+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Jak pracuje projektový manažer – manažerka polepená lístky s úkoly.

Jak pracuje… Projektový manažer I

1.6.2022Jaroslav Pavlíček

Stačí jen pár dní programování a mobilní aplikace je na světě. I takovou představu mají někteří lidé. Proto jsme se rozhodli, že ji uvedeme na pravou míru a ukážeme vám, co všechno stojí za vznikem každé aplikace. A představíme vám konkrétní zaměstnance a jejich úkoly.

Začneme člověkem, se kterým se naši klienti setkávají nejčastěji – projektovou manažerkou Janou. Má za úkol zejména:

  • rozplánovat projekty,
  • hlídat termíny a postup práce
  • a být spojkou mezi klientem a našimi vývojáři.

To všechno v sobě zahrnuje mnoho drobností, se kterými se musí vypořádat každý den, týden a měsíc.

Zásadní je častá komunikace

Velkou část agendy zabírají zdánlivé maličkosti, které Jana denně řeší. Patří mezi ně zejména:

  • komunikace s klienty,
  • komunikace s vývojáři,
  • evidence a plánování úkolů.

Komunikace s klienty pro Janu denně znamená několik telefonátů a odeslaných e-mailů. A také on-line schůzky, na kterých řeší například postup práce a další směřování vývoje aplikace.

Ještě intenzivnější bývá komunikace s vývojáři. Ať už prostřednictvím schůzek s jednotlivými kolegy nebo například e-mailů. Právě ve spolupráci s vývojáři Jana plánuje další práci na projektech.

Na základě komunikace s klienty i vývojáři Jana zpracuje přesný plán projektu. A následně vše zaznamená do Jiry a do Confluence. Tedy do systémů, ve kterých v INITED vedeme projekty a evidujeme chyby i jejich řešení.

„Díky nim mají všechny strany, které se na projektu podílejí, přehled o aktuálním stavu vývoje. Můžeme tak přesněji plánovat další postup,” říká Jana o práci s Jirou a Confluence.

Pohled do kalendáře projektové manažerky Jany.

I takto vypadá Janina běžná agenda.

Lepší kontrolu nad projekty přinášejí schůzky

Ke každodenní práci se přidávají i pravidelné úkoly, se kterými si naše projektová manažerka musí poradit každý týden. Patří mezi ně například:

  • organizace úkolů na následující týden,
  • dvakrát týdně scrum s vývojáři,
  • nebo organizační meeting.

Tyto úkoly pomáhají získat a předávat přesné informace o projektech, hlídat deadliny a včas předcházet případným problémům. Zároveň máme pod kontrolou ekonomickou stránku konkrétních zakázek.

Díky informacím z jednotlivých schůzek a scrumů dokážeme například lépe předvídat možné komplikace. Při plánování dalších projektů a jejich jednotlivých etap tak můžeme vše nastavit co nejefektivněji.

Čtvrteční organizační meeting pak Janě a celému vedení INITED umožňuje sledovat, jak se daří plnit dílčí firemní cíle a přibližovat se k těm celkovým. „Právě z těchto schůzek často vzejde řada nápadů, které můžeme v budoucnu využít,” upozorňuje Jana.

K těmto úkolům se, kromě každodenní agendy, přidávají také pravidelné týdenní schůzky s klienty a dohled nad přípravou článků na blog.

Tabulka s přehledem týdenních úkolů projektové manažerky Jany.

Přibližně takto vypadají Janiny úkoly, které řeší každý týden.

Reporty pro klienta i pro nás

Časově nejnáročnější úkoly se opakují vždy na měsíční bázi. Prvním z nich je fakturace.

Na začátku měsíce je totiž potřeba připravit účetní podklady k jednotlivým projektům. Účetní pak podle nich vystaví faktury a Jana je následně předá klientům.

Zatímco u některých klientů máme servisní smlouvu a fakturujeme každý měsíc stejnou částku, jinde vycházíme z hodinové sazby.  V takovém případě Jana připravuje také výkazy práce za předchozí měsíc.

Klient z výkazu zjistí, kolik času zabraly jednotlivé úkoly i kolik hodin jsme na jeho projektu celkem strávili. A sám si zkontroluje, že faktura odpovídá odvedené práci.

Na konci měsíce pak Janu čeká „projektový den“. Má několik částí:

  1. Připravit podrobný report z Jiry. V něm naše projektová manažerka zkontroluje, jestli jsou správně rozřazené jednotlivé úkoly a jestli je u všech zaevidovaný správný čas. Zároveň upraví případné nesrovnalosti.
  2. Naplánovat práci na další měsíc či kvartál. V této části projektového managementu je třeba rozplánovat v Jiře úkoly pro další etapu vývoje aplikace, přiřadit je konkrétním kolegům nebo například nastavit odpovídající termíny.
  3. Aktualizace Confluence. Do tohoto systému má přístup i klient. Jana proto dohlédne, aby byly u všech úkolů potřebné údaje (například přístupové údaje vytvořené v posledním měsíci či informace o dokončení dané etapy). Pokud někde chybí, zajistí jejich doplnění.

A co konkrétní projekty?

Všechny tyto úkoly řeší Jana každý den, týden, měsíc a rok. A jak přesně se tyto kroky projevují u jednotlivých projektů? To vám prozradíme v dalším díle našeho seriálu Jak pracuje…

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS Další článek Vývoj mobilních aplikací pro WordPress

Related Articles

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

27.12.2021Jaroslav Pavlíček
Ruka držící tablet, na kterém jsou informace o zabíraných balících.

5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

22.6.2022Jaroslav Pavlíček
Grafika Jak pracuje vývojář – nákres muže sedícího u počítače.

Jak pracuje… Vývojář

20.7.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}