Časté pády a „zamrznutí“ mobilní aplikace jsou nepříjemné pro každého uživatele. Ještě více však pro vývojáře a vydavatele aplikace. Mohou totiž výrazně zhoršit její umístění v obchodech Google Play i App Store.
Pády a „zamrznutí“ aplikace vedou nejen k nespokojenosti uživatelů, a tedy k horším recenzím, ale i k tomu, že ji daný obchod vnímá jako nekvalitní. Tyto faktory přitom zhoršují postavení aplikace v App Store a Google Play.
I proto byste měli jejímu správnému fungování věnovat pozornost.
Pády a „zamrzání“ mobilních aplikací sledují ukazatele crash rate a app not responding rate (ANR rate), které jsou dokonce součástí Android Vitals. Tedy souboru metrik, který hodnotí kvalitu mobilních aplikací.
Pokud tyto ukazatele zaznamenají u vaší aplikace problémy, přesunou ji v Google Play mezi 25 % posledních z tisícovky nejstahovanějších.
Naprostá většina uživatelů ji tedy vůbec nenajde.
Zároveň rapidně klesne šance, že Google Play vaši aplikaci nabídne uživatelům mezi doporučenými.
Android Vitals přitom sledují crash rate a ANR rate nejen celkově, ale také u jednotlivých modelů mobilních telefonů. Pokud tedy na některém přístroji začne vaše aplikace padat častěji, v Google Play se u ní objeví varování, které uživatele upozorní na možné problémy.
Jak už jsme zmínili, problémem je i to, že uživatelé, kteří nemají s aplikací dobré zkušenosti, ji špatně ohodnotí. A obvykle přidají také negativní recenzi.
Nejen, že tak klesne celkové hodnocení aplikace, ale negativní recenze navíc ostatní uživatele od stažení odradí.
Hodnocení i počet stažení jsou přitom zásadní součásti ASO – optimalizace mobilních aplikací pro obchody. Také tyto metriky tedy výrazně promlouvají do toho, jak dobře si povedete ve vyhledávání v obchodech App Store a Google Play.
Abyste se propadu svých aplikací v obchodech vyhnuli, musíte průběžně sledovat jejich fungování. A na případné problémy včas reagovat.
Naštěstí na to máte nástroje. Například v Google Play si stačí v Play Console otevřít část věnovanou Android Vitals.
Právě v ní najdete informace o crash rate a ANR rate a můžete problémy ihned řešit.
Důležité jsou pro vás zejména následující hranice:
Jakmile vaše aplikace některou z těchto hodnot překoná, Google Play ji penalizuje a zhorší její postavení.
V Play Console můžete uvedené metriky průběžně sledovat. Díky tomu vyřešíte vše ihned, jakmile začne crash rate nebo ANR rate stoupat. A nemusíte čekat, až vás systém upozorní na dosažení uvedených limitů.
K dispozici přitom máte nejen celkové statistiky, ale také údaje, které vám ukážou, u kterého telefonu či u jaké verze operačního systému má vaše aplikace problémy nejčastěji.
Díky tomu víte, kde hledat chybu. A dokážete ji včas opravit.
App Store sice s podobnými limity u crash rate a ANR rate nepracuje (nebo je alespoň nezveřejňuje), ovšem také u něj platí, že čím hůře aplikace funguje, tím horší získává hodnocení uživatelů. A tím víc se propadá ve vyhledávání.
Proto si můžete stáhnout řadu nástrojů, které vás na problémy upozorní. Můžete je tedy rychle vyřešit a předejít negativním hodnocením a propadu v App Store.
Pokud se chcete podobným problémům vyhnout, potřebujete stav aplikace průběžně sledovat. Snadno tak zjistíte, zda potíže souvisí například s aktualizací operačního systému nebo s novým softwarem telefonu.
A dokážete rychle reagovat.
V INITED vám s tím rádi pomůžeme. Postaráme se nejen o vývoj aplikace a její důkladné testování před publikováním v obchodech, ale také o následný servis.
Máte tak jistotu, že vaše aplikace bude vždy v nejlepší kondici. A bude sbírat výborná hodnocení a přívádět nové uživatele.
Napište nám a získejte aplikaci, na kterou se mohou uživatelé kdykoliv spolehnout.
blablabl