+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Mobilní telefon, do kterého padají ikony různých aplikací.

37 miliard stažení za jediné čtvrtletí. Zájem o mobilní aplikace opět roste

3.8.2022Jaroslav Pavlíček

Jeden z nejlepších kvartálů. Tak můžou hodnotit první letošní čtvrtletí obchody Google Play a App Store. Podle jejich celosvětových dat totiž rostou počty stažení mobilních aplikací i tržby, které z nich plynou. Po loňském mírném poklesu tak začal zájem o mobilní aplikace znovu stoupat a je dokonce druhý nejvyšší v historii.

Z dostupných dat vyplývá, že v prvním čtvrtletí tohoto roku se počet stažení mobilních aplikací vyšplhal na 36,8 miliardy. Oproti předchozímu čtvrtletí je to nárůst o 1,4 miliardy.

Větší zájem zaznamenaly obchody Google Play a App Store jen ve druhém čtvrtletí roku 2020, kdy počet stažení dosáhl dokonce na 37,8 miliardy.

Velkou roli však tehdy hrály dopady covidové pandemie, kvůli které byl omezený pohyb lidí. Řada z nich proto hledala nové způsoby zábavy. A také aplikace pro usnadnění práce na dálku.

Ještě v posledním čtvrtletí roku 2019 se přitom počet stažení pohyboval poměrně hluboko pod 30 miliardami – na hodnotě 28,7 miliardy.

Teprve po nástupu covidové pandemie se počty stažení poprvé přehouply přes 30 miliard. V prvním čtvrtletí roku 2020 vystoupaly na 33,6 miliardy a následně na už zmíněných 37,8 miliardy.

Příjmy z aplikací vyskočí o 76 %

Po většinu uplynulého roku se počty stažení mobilních aplikací pohybovaly mezi 35 a 36 miliardami za kvartál. Čísla navíc stále klesala.

Teprve letos začaly údaje opět růst.

Tato data naznačují, že se „pocovidový“ pokles zastavil a zájem o mobilní aplikace se stabilizoval. A že počty stažení dál porostou.

Nahrává tomu i fakt, že už nyní přichází další vlna epidemie nemoci covid-19. A ta může ve spojení s případnými vládními opatřeními ještě zvýšit jak zájem o mobilní aplikace, tak jejich tržby.

Také ty postupně rostou. V roce 2021 dosáhly hodnoty 132 miliard dolarů a podle odhadů společnosti SensorTower vyrostou do konce roku 2026 na 233 miliard ročně.

Jen v Evropě se přitom mají příjmy z mobilních aplikací zvednout z 18,4 miliardy dolarů na 33,9 miliardy.

Sloupcový graf ukazující odhadované příjmy z mobilních aplikací až do roku 2026.

Podle odhadů společnosti SensorTower příjmy z mobilních aplikací v příštích letech rychle porostou. Do konce roku 2026 se zvýší o víc než 76 %. Zdroj: SensorTower

Zájem je hlavně o komunikaci a sociální sítě

Zároveň se ukazuje, že lidé mají zájem zejména o komunikaci s ostatními. Hned 8 z 10 nejstahovanějších aplikací v červnu 2022 patří mezi sociální sítě či komunikační aplikace.

Potvrzují to i statistiky serveru data.ai. Podle nich 70 % z času, který lidé tráví u mobilních aplikací, věnují sociálním sítím a aplikacím pro práci s videem a fotografiemi. Teprve zbylých 30 % se dělí mezi hry a další aplikace.

Tento poměr se navíc dlouhodobě příliš nemění.

Sloupcový graf, který znázorňuje, kolik času lidé stráví v různých typech aplikací.

Data ukazují, že nejvíc času tráví lidé na sociálních sítích, v komunikačních aplikacích a v aplikacích pro práci s fotografiemi a videi. Zdroj: data.ai

Byznysovým aplikacím pomáhá covid

Uvedené typy aplikací ale nejsou zdaleka jediné, o které je v posledních letech velký zájem. Covidová pandemie výrazně přispěla k růstu poptávky po byznysových aplikacích. Hlavně po takových, které lidem usnadňují práci na home officu.

Počet stažení u nich výrazně vyskočil zejména na začátku pandemie. I nadále je ale vyšší, než se před několika lety očekávalo. A než by byl nebýt covidu.

Dá se proto předpokládat, že i v následujících letech bude poměrně vysoký. I proto, že neustále vznikají nové varianty zmíněného onemocnění.

Využijte úspěšné prvky

Zmíněné informace a data nejsou jen statistickou zajímavostí. Nabízí inspiraci, která může vést ke vzniku nových a úspěšných aplikací.

Ať už budou zaměřené čistě na konkrétní segment trhu, nebo využijí například propojení byznysových aplikací s prvky sociálních sítí či her.

Nakonec gamifikace pomáhá aplikacím uspět už řadu let.

Podobnou mobilní aplikaci pro vás rádi připravíme i my. Napište nám, probereme detaily a pomůžeme vám připravit aplikaci, která vám přinese úspěch.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 3 důvody, proč publikovat aplikace v App Gallery Další článek Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}