+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Nabídka aplikací v obchodě App Store.

App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

16.11.2022Jaroslav Pavlíček

Zhruba o pětinu více. Tolik zaplatí zákazníci obchodu App Store za nové aplikace. Vedení tohoto obchodu totiž nedávno oznámilo, že zvýší ceny za stažení a předplatné aplikací. Bez ohledu na to, jestli s tím jejich vývojáři souhlasí.

Představitelé obchodu App Store zdůvodnili zdražení aplikací vysokými cenami energií, silným dolarem a velkou mírou inflace. Právě tyto příčiny vedly k tomu, že tržby z mobilních aplikací pořízených prostřednictvím App Store začaly citelně klesat.

Společnost Apple proto rozhodla, že v řadě zemí zvýší ceny za nákup aplikace či jejich první předplatné. Podle toho, který obchodní model daná aplikace využívá.

Proti zdražení protestují i vývojáři

Zvýšení cen se dočkalo prudké kritiky. A to jak od uživatelů, tak ze strany vývojářů.

Vadí jim, že nárůst ceny je poměrně vysoký – například v eurozóně je to téměř 20 %. Aplikace, za které dřív uživatelé zaplatili 9,99 eura, tak nyní stojí 11,99 eura.

Vývojáři se proto bojí, že lidé ztratí o dražší aplikace zájem. A příjmy z prodeje i předplatného klesnou.

Dalším problémem je fakt, že společnost Apple rozhodla o zvýšení cen sama. Bez konzultace s vývojáři mobilních aplikací.

Kritizoval to například generální ředitel společnosti Epic Games Tim Sweeney. Vadí mu, že vývojáři musejí zdražovat, i když s tím nesouhlasí. Podle něj to může být pro některé aplikace a jejich autory prakticky likvidační.

Kvůli vyšším cenám totiž ztratí uživatele. Pokud přitom chtějí své aplikace v obchodě App Store zachovat, musejí zdražení akceptovat.

A kdyby se rozhodli App Store opustit, přijdou o možnost oslovit miliony lidí.

Českou republiku zvýšení cen teprve čeká

V Evropě se zatím zdražení dotklo Švédska, Polska a zemí eurozóny (například Slovenska). České republiky se tedy v tuto chvíli netýká.

Je však pravděpodobné, že se to v nejbližších měsících změní. Současné ceny aplikací v App Store totiž platí od roku 2018 a aktuální zdražení nereflektují.

Časový odstup, který mají od první vlny zdražování, se přitom vývojářům hodí. Mají totiž více prostoru na novou situaci zareagovat. A promyslet, jakými kroky vyváží předpokládaný propad příjmů, který přijde spolu s očekávaným poklesem zájmu o nákup nebo předplatné aplikací.

Mohou se přitom inspirovat tím, jak postupují zahraniční společnosti.

Jak se s nuceným zdražením vypořádat

Možností, jak reagovat, se nabízí několik. Jednou z nejběžnějších je přidání nových prémiových funkcí či služeb. Právě ty vám mohou přinést další příjmy.

A na rozdíl od prodejní ceny aplikace či jejího předplatného stanovíte cenu prémiových služeb sami. Můžete ji tedy nastavit tak, aby vyhovovala vám i vašim uživatelům.

U her je pak oblíbené přidávání různých eventů, nových herních předmětů či zábavnějších možností, jak získat ty stávající (například možnost vylosovat si za zvýhodněnou cenu náhodný herní předmět).

Pokud ve své aplikaci využíváte gamifikaci, můžete některé z těchto možností využít i vy. Stačí jen vybrat vhodné prvky a správně je nastavit.

A jestli gamifikaci nevyužíváte, je právě nyní vhodný čas na to, abyste ji do své mobilní aplikace zakomponovali.

Rádi vám s tím pomůžeme i v INITED. Ozvěte se nám a společně vymyslíme, jak ji vylepšit. Nebo vám pomůžeme s vývojem zcela nové aplikace.

A poradíme vám i s nejvhodnější monetizací. Tak, aby neodrazovala uživatele a zároveň vám přinesla peníze.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store Další článek Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}