Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace

Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace

Trendy

Přehledná a uživatelsky přívětivá – bez ohledu na to, na jakém zařízení ji spouštíte. Přesně taková je responzivní aplikace. Tedy aplikace, která se přizpůsobí každému telefonu i tabletu.

Se spojením „responzivní web“ či „responzivní aplikace“ se setkala zřejmě každá firma, která se pohybuje v online prostoru. Tento pojem totiž znamená, že se její web či aplikace vždy přizpůsobí přístroji, na kterém ji uživatel spouští.

Zejména u webových stránek je to v posledních letech velké téma. Pokud se totiž web dobře zobrazuje v mobilu i v počítači, má větší šanci umístit se na předních příčkách ve vyhledávání pomocí Googlu.

I díky tomu se o responzivitě mluví stále častěji. A to nejen ve spojení s internetem, ale také s webovými a mobilními aplikacemi.

Proč být responzivní?

Jak už jsme zmínili, hlavní předností responzivních webů a aplikací je, že se prakticky na jakémkoliv zařízení zobrazují podobně. Uživatelům to přináší nejméně 3 důležité výhody:

1. Vše je přehledné

U responzivních webů a aplikací prakticky nehrozí, že se v nich uživatel ztratí. Vidí totiž všechno, co v daný okamžik vidět potřebuje. Nestane se tak, že například obrázky či texty překračují hranice displeje.

Vše se navíc přizpůsobí i tomu, jak mobil či tablet otočí.

2. Ovládání je jednodušší

Nejen, že jednotlivé prvky zůstávají vždy na displeji, ale zároveň nehrozí, že by se na některém zařízení příliš zmenšily. Vždy mají ideální velikost, která uživateli umožní pohodlné ovládání.

3. Vhodné fotografie a obrázky

Aby fotografie a obrázky vypadaly dobře i na velkých obrazovkách, musí mít dostatečnou velikost a rozlišení. Uživatelé díky tomu vidí ostře všechny detaily.

Pro menší displeje se však vyplatí velikost obrázků snížit. Budou tak zabírat méně místa na serveru, rychleji se načtou a na malé obrazovce budou stále ostré.

Responzivní aplikace proto pracuje i s velikostí a kvalitou obrázků. A pro každý displej hledá optimální variantu.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Získáte spokojenější uživatele

Uvedené přednosti jsou důležité také pro vás. Díky nim totiž:

  • Získáte spokojenější a věrnější uživatele – když se lidem s aplikací dobře pracuje, budou ji rádi používat a nemusí hledat jiné řešení u konkurence.
  • Přivedete nové uživatele – dobrá aplikace, která splňuje očekávání uživatelů, přináší také dobrá hodnocení. A pomáhá tak přilákat další klienty.
  • Aplikace lépe splní svůj účel – ať už je jím prodej služeb a výrobků, přivedení klientů či obchodních partnerů na pobočku, nebo například rychlé a přehledné předání informací o skladových zásobách na jednotlivé pobočky.

Responzivita není automatická

Možná vás napadá, že přece každá mobilní aplikace je responzivní. Není to však docela pravda.

Zdaleka ne každá aplikace se umí zcela přizpůsobit tabletu nebo například tomu, jak uživatel otočí telefon.

Navíc musí reagovat na různé velikosti displejů. Zatímco u iPhonů je jich jen několik, u mobilů s operačním systémem Android se setkáte s nepřeberným množstvím variant.

Proto se v INITED vždy na začátku spolupráce zajímáme o to, zda chce klient responzivní aplikaci. Pokud ano, musíme u projektu myslet nejen na všechny funkčnosti, jednoduché používání nebo například rychlost aplikace, ale také na to, aby se její vzhled přizpůsobil telefonu i tabletu.

Takováto optimalizace s sebou totiž přináší například:

  • změnu odsazení u jednotlivých prvků,
  • úpravu jejich velikosti
  • či jejich přeskládání.

Vše tak, aby bylo používání aplikace pohodlné i na tabletu či otočeném telefonu.

A u komplikovanějších mobilních aplikací je dokonce nutná mírná změna vzhledu.

Zato si však můžete být jistí, že uživatelé vždy uvidí, co potřebují, bude se jim s aplikací dobře pracovat a rádi ji doporučí dál.

Napište si o takovou aplikaci i vy! A společně ji připravíme tak, že splní představy vaše, vašich klientů i obchodních partnerů.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...