+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak navrhnout aplikaci? 7 věcí, které si musíte předem promyslet

9.3.2022Jana Marková

Vývoj mobilní aplikace začíná programováním. Tak zní jeden z omylů, se kterými se v tomto oboru setkáváme. Ve skutečnosti začíná mnohem dříve – už při vymýšlení celého projektu. Podívejte se proto, jak už na začátku aplikaci navrhnout, aby byla úspěšná. 

Dobrou výchozí pozici získáte už tím, že si předem promyslíte, co má mobilní aplikace umět a proč by měla lidi zaujmout. Navíc tím výrazně zkrátíte dobu vývoje a předejdete možným nedorozuměním.

Pokud tedy přemýšlíte, jak aplikaci navrhnout, začněte tím, že si ujasníte:

  • jaký je cíl aplikace,
  • co chcete aplikací získat
  • a kolik času a a peněz chcete do aplikace investovat.

Z těchto bodů totiž vycházejí konkrétní informace, které potřebujeme znát, než se pustíme do práce. A které můžeme rozdělit do 7 oblastí.

1. Jaký je cíl aplikace?

Pokud jste si promysleli zmíněné 3 body, měli byste už mít na tuto otázkou připravenou odpověď. Každá aplikace přitom může mít jiný cíl. Například:

  • přivést víc klientů na pobočky,
  • zjednodušit zaměstnancům evidenci docházky,
  • nebo rozšířit povědomí o vaší značce.

V každém z těchto případů bude aplikace vypadat jinak. A bude mít i jiné funkce a uživatelské rozhraní.

Proto potřebujeme vědět, co od aplikace čekáte. Zároveň tak můžeme maximálně využít naše nápady a zkušenosti. A pomoci vám, abyste se vyhnuli zbytečným chybám.

2. Na jaké platformě aplikace poběží?

Potřebujete mobilní aplikaci pouze pro iOS? Nebo vás zajímá i Android? Zdánlivý detail, který ale dokáže výrazně ovlivnit dobu i cenu vývoje mobilní aplikace.

Proto si ho promyslete předem. A zvolte si, jestli dáte přednost nativnímu nebo hybridnímu vývoji.

Zároveň zvažte, do kterých obchodů aplikaci nasadíte. Například my v INITED vám umožníme aplikaci nahrát nejen do App store a Google Play, ale také do App Gallery, díky které získají pohodlný přístup k vaší aplikaci i majitelé telefonů a tabletů Huawei.

3. Co všechno má aplikace umět?

Aby aplikace splňovala vše, co od ní čekáte a co uživatelé potřebují, musíte naplánovat i její funkce. Budete potřebovat například:

  • push notifikace;
  • možnost, aby si uživatel sám upravoval různé údaje na profilu nebo třeba nastavoval push notifikace;
  • evidenci předchozích aktivit každého uživatele nebo jiné náhledy do historie vaší aplikace? 

Právě funkce jsou jednou z hlavních věcí, která určuje, jak dobře se bude uživatelům s aplikací pracovat. A také jak dlouho potrvá její vývoj.

4. Stačí vám jen aplikace?

Každá aplikace potřebuje také backend a administraci, která vám umožní spravovat data v aplikaci – tedy například přidávat nové produkty nebo editovat různé údaje.

Potřebujeme proto vědět:

  • zda od nás potřebujete kompletní projekt – tedy včetně backendu a administrace,
  • nebo vám stačí pouze frontendová aplikace a ostatní části projektu si zajistíte sami.

První varianta je pro nás sice časově náročnější, zároveň ale máme všechny části projektu pod kontrolou. Jakékoliv úpravy jsou díky tomu jednodušší.

Pokud si zajistíte backend a administraci sami, potřebujeme vědět, kde získáme potřebná  data a na koho se můžeme obracet s případnými dotazy.

5. Máte představu o designu?

Zásadní součástí každé mobilní aplikace je také její design. Často rozhoduje o tom, jestli bude uživatel aplikaci opravdu používat, nebo ji po prvním spuštění smaže.

Myslete proto zejména na UX/UI mobilní aplikace. Tedy na to, jak má aplikace vypadat, aby se s ní uživateli dobře pracovalo.

Ať už se rozhodnete nechat tuto část práce na svém týmu, nebo ji svěříte nám v INITED, měli byste v tom mít jasno předem. Umožníte nám tak stanovit co nejpřesnější harmonogram vývoje i cenu projektu.

6. Chcete projekt napojit na jiný systém?

Pokud vytváříme zcela nový projekt, který vzniká na „zelené louce“, je postup jiný, než když potřebujeme aplikaci napojit například na váš web nebo na docházkový systém.

U zbrusu nové aplikace si musíte důkladně naplánovat například i marketingovou strategii. Jen tak může aplikace na trhu uspět. A nehrozí, že zapadne v zaprášených on-line regálech obchodů Google Play či App Store.

Svým klientům dokážeme s přípravou marketingové strategie pomoci. Máme totiž řadu obchodních partnerů, kteří se této oblasti věnují. A dokážeme vám zajistit jejich služby.

Stačí nám jen napsat a pomůžeme vám jak s přípravou aplikace, tak s propojením na naše partnery.

7. Jaký je deadline a financování projektu?

Samozřejmě potřebujeme znát i úplné základy, se kterými se setkáte u každého projektu – bez ohledu na zaměření. Tedy:

  • kdy má být aplikace hotová
  • a jaký bude způsob financování – jestli se bude odvíjet od odpracovaného času, nebo dáte přednost fixní ceně.

Pro stanovení harmonogramu vývoje i pro výpočet ceny aplikace jsou tyto informace zásadní.

Dovedeme vás k úspěšné aplikaci

A co hrozí, když chcete navrhnout aplikaci, ale nechcete hledat odpovědi na všechny zmíněné otázky?

V takovém případě riskujete, že:

  • uživatelé nebudou mít o aplikaci zájem;
  • budete bojovat s příliš početnou konkurencí, na kterou jsou vaši potenciální klienti navíc zvyklí;
  • nebo například že bude aplikace tak technicky náročná, že se její vývoj nevyplatí.

Podobným situacím se chceme vyhnout. Proto se do vývoje aplikace pustíme až poté, co od vás odpovědi na zmíněné otázky skutečně dostaneme.

Naším cílem totiž není jen získat další zakázku, ale vytvořit spolu s vámi smysluplný a úspěšný projekt. A uděláme pro to všechno, co je v našich silách!

Napište nám a přesvědčte se sami.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Jak vyplnit Formulář zabezpečení údajů (Google Data Safety Form) Další článek Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Related Articles

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

16.3.2022Jana Marková

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček
Mobilní telefon s velkým nápisem ERROR.

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

7.12.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}