Ve chvíli, kdy vytvoříte mobilní aplikaci, máte před sebou jeden důležitý úkol. Dostat ji do povědomí lidí a získat co nejvíce uživatelů. Musíte proto zvolit vhodnou strategii, jak mobilní aplikaci propagovat.
Možností, jak uživatele na novou službu upozornit, je celá řada. Ne všechny jsou ale stejně efektivní. Většina způsobů se navíc hodí jen pro určitý typ aplikací.
Proto jsme vybrali 7 variant propagace, které se vám vyplatí prakticky u jakékoliv aplikace.
Pojmy ASO a SEO mají mnoho společného. ASO se totiž zabývá optimalizací profilu vaší aplikace pro obchody s mobilními aplikacemi. Pomáhá tedy tomu, aby se vaše aplikace při vyhledávání v App Store a v Google Play umisťovala co nejvýše.
Díky tomu roste pravděpodobnost, že si ji uživatelé stáhnou.
Právě z obchodů, jako je App Store a Google Play, totiž lidé stahují mobilní aplikace nejčastěji. Proto se musíte na ASO zaměřit co nejdříve.
Na co byste měli myslet, vám prozradí náš článek Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout.
Na stejném principu jako ASO funguje SEO. S tím rozdílem, že se specializuje na internetové vyhledávače. Například na Google.
Na vlastní aplikaci upozorněte také na svém webu. Klienty a návštěvníky tak snadno inspirujete, aby ji vyzkoušeli.
Stačí přitom krátký článek na blogu či v sekci s novinkami. Nebo například banner, který bude aplikaci propagovat (a který můžete využít i při placené spolupráci na jiných webech).
Navíc můžete své aplikaci vytvořit vlastní stránku (landing page), kterou využijete i při SEO.
A pokud svým klientům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům rozesíláte newslettery, nezapomeňte se v nich o aplikaci zmínit. Upozorníte tak na ni i lidi, kteří v poslední době na vašem webu nebyli. Nebo kteří zmíněný článek či banner přehlédli.
Při propagaci své aplikace nepodceňujte ani sociální sítě. Mají stále větší dosah, a tak dokážou oslovit řadu potenciálních klientů.
Využijte proto firemní profily a na aplikaci upozorněte.
A pokud zaměstnanci příspěvek přesdílí, dosah se ještě výrazně zvýší.
Se sociálními sítěmi, webovými stránkami i obchody s mobilními aplikacemi úzce souvisí i další bod – placené reklamy. Využijete je totiž na všech zmíněných platformách.
Navíc je můžete zacílit na poměrně přesnou skupinu lidí. Tedy například na uživatele, kteří vyhledávají dané klíčové slovo. Nebo kteří odpovídají profilu vašich klientů.
Díky tomu se vaše mobilní aplikace dostane ke správným lidem.
V případě sociálních sítí ale vždy zvažte, zda se právě vaše aplikace na danou platformu hodí. Tedy zda je vaše cílová skupina stejná jako publikum, které danou síť většinou využívá.
Na druhou stranu je třeba připomenout, že tento aspekt byste si měli ujasnit už při zakládání firemního profilu na jednotlivých sítích.
Předchozí pravidlo platí i pro influencer marketing.
V jeho případě vám s propagací produktu pomohou známé osobnosti, například pochvalnou zmínkou na svých profilech na sociálních sítích.
Opět však musíte vzít v úvahu svou cílovou skupinu. A podle ní vybírat influencera, se kterým se na spolupráci dohodnete.
Důležitým prvkem při rozhodování, které aplikaci dát přednost, je také její hodnocení a uživatelské recenze (navíc jsou jedním z faktorů, který ovlivňuje ASO). Snažte se je proto aktivně získávat.
Samozřejmě za předpokladu, že budou pozitivní.
V INITED máme osvědčenou strategii, jak taková hodnocení získávat. Jak funguje, vám prozradíme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení.
Svou aplikaci dostanete do širšího povědomí také pomocí tiskových zpráv a PR článků. Mohou upozorňovat nejen na její vydání, ale i na nová vylepšení nebo na konkrétní případy, kde aplikace pomáhá.
Zaměřte se přitom zejména na média v oboru, který s vaší aplikací souvisí. Máte tak větší šanci na publikování tiskové zprávy. A snadněji domluvíte i spolupráci týkající se PR článků.
Navíc díky tomu oslovíte relevantní publikum. Tedy uživatele, které bude vaše aplikace opravdu zajímat.
I když se to u mobilních aplikací může zdát paradoxní, nepodceňujte ani offline komunikační kanály. I jejich prostřednictvím můžete oslovit svou cílovou skupinu. A přimět ji ke stažení vaší aplikace.
Pokud totiž vyvíjíte například aplikaci, která dává pacientům přehled o užívaných lécích, neocenitelnou službu odvedou plakáty v čekárně u lékaře.
A aplikaci informující vaše zaměstnance o novinkách zase promujte ve firemním časopise.
Jak už jsme zmínili v úvodu, existují i další cesty, jak můžete propagovat svou mobilní aplikaci. Například pomocí:
Tyto kroky však bývají vhodné jen pro určité typy aplikací.
Například promo videa se nejvíce vyplatí u her a další zábavních aplikací, zatímco slevové kódy dávají smysl zejména u obchodů či aplikací, které nabízejí zpoplatněný obsah.
Zároveň platí, že je vhodné jednotlivé postupy kombinovat. Dosáhnete tak maximálního efektu.
blablabl