A programování může začít. Ale to už je druhá etapa. A na tu se podíváme příště.