+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ilustrační obrázek: tabule s nápisem trendy a panelem zobrazujícím načítání.

5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022

21.12.2022Jana Marková

Rok 2022 byl v mnoha ohledech zlomový. Alespoň u mobilních aplikací to platí 100%. Začaly se totiž prosazovat projekty, které ještě před několika měsíci nikdo neznal. A naopak některé stálice jsou na ústupu.

Pojďme se proto podívat na to nejzajímavější, co se v této oblasti letos stalo. A začneme přímo na vrcholu – nejlepší mobilní aplikací roku 2022.

1. Vzestup BeReal

Mobilní aplikace BeReal letos ohromila řadu uživatelů. I proto ji Apple vyhlásil mobilní aplikací roku. A v hodnocení na Google Play si za letošní rok odnesla cenu uživatelů.

Koneckonců i na mém LinkedInu vzbudil náš článek o BeReal slušný ohlas.

Příčina úspěchu této aplikace je v její atypičnosti. BeReal je totiž sociální síť, která se vydala proti proudu pečlivě naaranžovaných videí a fotografií. Tedy proti trendům z TikToku či Instagramu.

U BeReal se musíte vyfotit a nasdílet svou fotografii ve chvíli, kdy vás k tomu aplikace vyzve. Notifikace vám přitom přicházejí ve zcela náhodný čas.

Na pořízení a nasdílení fotky máte pouhé 2 minuty. Což zaručuje, že nebudete snímky vylepšovat.

A výsledek tohoto konceptu? 

Enormní zájem uživatelů!

Zatímco v lednu si aplikaci celosvětově stáhlo jen 750 000 lidí, v září už to bylo 14,7 milionu. A celkový počet stažení za první tři čtvrtiny roku překonal 49 milionů!

2. Propad Twitteru

Když něco stoupá, něco jiného obvykle klesá. Mezi mobilní aplikacemi je to případ Twitteru.

Od doby, kdy ho koupil americký miliardář Elon Musk, se pověst této služby propadá. A spolu s tím i její hodnocení a popularita.

Potvrzují to statistiky serveru similarweb.com. Podle nich klesl Twitter na Google Play o řadu míst:

  • v USA se mezi všemi aplikacemi propadl na 30. příčku (pokles o 6 míst),
  • ve Velké Británii klesl na 54. pozici (zhoršení o 13 míst)
  • a ve Francii je dokonce až na 77. příčce (propad o 20 míst).

Je to výsledek kroků Elona Muska, který na Twitter mimo jiné vrátil dříve zablokované dezinformační účty. Kvůli tomu síť opustil legendární zpěvák Elton John a řada dalších slavných osobností.

Uživatelé proto začali hledat náhrady. Velkou popularitu si získala zejména aplikace Mastodon, u které narostl počet stažení o 657 %!

3. Umění vytvořené umělou inteligencí

Výrazný průlom zaznamenalo také použití umělé inteligence. Udělala totiž výrazný posun – naučila se vytvářet obrázky, které jsou mnohdy k nerozeznání od lidských výtvorů.

Právě aplikace na tvorbu obrázků pomocí umělé inteligence si získaly obrovskou popularitu. Záhy je začala využívat řada lidí, firem a institucí.

Stačí jim zadat stručný popis požadovaného obrázku a umělá inteligence se postará o zbytek. A dokáže vytvořit opravdu fascinující díla.

Proto nepřekvapí, že nejlepší aplikací roku 2022 se podle Google Play stala Dream by WOMBO. Tedy aplikace, která vytvoří obrázky podle vašeho zadání.

Obrázky mobilních aplikací vytvořené umělou inteligencí.

I takto vidí budoucnost mobilních aplikací umělá inteligence, konkrétně aplikace Dream. Variant ovšem nabízí víc – sami si totiž můžete nastavit styl, kterým aplikace vaše zadání zpracuje.

4. Vysoký zájem o mobilní aplikace

Trendem, který navazuje na předchozí roky, je vysoký zájem o mobilní aplikace. Nárůst poptávky odstartovala už před téměř třemi lety covidová pandemie. A letošní rok ukázal, kde by se měly počty stažení pohybovat i v budoucnu – okolo 35 miliard za čtvrtletí.

Zhruba tolik stažení totiž zaznamenaly mobilní aplikace ve 2. a 3. čtvrtletí roku 2022. Ještě v roce 2019 se přitom tyto údaje pohybovaly kolem 29 miliard.

Nejúspěšnější pak bylo první čtvrtletí roku, kdy počet stažení dosáhl hodnoty 36,8 miliardy. To je druhé nejvyšší číslo v historii!

Úspěšnější byl pouze druhý kvartál roku 2020 – tedy těsně po nástupu koronavirové pandemie. Tehdy si lidé stáhli ještě o 1 miliardu mobilních aplikací více.

5. Budoucnost bez hesel

Letošní rok přinesl také jedno zajímavé spojení. Tři velcí konkurenti – Google, Apple a Microsoft – se shodli na vytvoření bezpečnějšího přihlašování do aplikací i webových stránek, při kterém nebudou potřeba hesla.

Řešení jménem passkey má zejména lépe chránit před phishingovými a malwarovými útoky. Navíc bude fungovat napříč různými zařízeními a operačními systémy – přihlašování do aplikací tak bude mnohem jednodušší.

Podrobnosti najdete v našem článku: Budoucnost bez hesel? Google, Apple a Microsoft na ní pracují společně.

A jaké trendy nás čekají v příštím roce? Na to se podíváme v některém z dalších článků.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci Další článek 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}