Google Analytics vkládáme automaticky do každé mobilní aplikace, kterou vyvíjíme. Je to silný nástroj, který pomůže získat představu o tom: 1) kdo jsou uživatelé, 2) odkud přicházejí 3) co v aplikaci dělají 4) kolik a za co utrácí 5) technické detaily.
Ve výchozím nastavení je v Google Analytics k dispozici základní sada reportů, která ve většině případů bohatě postačí. Pokročilí uživatelé mají možnost si nadefinovat vlastní nebo použít sofistikovanější nástroj Google Data Studio.
Knihovna SDK Google Analytics, která se vkládá při vývoji do mobilní aplikace, také nabízí základní funkčnost, ale drobným rozšířením lze získat data, která jsou přehlednější a mají větší vypovídající hodnotu.
Následuje příklad grafů a tabulek, které lze v nástroji nalézt.
Zkušenost ukazuje, že zákazníci často nemají v počátcích vývoje mobilní aplikace představu, co by bylo vhodné měřit a s konkrétními požadavky přijdou až v okamžiku, když už je aplikace v obchodech. Proto jsme zařadili do firemního standardu vkládání Google Analytics již ve fázi lokálního vývoje, aby se data sbírala co nejdříve.
blablabl