+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ilustrační grafika s chatovací bublinou a textem „chatbots“.

Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti

7.6.2023Jana Marková

Každá firma, která připravuje nebo provozuje mobilní aplikaci, má jedno přání – aby její aplikace byla úspěšná a vydělávala. Existuje přitom způsob, jak toho dosáhnout. Je jím implementace AI chatbotů. Tedy chatbotů, kteří využívají umělou inteligenci.

Podle údajů zveřejněných na serveru Appfigures totiž právě AI chatboti vydělávají svým provozovatelům miliony dolarů. V USA se to za první letošní čtvrtletí podařilo třem takovýmto aplikacím:

  • Kiyo,
  • Genie
  • a AI Chatbot.

Jen v obchodu App Store vydělaly za první tři měsíce roku dohromady 3 miliony dolarů.

AI chatboti těží z předplatného

Podle serveru Appfigures zmíněné aplikace vydělávají každý den průměrně 20 000–30 000 dolarů. Jde o čistý zisk po odečtení poplatků pro společnost Apple, která provozuje obchod App Store.

Veškerý příjem přitom pochází z předplatného těchto aplikací. Má tedy všechny předpoklady k tomu, aby dále rostl.

Vnímají to i ty největší světové společnosti, které AI chatboty zařazují do svých aplikací a programů.

Jako například Microsoft, který integroval chatbota s umělou inteligencí mimo jiné do vyhledávače Bing.

5 oblastí, ve kterých vám AI chatbot pomůže

K úspěchu aplikace však není potřeba vyvíjet celého komplexního chatbota, jako je například známý ChatGPT. Stačí „jen“ AI chatbota integrovat do nové či stávající mobilní aplikace.

Ať už jako náhradu stávajícího klasického chatbota, nebo jako zcela novou službu pro uživatele.

Díky umělé inteligenci totiž umí:

  • rychle reagovat na požadavky zákazníků,
  • motivovat je k využívání vašich služeb
  • a přivádět kvalitnější leady než klasičtí chatboti.

Chatboty s umělou inteligencí navíc využijete v různých oblastech svého podnikání. Pomohou vám například se:

  • zákaznickou podporou,
  • reklamou a marketingem,
  • zvýšením engagementu uživatelů,
  • prací s uživatelskými daty
  • nebo se získáváním zpětné vazby.

Využití umělé inteligence u zákaznické podpory

Pro úspěch řady firem a produktů je zásadní kvalitní uživatelská podpora. Aby s ní však lidé byli opravdu spokojení, musí být dostupná vždy, když to vaši zákazníci potřebují. Tedy ideálně 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

Jenže to je nemožné – alespoň pokud do ní nechcete investovat spoustu peněz, které se vám s největší pravděpodobností nikdy nevrátí.

A právě zde se dostávají ke slovu AI chatboti. Jsou totiž uživatelům kdykoliv k dispozici.

Navíc jim stačí dát přístup k vaší knowledge base a dokážou klientům poradit stejně dobře jako lidé.

A to mnohem rychleji a efektivněji než běžná zákaznická podpora.

Zlepšují tak uživatelskou zkušenost a pomáhají získat spokojenější klienty.

Využití umělé inteligence v reklamách

AI chatbot může vaše zákazníky upozornit také na různé akce nebo pro ně připravit speciální nabídky. Stačí jen stanovit pravidla, kterých se má držet.

Zná přitom chování jednotlivých zákazníků a umí přizpůsobit nabídku každému uživateli. Díky tomu je mnohem efektivnější.

Zároveň dokáže uživatelům pomoci s výběrem vhodného zboží. Funguje tak jako rádce, kterého mají lidé stále po ruce.

Využití umělé inteligence pro zvýšení engagementu

Přivítání uživatelů v aplikaci pomocí personalizovaných zpráv, připomenutí plánovaného nákupu, vysvětlení nových funkcí nebo například představení novinek.

To jsou jen některé věci, které chatbot s umělou inteligencí dokáže. A které vám zajistí, že se uživatelé zdrží ve vaší aplikaci déle a budou ji aktivněji využívat.

Využití umělé inteligence pro práci s uživatelskými daty

Využití umělé inteligence vám výrazně usnadní práci s uživatelskými daty. A to už od sběru metadat.

S jejich pomocí lépe poznáte chování každého uživatele a dokážete mu (právě prostřednictvím AI chatbota) připravit personalizované nabídky. Roste tak šance, že je opravdu využije.

Stejným způsobem umí chytří chatboti odhalit i chyby, které uživatel dělá při práci s vaší aplikací. A doporučí mu efektivnější postup.

Díky tomu roste spokojenost lidí – a s ní i hodnocení, které aplikace získá, stejně jako počet nových stažení.

Využití umělé inteligence pro sběr zpětné vazby

Umělá inteligence také zefektivní získávání zpětné vazby od uživatelů. Pracuje totiž s uživatelskými daty, a proto ví, jak dlouho lidé aplikaci používají nebo kdy a jak s ní pracují.

AI chatbot tak snadno najde vhodný čas pro sběr zpětné vazby. Navíc dokáže připravit přesnější otázky – a získá podrobnější odpovědi.

Díky tomu se snadno dozvíte, jak mobilní aplikaci vylepšit.

Větší efektivita – ale i cena

Využití AI chatbotů vám pomůže zlepšit aplikaci, zvýšit tržby a získat spokojenější uživatele. A to mnohem efektivněji než při využití klasických chatbotů.

Zejména pokud uživatelům prodáváte zboží či služby, může vám AI chatbot poskytnout neocenitelnou pomoc.

Zároveň však musíte počítat s tím, že vývoj takového chatbota bude velmi nákladný. A může cenu za vývoj mobilní aplikace i několikanásobně zvýšit.

Pokud si tedy nejste jistí, jestli se vám AI chatbot vyplatí, napište nám. Probereme vaše požadavky a společně najdeme to nejlepší řešení!

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15 Další článek App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}