+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Mobilní telefon s ikonami znázorňujícími automatizaci.

Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí

17.5.2023Jana Marková

Se zkratkou MMA se v posledních letech setkal téměř každý. A svoje místo má i v oblasti mobilních aplikací. V tomto případě se však nejedná o žádné bojové sporty, ale o zkratku pojmu mobile marketing automation. Tedy automatizace mobilního marketingu.

Mobile marketing automation vám usnadní oslovení uživatelů u prakticky jakékoliv mobilní aplikace. Bez ohledu na její zaměření.

Pomůže vám totiž s řadou kroků, jako je například:

  • shromažďování potřebných dat o uživatelích,
  • jejich škálování,
  • vhodná segmentace uživatelů,
  • personalizace zpráv pro jednotlivé segmenty (a to jak z hlediska obsahu, tak podle kanálů či vhodného času rozeslání),
  • měření úspěšnosti jednotlivých zpráv.

Klíčem k úspěchu je personalizace

Zmíněné faktory vám pomohou maximálně zefektivnit váš marketing. A získat co nejlepší výsledek s co nejmenšími náklady.

Díky mobile marketing automation totiž pro své uživatele snadněji vytvoříte personalizované nabídky. A to je v současnosti klíčové.

Statistiky totiž dokazují, že právě personalizované nabídky dokážou přimět k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

A například u push notifikací roste díky personalizaci engagement rate až o 259 %.

Pokud byste však měli data sbírat a třídit ručně a poté podle nich uživatele manuálně rozřazovat do segmentů, stálo by vás to neúměrně mnoho času. Nástroje pro automatizaci marketingu přitom vše zvládnou za několik vteřin.

Přizpůsobí se vám i uživatelům

Nástroje pro automatizaci mobilního marketingu využívají data, která vaše aplikace od uživatelů získává vždy, když ji používají. Díky tomu vám dá například informace o tom:

  • kdy je daný uživatel nejčastěji aktivní,
  • jak často vaši aplikaci používá,
  • na jakém zařízení
  • nebo o co má největší zájem.

Umožní vám tak připravit personalizovanou nabídku a naplánovat odeslání notifikací na dobu, kdy je daný uživatel aktivní. A kdy je tedy největší šance, že si zprávu přečte.

Navíc připraví odlišné verze zprávy pro různé kanály. Například pro:

  • push notifikace,
  • e-mail,
  • sms,
  • zprávy v aplikaci.

Každý z těchto kanálů má totiž svá specifika. A nástroje pro automatizaci mobilního marketingu jim zprávy přizpůsobí.

Na rozdíl od běžné marketingové automatizace navíc využívají i pokročilé technologie, jako je například geofencing. Stačí tedy, aby byl uživatel v blízkosti vaší pobočky, a systém mu automaticky pošle vhodnou nabídku.

A motivuje ho k návštěvě či nákupu.

3 důvody, proč se vám automatizace vyplatí

Je přitom jen na vás, jak přesně mobile marketing automation u své aplikace využijete. Mezi ty nejčastější možnosti patří:

  • zlepšení uživatelské zkušenosti uživatelů,
  • zvýšení tržeb pomocí obchodních nabídek,
  • re-engagement uživatelů.

Zlepšení uživatelské zkušenosti

Je mnoho možností, jak zlepšit uživatelskou zkušenost lidí, a zajistit si tak jejich věrnost. Jednou z těch základních je onboarding – tedy seznámení s vaší aplikací nebo například společností.

Při něm uživatelům postupně pošlete řadu zpráv s tipy, které jim usnadní používání aplikace a zefektivní jejich práci.

Pokud máte aplikaci pro zaměstnance, přidejte i další informace o vaší firmě, firemní kultuře a správných postupech. Díky tomu bude zaškolení zaměstnanců mnohem rychlejší a efektivnější.

U mobilních aplikací, které klientům nabízejí zboží či služby, navíc využijete věrnostní programy a speciální nabídky. Pomocí mobile marketing automation je snadno přizpůsobíte konkrétním uživatelům. A získáte tak věrnější zákazníky.

Zvýšení tržeb

Klasickou možností, jak zvýšit tržby, je rozesílání akčních nabídek. Mobile marketing automation vám umožní:

  • nabídnout uživatelům vhodné zboží,
  • stanovit nejlepší čas odeslání,
  • automaticky je upozornit na opuštěný košík
  • nebo zákazníka informovat o nových zásobách zboží, o které má zájem.

Snadněji je tak motivujete k dalšímu nákupu.

Re-engagement uživatelů

Při re-engagementu uživatelů oslovíte ty klienty, kteří vaše služby již delší dobu nevyužili. A motivujete je k tomu, aby se vrátili.

Stačí jen definovat, co jim chcete nabídnout. A po jak dlouhé neaktivitě uživatelé tuto nabídku dostanou.

Systém pak automaticky pošle zprávu například lidem, kteří vaši aplikaci neotevřeli posledních 30 dní. A nabídne jim speciální slevu, dárek nebo například konzultaci.

Náš tip: OneSignal

Jak už jsme zmínili, pro mobile marketing automation potřebujete vhodný nástroj. Ideálně takový, který:

  • snadno propojíte se svou mobilní aplikací,
  • je přehledný,
  • využívá více kanálů,
  • je spolehlivý
  • a dá vám potřebná data.

V INITED se nám osvědčil zejména OneSignal.

Systém na rozesílání push notifikací, který umí pracovat i s řadou dalších kanálů. Navíc splňuje také ostatní zmíněné požadavky a je za rozumnou cenu.

Rádi vám proto vytvoříme nejen novou mobilní aplikaci, ale také ji propojíme s OneSignalem. Napište nám a probereme podrobnosti.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace Další článek No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}