Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita AI chatů nebo aplikací pro tvorbu obrázků totiž rozvoji této technologie výrazně nahrává. A přináší spoustu možností, jak ji využijete i vy.
Umělá inteligence přitom patří k vývoji mobilních aplikací už několik let. Je základem hlasových asistentů nebo bezpečnostních prvků, jako je například rozpoznání obličeje.
Dlouhodobě ji využívají i ty největší světové firmy – včetně Amazonu nebo eBaye, kterým pomáhá zlepšit uživatelskou zkušenost. Ať už pomocí personalizace, nebo zkvalitněním zákaznické podpory.
Uplatnění ale najde i u menších firem a projektů. Pomůže vám totiž například s:
Mobilní aplikace vám umožní získat mnoho dat o uživatelích. Díky nim lépe poznáte jejich zájmy či chování a můžete tomu přizpůsobit nabídku pro konkrétní cílové skupiny i jednotlivé uživatele.
Problém je v tom, že očištění dat, jejich analýza a následná reakce jsou velmi náročné. A stojí mnoho času.
Umělá inteligence všechny kroky výrazně zrychlí a zjednoduší.
Automaticky:
Kromě toho dokáže také zlepšit zabezpečení uživatelského účtu pomocí behaviorální biometriky.
Nebo rychle upozorní na opakující se stížnosti, které se týkají některého z vašich produktů.
Můžete je tak rychleji řešit. A předejít dalším problémům (a propadům tržeb).
Ano, řeč je o známých chatbotech. Jak už jsme před časem upozornili, právě AI chatboti vám pomohou získat úspěšnou aplikaci. Stačí je do ní jen integrovat.
Zajistí vám mimo jiné:
Nedávno jste mohli zaznamenat zprávy o tom, jak umělá inteligence umí diagnostikovat rakovinu mnohem přesněji než lidé. Rozezná totiž zákonitosti, které lidem unikají.
I když je na podobné využití umělé inteligence ve zdravotnických aplikacích ještě brzy, ukazuje to velký potenciál, který tato technologie má. A který využijete například ve výrobě.
Umělá inteligence dokáže u vašich produktů rozeznat i drobné odchylky oproti standardu. A pomůže vám odhalit výrobní vady.
Díky tomu se vyhnete zbytečným reklamacím i negativním recenzím.
Stejným způsobem AI využijete také v pojišťovnictví, a to k diagnostice škod na základě zaslaných fotografií.
Umělá inteligence se rychle rozvíjí i v překladatelské oblasti. Dokáže tak stále přesněji překládat různé fráze, a to s přihlédnutím ke kontextu.
Díky tomu vám výrazně zrychlí a usnadní lokalizaci aplikace do různých jazyků.
Navíc umí lépe reagovat na dotazy, které lidé zadají do vyhledávání. Zvládá totiž pracovat i s výrazy v jiných jazycích.
Kromě toho nabízí i kontextuální vyhledávání, se kterým uživatelé rychleji najdou, co potřebují.
V oblasti fotografií a videa se umělá inteligence používá již poměrně dlouho, když pomáhá například s nastavením vhodných expozičních parametrů snímané scény. Stále více se ale prosazuje i při editaci snímků a videoklipů.
Kromě jiného ji využívá i známý Adobe Photoshop.
AI v něm pomáhá například s:
Zvládá tedy i poměrně složité postupy, které fotografům zaberou dost času. Díky tomu jim umělá inteligence výrazně zrychlí práci. A usnadní i tvorbu složitých koláží či grafik.
Možností, které umělá inteligence nabízí, je samozřejmě více. A bude jich stále přibývat. Zmíněná pětice ale bude i v blízké budoucnosti patřit k tomu nejzajímavějšímu a nejoblíbenějšímu, co AI přináší.
Vyplatí se proto zvážit, zda a jak využijete umělou inteligenci i ve své mobilní aplikaci.
V INITED vám s tím rádi poradíme. Napište nám a probereme detaily.
blablabl