5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

Trendy

S rozšířenou realitou (nebo také AR – augmented reality) se setkal snad každý, kdo se zajímá o mobilní aplikace. Ať už díky hře Pokémon Go, nebo prostřednictvím snapchatových filtrů. Rozšířená realita toho ale umí mnohem více. A pomůže vám získat věrnější klienty a uživatele.

Jak už jsme zmiňovali v našem článku o trendech ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2022, rozšířená realita bude mít stále významnější roli. S její pomocí totiž můžete lidem nabídnout lepší a personalizovanější služby. A oslovit tak i klienty či návštěvníky, kteří by vás jinak minuli bez povšimnutí.

Rozšířená realita přitom nabízí několik způsobů, jak ji můžete v mobilních aplikacích využít. Podívejte se na 5 nejvýznamnějších.

1. Zkoušení zboží „na vlastní kůži“

Jde o funkcionalitu, kterou výrazně zpopularizoval již zmíněný Snapchat. Lidé si v něm mohou pomocí filtrů a kamery na telefonu nasazovat různé vtipné doplňky nebo získat superschopnosti.

Tento princip však můžete využít i ve svém obchodě. Zákazníci si tak „na vlastní kůži” vyzkouší kosmetiku nebo nové oblečení.

Díky tomu vidí, jak jim bude vaše zboží slušet. A i na dálku si vyberou správný odstín rtěnky nebo nejlepší motiv trička.

Mobilní aplikaci s prvky rozšířené reality využijí také tetovací salony. V jejich případě si mohou lidé předem vyzkoušet, jak jim daný motiv „sedne“. Nebo jak budou vypadat s piercingem.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Výběr nábytku i fasády

Uvedený princip ovšem nemusíte aplikovat pouze na lidech. Zákazníci ho ocení i při výběru nábytku, fasády nebo například nového plotu.

Stačí, aby pomocí mobilní aplikace s rozšířenou realitou nasnímali prostor a vybrali si některý z vašich produktů. A obratem uvidí, jak se do obýváku hodí nová pohovka nebo jak bude vypadat jejich dům s červenou fasádou či novým plotem.

Žena, která pomocí tabletu snímá obývák a na displeji vidí, jak v něm bude vypadat nová pohovka.
Pomocí mobilní aplikace s rozšířenou realitou vaši zákazníci snadno zjistí, jak bude u nich doma vypadat nový nábytek. Usnadní si tak výběr a budou se k vám rádi vracet.

Výrobní firmy pak tento postup využijí i při plánování nové výrobní haly, kdy jim pomůže najít nejvhodnější rozmístění strojů.

3. Podrobnější informace o produktech

Mobilní aplikace, které pracují s rozšířenou realitou, mají své místo také v kamenných obchodech. Zákazníci mohou nasnímat vystavené zboží a hned o něm získají všechny potřebné informace. Včetně návodu k použití.

Snadno tak porovnají jednotlivé produkty a vyberou takový, který jim nejvíce vyhovuje.

Stejný postup využijete například i v logistice, kde rychleji najdete správné zásilky k odeslání. A zároveň o nich získáte potřebné informace.

4. Přenesení virtuálních objektů do reality

Ve hře Pokémon Go jste cestou městem potkávali různé postavy ze hry, které jste mohli chytit. Stačilo jen zapnout aplikaci a sledovat s ní své okolí.

Tento nápad vynesl tvůrcům hry miliardy dolarů.

Proč tedy tento princip nevyužít i jinde? A nepřilákat například turisty pomocí aplikace, která jim ukáže, jak vypadalo vaše město před sto lety, prozradí jim různé zajímavosti nebo jim umožní, aby se potkali s významnými postavami našich dějin?

S podobnou aplikací se snadno dostanete do povědomí mnoha lidí. A přivedete turisty z celého světa.

5. Navigace v budovách a areálech

Pomocí rozšířené reality také usnadníte orientaci v areálu svým klientům či návštěvníkům. Bez ohledu na to, jestli provozujete obchodní centrum, nemocnici nebo letiště.

Mobilní aplikace jim v reálném prostředí ukáže nejkratší trasu do zvoleného obchodu nebo ke správné odletové bráně. Zároveň jim můžete cestou ukázat zajímavé nabídky z ostatních obchodů a kaváren.

Ruka držící telefon zabírající nákupní centrum a ukazující blízké obchody a kavárny.
Pomocí rozšířené reality usnadníte zákazníkům například orientaci v nákupním centru. Ukážete jim, kde jsou konkrétní obchody či kavárny, poradíte, jak se k nim dostanou, a cestou na vybrané místo je upozorníte na různé zajímavé nabídky.

3 důvody, proč se vyplatí aplikace s AR

Uvedené příklady jsou jen zlomkem toho, co mobilní aplikace s rozšířenou realitou nabízí. Jak přesně její možnosti využijete vy, záleží v podstatě jen na vašich potřebách a nápadech.

Rádi vám s přípravou takové aplikace pomůžeme i my v INITED. Spolupracujeme totiž se společností TASTY AIR, která se věnuje právě virtuální a rozšířené realitě. Společně si tak poradíme i s těmi nejambicióznějšími projekty.

Nevěříte? Přesvědčte se o tom sami a napište nám!

A proč se vám mobilní aplikace využívající rozšířenou realitu vyplatí?

  1. Odlišíte se od konkurence. Podobných aplikací je na českém trhu stále poměrně málo. Snadno tak zaujmete nové zákazníky.
  2. Dozví se o vás více lidí. Pomocí mobilní aplikace využívající rozšířenou realitu snadno zvýšíte svou reputaci a ukážete, že držíte krok s dobou. Informace o vás a o vaší aplikaci se tak bude dále šířit.
  3. Zvýšíte své tržby. Více lidí, kteří vás znají, znamená také více potenciálních klientů. Samotná rozšířená realita navíc přináší nové možnosti, jak lidi přesvědčit, aby využili vaše služby.

Je jen na vás, jak tyto možnosti využijete. V každém případě platí, že vám s tím rádi pomůžeme. Napište nám a společně najdeme to nejlepší řešení pro vaši společnost.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.