S rozšířenou realitou (nebo také AR – augmented reality) se setkal snad každý, kdo se zajímá o mobilní aplikace. Ať už díky hře Pokémon Go, nebo prostřednictvím snapchatových filtrů. Rozšířená realita toho ale umí mnohem více. A pomůže vám získat věrnější klienty a uživatele.
Jak už jsme zmiňovali v našem článku o trendech ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2022, rozšířená realita bude mít stále významnější roli. S její pomocí totiž můžete lidem nabídnout lepší a personalizovanější služby. A oslovit tak i klienty či návštěvníky, kteří by vás jinak minuli bez povšimnutí.
Rozšířená realita přitom nabízí několik způsobů, jak ji můžete v mobilních aplikacích využít. Podívejte se na 5 nejvýznamnějších.
Jde o funkcionalitu, kterou výrazně zpopularizoval již zmíněný Snapchat. Lidé si v něm mohou pomocí filtrů a kamery na telefonu nasazovat různé vtipné doplňky nebo získat superschopnosti.
Tento princip však můžete využít i ve svém obchodě. Zákazníci si tak „na vlastní kůži” vyzkouší kosmetiku nebo nové oblečení.
Díky tomu vidí, jak jim bude vaše zboží slušet. A i na dálku si vyberou správný odstín rtěnky nebo nejlepší motiv trička.
Mobilní aplikaci s prvky rozšířené reality využijí také tetovací salony. V jejich případě si mohou lidé předem vyzkoušet, jak jim daný motiv „sedne“. Nebo jak budou vypadat s piercingem.
Uvedený princip ovšem nemusíte aplikovat pouze na lidech. Zákazníci ho ocení i při výběru nábytku, fasády nebo například nového plotu.
Stačí, aby pomocí mobilní aplikace s rozšířenou realitou nasnímali prostor a vybrali si některý z vašich produktů. A obratem uvidí, jak se do obýváku hodí nová pohovka nebo jak bude vypadat jejich dům s červenou fasádou či novým plotem.
Výrobní firmy pak tento postup využijí i při plánování nové výrobní haly, kdy jim pomůže najít nejvhodnější rozmístění strojů.
Mobilní aplikace, které pracují s rozšířenou realitou, mají své místo také v kamenných obchodech. Zákazníci mohou nasnímat vystavené zboží a hned o něm získají všechny potřebné informace. Včetně návodu k použití.
Snadno tak porovnají jednotlivé produkty a vyberou takový, který jim nejvíce vyhovuje.
Stejný postup využijete například i v logistice, kde rychleji najdete správné zásilky k odeslání. A zároveň o nich získáte potřebné informace.
Ve hře Pokémon Go jste cestou městem potkávali různé postavy ze hry, které jste mohli chytit. Stačilo jen zapnout aplikaci a sledovat s ní své okolí.
Tento nápad vynesl tvůrcům hry miliardy dolarů.
Proč tedy tento princip nevyužít i jinde? A nepřilákat například turisty pomocí aplikace, která jim ukáže, jak vypadalo vaše město před sto lety, prozradí jim různé zajímavosti nebo jim umožní, aby se potkali s významnými postavami našich dějin?
S podobnou aplikací se snadno dostanete do povědomí mnoha lidí. A přivedete turisty z celého světa.
Pomocí rozšířené reality také usnadníte orientaci v areálu svým klientům či návštěvníkům. Bez ohledu na to, jestli provozujete obchodní centrum, nemocnici nebo letiště.
Mobilní aplikace jim v reálném prostředí ukáže nejkratší trasu do zvoleného obchodu nebo ke správné odletové bráně. Zároveň jim můžete cestou ukázat zajímavé nabídky z ostatních obchodů a kaváren.
Uvedené příklady jsou jen zlomkem toho, co mobilní aplikace s rozšířenou realitou nabízí. Jak přesně její možnosti využijete vy, záleží v podstatě jen na vašich potřebách a nápadech.
Rádi vám s přípravou takové aplikace pomůžeme i my v INITED. Spolupracujeme totiž se společností TASTY AIR, která se věnuje právě virtuální a rozšířené realitě. Společně si tak poradíme i s těmi nejambicióznějšími projekty.
Nevěříte? Přesvědčte se o tom sami a napište nám!
A proč se vám mobilní aplikace využívající rozšířenou realitu vyplatí?
Je jen na vás, jak tyto možnosti využijete. V každém případě platí, že vám s tím rádi pomůžeme. Napište nám a společně najdeme to nejlepší řešení pro vaši společnost.
blablabl