+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Nabídka aplikací v obchodě App Store.

App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

16.11.2022Jaroslav Pavlíček

Zhruba o pětinu více. Tolik zaplatí zákazníci obchodu App Store za nové aplikace. Vedení tohoto obchodu totiž nedávno oznámilo, že zvýší ceny za stažení a předplatné aplikací. Bez ohledu na to, jestli s tím jejich vývojáři souhlasí.

Představitelé obchodu App Store zdůvodnili zdražení aplikací vysokými cenami energií, silným dolarem a velkou mírou inflace. Právě tyto příčiny vedly k tomu, že tržby z mobilních aplikací pořízených prostřednictvím App Store začaly citelně klesat.

Společnost Apple proto rozhodla, že v řadě zemí zvýší ceny za nákup aplikace či jejich první předplatné. Podle toho, který obchodní model daná aplikace využívá.

Proti zdražení protestují i vývojáři

Zvýšení cen se dočkalo prudké kritiky. A to jak od uživatelů, tak ze strany vývojářů.

Vadí jim, že nárůst ceny je poměrně vysoký – například v eurozóně je to téměř 20 %. Aplikace, za které dřív uživatelé zaplatili 9,99 eura, tak nyní stojí 11,99 eura.

Vývojáři se proto bojí, že lidé ztratí o dražší aplikace zájem. A příjmy z prodeje i předplatného klesnou.

Dalším problémem je fakt, že společnost Apple rozhodla o zvýšení cen sama. Bez konzultace s vývojáři.

Kritizoval to například generální ředitel společnosti Epic Games Tim Sweeney. Vadí mu, že vývojáři musejí zdražovat, i když s tím nesouhlasí. Podle něj to může být pro některé aplikace a jejich autory prakticky likvidační.

Kvůli vyšším cenám totiž ztratí uživatele. Pokud přitom chtějí své aplikace v obchodě App Store zachovat, musejí zdražení akceptovat.

A kdyby se rozhodli App Store opustit, přijdou o možnost oslovit miliony lidí.

Českou republiku zvýšení cen teprve čeká

V Evropě se zatím zdražení dotklo Švédska, Polska a zemí eurozóny (například Slovenska). České republiky se tedy v tuto chvíli netýká.

Je však pravděpodobné, že se to v nejbližších měsících změní. Současné ceny aplikací v App Store totiž platí od roku 2018 a aktuální zdražení nereflektují.

Časový odstup, který mají od první vlny zdražování, se přitom vývojářům hodí. Mají totiž více prostoru na novou situaci zareagovat. A promyslet, jakými kroky vyváží předpokládaný propad příjmů, který přijde spolu s očekávaným poklesem zájmu o nákup nebo předplatné aplikací.

Mohou se přitom inspirovat tím, jak postupují zahraniční společnosti.

Jak se s nuceným zdražením vypořádat

Možností, jak reagovat, se nabízí několik. Jednou z nejběžnějších je přidání nových prémiových funkcí či služeb. Právě ty vám mohou přinést další příjmy.

A na rozdíl od prodejní ceny aplikace či jejího předplatného stanovíte cenu prémiových služeb sami. Můžete ji tedy nastavit tak, aby vyhovovala vám i vašim uživatelům.

U her je pak oblíbené přidávání různých eventů, nových herních předmětů či zábavnějších možností, jak získat ty stávající (například možnost vylosovat si za zvýhodněnou cenu náhodný herní předmět).

Pokud ve své aplikaci využíváte gamifikaci, můžete některé z těchto možností využít i vy. Stačí jen vybrat vhodné prvky a správně je nastavit.

A jestli gamifikaci nevyužíváte, je právě nyní vhodný čas na to, abyste ji do své mobilní aplikace zakomponovali.

Rádi vám s tím pomůžeme i v INITED. Ozvěte se nám a společně vymyslíme, jak ji vylepšit. Nebo vám pomůžeme s vývojem zcela nové aplikace.

A poradíme vám i s nejvhodnější monetizací. Tak, aby neodrazovala uživatele a zároveň vám přinesla peníze.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store Další článek Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy