+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ruka držící mobilní telefon, do kterého přilétávají ikony push notifikací.

Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace

15.6.2022Jaroslav Pavlíček

Jaký je nejlepší kanál k oslovení uživatelů? Push notifikace v mobilním telefonu. Shodlo se na tom 61 % manažerů, obchodních zástupců a dalších představitelů světových firem. Až na další místa zařadili e-maily nebo například SMS zprávy.

Na význam push notifikací v mobilu upozornil průzkum společnosti OneSignal. Pracoval přitom jak s odpověďmi od více než 500 respondentů, tak se statistikami, které pocházejí z více než 10 miliard zpráv odeslaných prostřednictvím OneSignalu.

Ze získaných dat vyplývá, že důležitost push notifikací stále roste.

Lidé totiž tráví v mobilních aplikacích stále více času. A právě push notifikace jsou vhodným způsobem, jak tyto uživatele oslovit a přivést k požadované akci. Ať už je to nákup, zaslání dotazu nebo například návštěva pobočky.

Push notifikace v mobilu navíc lidé okamžitě vidí. Díky tomu nehrozí, že zapadnou mezi dalšími zprávami – jako je tomu například u e-mailu.

I proto jsou push notifikace nejlepším způsobem, jak znovu oslovit uživatele. Většina firem je vnímá jako mnohem efektivnější než například e-maily, webové push notifikace nebo SMS zprávy.

Graf hodnotící důležitost jednotlivých kanálů v komunikaci se zákazníky.

Při hodnocení důležitosti jednotlivých kanálů pro komunikaci s klientem se push notifikace umístily na prvním místě s hodnocením 6,25 bodu ze 7. Druhý e-mail měl přitom jen 5,03 bodu. Zdroj: OneSignal

Pomáhají udržet klienty a zvýšit tržby

Představitelé oslovených společností se shodují, že velkou výhodou push notifikací v mobilu je také jejich univerzálnost.

Proto je využívají:

  • jak pro takzvané transakční zprávy (tedy automatické zprávy potvrzující například odeslání objednávky),
  • tak pro marketingová sdělení (tedy nabídky speciálních akcí, slev a podobně).
Graf ukazující typy zpráv rozesílaných různými kanály.

Průzkum OneSignalu ukázal, že víc než dvě třetiny firem využívají mobilní push notifikace k šíření marketingových sdělení a ke kombinaci marketingových a transakčních zpráv. Zdroj: OneSignal

Hlavní síla push notifikací je však zejména v marketingových zprávách. Efektivně osloví uživatele, přinesou mu vhodnou nabídku a přimějí ho k interakci i k dalšímu nákupu.

Díky tomu si firmy dokážou dlouhodobě udržet své zákazníky.

To je přitom velmi důležité. Věrní zákazníci totiž utrácejí více a častěji než noví klienti.

Údaje společnosti Bain & Company dokonce ukazují, že zvýšení retence zákazníků o 5 % přináší růst příjmů o 25–95 %.

Graf porovnávající nejefektivnější kanály z pohledu opětovného navázání interakce se zákazníkem.

Víc než 40 % firem vnímá push notifikace jako nejefektivnější kanál k navázání opětovného kontaktu se svými zákazníky. Zdroj: OneSignal

Důležitá je také personalizace

Myslete také na to, že stále větší roli hraje personalizace. Skoro dvě třetiny zákazníků dokáže personalizovaná nabídka přivést k dalšímu nákupu.

A ve spojení se segmentací zvyšuje engagement (tedy vyvolává interakci se zákazníkem) o 83 %.

Nestačí však pouhé oslovení jménem či příjmením, důležité je přijít s produkty či službami „na míru“. Tedy na základě předchozích nákupů a chování uživatele vytvořit novou a vhodnou nabídku.

Z údajů OneSignalu totiž vyplývá, že u notifikací s personalizovaným obsahem byla míra zaujetí (engagement rate) o 259 % vyšší než u obecných zpráv.

55 % firem vidí budoucnost v push notifikacích

Většina oslovených se také shodla, že push notifikace v mobilu budou nejdůležitějším kanálem v komunikaci s klienty i v následujících letech.

Graf zobrazující nejdůležitější komunikační kanály v příštích 2 letech.

Push notifikace v mobilním telefonu vnímá jako nejdůležitější komunikační kanál budoucnosti téměř 55 % firem. Zdroj: OneSignal

Na push notifikace je proto potřeba myslet už při vývoji mobilní aplikace. Nebo je do ní implementovat při nejbližší aktualizaci. Pomůžou vám totiž získat věrnější klienty, kteří budou častěji využívat vaše služby.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Napište nám a připravíme mobilní aplikaci, se kterou oslovíte klienty efektivně a kdykoliv potřebujete. Nebo vaši současnou aplikaci aktualizujeme a push notifikace do ní doplníme.

A navíc si sami zvolíte, zda dáte přednost řešení na míru, nebo využijete právě OneSignal.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací Další článek 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}