+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ikona ruky klikající na text unsubscribe.

Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store

9.11.2022Jana Marková

Stáhnete si mobilní aplikaci, zaplatíte předplatné prémiových služeb, jenže po čase se rozhodnete, že ho zrušíte. Aplikaci si proto otevřete a pátráte po tlačítku, kterým předplatné ukončíte. Jenže marně. Je vám to povědomé? Tak to se vám bude hodit náš návod na zrušení předplatného v Google Play a App Store.

Spokojenost s aplikací a touha získat lepší služby. Nebo například zvýhodněná nabídka, díky které získáte prémiové služby a možnosti na měsíc zdarma. A teprve poté za ně začnete platit.

To jsou typické případy, kdy se uživatelé mobilní aplikace rozhodnou využít její předplatné.

Řada z nich se ale také dříve nebo později rozhodne předplatné zrušit.

Jenže zatímco na nabídku předplatného v každé aplikaci snadno narazíte, s jeho zrušením je to složitější. Samotné aplikace takovou možnost obvykle nenabízejí. A vývojáři to ani nemohou ovlivnit.

Předplatné je totiž vždy spravované obchodem, ve kterém jste si aplikaci stáhli či koupili. Tedy Google Play a App Store.

A právě v nich tedy musíte hledat i zrušení předplatného.

Zrušení předplatného v Google Play

U zrušení předplatného v Google Play máte 2 základní možnosti:

  • Buď vše zrušíte přímo v telefonu či tabletu,
  • nebo využijete počítač.

U zrušení prostřednictvím telefonu či tabletu je postup následující:

  • spusťte aplikaci Google Play;
  • otevřete si svůj profil klepnutím na profilový obrázek či fotku;
  • otevře se menu, ve kterém vyberte možnost Platby a předplatné;
  • klepněte na možnost Předplatné
  • a vyberte aplikaci, u které chce předplatné zrušit.

Jakmile na tuto aplikaci klepnete, stačí už jen zvolit možnost Zrušení předplatného.

Zrušení předplatného aplikace v mobilu s Google Play.

U telefonu se systémem Android si musíte pro zrušení předplatného otevřít aplikaci Google Play a v nastavení svého profilu vybrat možnost Platby a předplatná.

Stejně jednoduché je i zrušení předplatného v Google Play prostřednictvím počítače. Stačí:

  • otevřít v prohlížeči obchod Google Play (play.google.com),
  • v pravém horním rohu kliknout na svůj profilový obrázek,
  • vybrat možnost Platby a předplatná,
  • kliknout na záložku Předplatné
  • a u vybrané aplikace kliknout na tlačítko Spravovat.

Poté se objeví vyskakovací okno, ve kterém můžete předplatné upravit či zrušit.

V obou případech zvládnete zrušení předplatného za několik vteřin.

Jak zrušit předplatné v App Store

Podobná situace je také u App Store, kde můžete předplatné vypnout jak v telefonu iPhone a dalších mobilních zařízeních, tak pomocí Macu. V obou případech se postup mírně liší.

Jak tedy vypnout předplatné aplikace na telefonu iPhone?

  • Otevřete aplikaci Nastavení,
  • klepněte na své jméno,
  • zvolte možnost Předplatná,
  • vyberte požadovanou aplikaci
  • a klepněte na Zrušit předplatné.

Pokud tlačítko Zrušit předplatné nevidíte, předplatné už pravděpodobně vypršelo, nebo jste ho zrušili.

Odlišný postup je v případě Macu. U něj:

  • spusťte aplikaci App Store,
  • klikněte na své jméno,
  • vyberte možnost Nastavení účtu,
  • zvolte Předplatná,
  • klikněte na tlačítko Spravovat
  • vyberte požadovanou aplikaci
  • a klikněte u ní na tlačítko Zrušit předplatné.
Obrazovka se správou předplatného aplikací v Macu.

Pokud chcete zrušit předplatné pomocí Macu, musíte si v App Store otevřít nastavení svého účtu a u možnosti Předplatná kliknout na Spravovat. Zdroj: Apple

Na předplatné myslete už při vývoji aplikace

Zrušení předplatného je tedy jednoduché a snadno ho zvládnete.

Pro vývojáře je navíc výhodou, že při vývoji aplikace nemusí vymýšlet žádné speciální řešení pro zrušení předplatného.

Zároveň je však potřeba předem promyslet, zda budou v aplikaci placené funkce. A jakým způsobem bude platba řešená. Tedy jestli chcete ve své aplikaci:

  • jednorázové nákupy dočasných vylepšení či služeb,
  • jednorázové nákupy trvalých vylepšení či služeb,
  • trvalé předplatné různých vylepšení či služeb (tedy takové, které se automaticky prodlužuje), 
  • jednorázové předplatné různých vylepšení či služeb,
  • případně kombinaci jednotlivých možností.

Už při vývoji na to totiž musíte aplikaci připravit.

Případně můžete předplatné do aplikace implementovat později. Počítejte však s tím, že takový postup je komplikovanější – a tedy i dražší.

V obou případech se ale můžete spolehnout na naši pomoc. Rádi se postaráme o vývoj mobilní aplikace, nastavení plateb a také o publikaci v obchodech Google Play a App Store. Napište nám a probereme, jak vše připravit a nastavit co nejefektivněji.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace Další článek App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}