+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

12.1.2022Jana Marková

Kvalitní aplikace, která přesně splňuje vaše požadavky a dostanete ji ve smluveném termínu. Přesně to vám přinese spolupráce s námi – INITED. Kromě znalostí a zkušeností nám v tom pomáhá i léty vypilovaný systém vývoje. Pojďme si proto postupně projít všech 6 jeho etap.

Právě pevně daný systém vývoje je jedním z pilířů našeho podnikání. Jasně definuje kroky, kterými musí každá aplikace při vývoji projít. A které zaručují, že:

  • pokryjeme vše, co je pro vývoj správně fungující aplikace potřeba,
  • dodáme aplikaci v předem stanoveném termínu
  • a klient dostane kvalitu, kterou očekává.
Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Základem je dostatek informací

Spolupráce s klientem fakticky začíná už přijetím poptávky. Jakmile ji dostaneme, začneme od zájemce o naše služby zjišťovat informace, které potřebujeme k naplánování dalšího postupu.

Chceme vědět například:

  • jestli je aplikace pro Android i iOS,
  • zda chce klient jen aplikaci, nebo se máme postarat také o administraci a tvorbu backendu,
  • jak má aplikace uživatelům pomoci
  • nebo co všechno má umět.

Když máme potřebné informace, domluvíme si s klientem schůzku, na které vše prodiskutujeme.

Poté už je na něm, aby vše zvážil. A jakmile se rozhodne, že s projektem souhlasí, je před námi 1. etapa vývoje nové mobilní aplikace – Plán.

Pečlivé plánování = základ úspěšné aplikace

V etapě Plán se ještě samotnému vývoji aplikace nevěnujeme. Připravujeme pro něj ale potřebné zázemí. Tedy konkrétní zadání a harmonogram jednotlivých kroků.

V tuto chvíli totiž máme od klienta všechny potřebné informace. A s jejich pomocí vytváříme plán dalšího postupu.

Při vývoji mobilních aplikací zadávámeinformace do Confluence. Takto vypadá stránka, na které jsou hlavní informace.
Veškeré informace o projektu si zaneseme do systému. Usnadníme si tak organizaci práce a potřebné údaje máme vždy po ruce.

Právě fáze plánování je pro úspěšný projekt naprosto klíčová. Proto jí věnujeme potřebnou péči. Pokud bychom cokoliv podcenili, zkomplikuje nám to práci v dalších etapách.

Nehrozí tedy, že bychom některé věci odložili s tím, že je „doladíme později”. Vše musí být naplánované hned – jen tak poběží projekt podle plánu a výsledkem bude špičková aplikace.

Plán pro klienta i pro náš tým

Jen samotnému plánování tedy věnujeme 1–2 týdny práce. Vyhneme se tím riziku, že cokoliv opomeneme nebo podceníme. Ve výsledku si tak ušetříme spoustu času i starostí.

V této fázi tedy mimo jiné:

  • určíme podmínky spolupráce s klientem, včetně jasných postupů, povinností, kontaktních osob nebo pravidelných statusů,
  • rozvrhneme všechny obrazovky aplikace,
  • nebo rozplánujeme práci pro programátory.

Vše pak zaneseme do systémů, které nám pomáhají s projektovým řízením a organizací práce. Jsou to zejména Jira a Confluence. S jejich pomocí rozdělíme úkoly a stanovíme termíny.

V hlavní roli projektový manažer

A kdo se na zmíněných krocích podílí? Z naší strany je to projektový manažer a vývojář, který má danou aplikaci na starosti.

Manažer připraví:

  • odsouhlasené zadání v powerpointu, PDF nebo jiném vhodném formátu,
  • komunikační matici, která říká, na koho se můžeme obracet s otázkami,
  • wireframy pro jednotlivé části aplikace,
  • harmonogram a plán pro programátory,
  • seznam požadavků na servery a architekturu řešení.

To vše na základě:

  • úvodní schůzky s klientem,
  • úvodní schůzky s vývojářem aplikace,
  • zadání od klienta
  • a společných konzultací.

Na zadání i tvorbu wireframů přitom máme pevně dané šablony. Díky tomu je vše přehledné a máme jistotu, že na nic nezapomeneme.

Na řadě je programování…

Jakmile je všechno připravené, založí projektový manažer jednotlivé úkoly v systémech pro projektové řízení a přidělí je konkrétním programátorům.

A programování může začít. Ale to už je druhá etapa. A na tu se podíváme příště.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Tvorba mobilní aplikace zdarma Další článek 5 hlavních trendů ve vývoji mobilních aplikací

Related Articles

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III

23.2.2022Jana Marková
Mobilní telefon s velkým nápisem ERROR.

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

7.12.2022Jaroslav Pavlíček

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

16.3.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}