+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Geofencing

Geofencing nebo-li zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací

18.6.2021Jaroslav Pavlíček

V posledních letech funkce zvaná geofencing zlepšila širokou škálu mobilních aplikací – od úkolníčků, až po sociální sítě. Co geofencing je, jak funguje a proč je to důležitý nástroj pro budoucnost nejen mobilních aplikací?

Co je to geofencing?

Geofencing je služba zaměřující polohu telefonu (a s ním i člověka) pomocí GPS nebo RFID (radiofrekvenční identifikátory), jako jsou Wi-Fi nebo Bluetooth či mobilní data.

Funguje tak, že pokud se uživatel se svým mobilním zařízením dostane do virtuálně vytyčeného prostoru nebo-li tzv. geofence, tak aplikace, která tuto technologii používá, vykoná předem naprogramovanou akci. Například zašle push notifikaci, textovou zprávu a podobně.

Kde se geofencing hodí?

Nezapomeňte koupit mléko

Jestli používáte některou z mnoha aplikací na úkoly, možná jste si všimli, že mají funkci připomínky konkrétního úkolu ve chvíli, kdy se dostanete do určitého místa, například domů do práce, nebo do lokálního supermarketu. Je to samozřejmě geofencing, který má na svědomí, že vám v ten moment přijde nastavená připomínka s nákupním seznamem.

Dobře cílená reklama

Jednoduchý příklad užití geofencingu v marketingu je situace, kdy se dostanete do blízkosti zmrzlinového stánku a přijde vám notifikace “Dnes výborná vanilková”. Nebo vejdete do obchodu, třeba do drogerie, a chvíli na to vám přistane zpráva ve znění: “Pouze dnes SLEVA 10 %!”.

Geofencing 2

Upozornění ve správnou chvíli na správném místě výrazně zlepšuje nejen možnost zacílení reklamy samotné, ale i její efektivitu. Prostředky vynaložené na oslovení zákazníka v moment, kdy se ocitne přímo v obchodě, se s největší pravděpodobností vrátí několikanásobně.

Sociální sítě

Když se řekne geofencing v kontextu sociálních sítí, zasvěceným se vybaví Snapchat a jeho filtry, stickersky a další funkce navázané na lokalitu uživatele. Na Facebooku a Instagramu zase geofencing pomáhá v cílení reklamy podle místa, kde se lidé vyskytují nebo vás šikovně upozorní, když se k vašemu účtu pokusí připojit někdo z druhého konce světa.

Chytrá domácnost bude zase o něco chytřejší

Dalším ideálním scénářem užití geofencingu jsou chytré spotřebiče, na které nemusíte vůbec sahat, protože se automaticky zapnou po vašem příchodu domů (nebo se vypnou po vašem odchodu).

Ať už se jedná o světla, topení, klimatizaci, rolety, vrata od garáže či kávovar, všechny tyto vymoženosti moderní civilizace díky spárování s vaším telefonem (a správnému nastavení) poznají, kdy přišel jejich čas.

Dozorce na pracovišti

I když se pracovní prostředí a podmínky čím dál více uvolňují a novou normou se stává práce na home office, v určitých zaměstnáních je monitorování zaměstnanců stále téměř nezbytné. Například v logistických službách geofencing pomáhá zjistit, kdy přesně kurýr dovezl zásilku na místo, jak dlouho strávil jejím předáním a kolik času mu zabral přesun na další lokalitu.

Bezpečnost

Asi už tušíte, že geofencing má i bohaté využití v oblasti bezpečnosti. Od monitorování pozemku, kdy při vstupu nepovolané osoby spustí alarm, až po uzamčení počítače ve chvíli, kdy se s vaším telefonem (a jeho bluetooth signálem) vzdálíte.

Jak nám geofencing vyměřuje budoucnost?

Geofencing není pouze nástavba pro mobilní aplikace. Používá se jak v logistice pro kontrolu polohy kamionů a lodí, tak třeba pro “trackování” dobytka. Hodně skloňovaný je tento termín i v debatách o budoucnosti využití dronů, kde je geofencing klíčový.

S rostoucími možnostmi našich přístrojů a zařízení, ale i nárokami a nadějemi, které do nich vkládáme, je nepochybné, že využití geofencingu rapidně poroste. Rozhodně do tématu také “promluví” celá problematika ochrany soukromí a osobních dat. Již teď je ale jisté, že geofencing bude několik příštích let výrazně rozvíjet nejen svět mobilních aplikací.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co dělat, když se vám přehřívá telefon? Další článek Servisní smlouva aneb dokument, který vás zachrání, když se vaše aplikace dostane do problémů

Related Articles

Grafika s názvem článku a člověkem držícím mobilní telefon.

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

11.1.2024Jaroslav Pavlíček
Ferda domů - notifikace

Jak notifikace v mobilních aplikacích vydělávají peníze

16.2.2022Jaroslav Pavlíček
Grafika znázorňující mobilní telefon s herními prvky.

O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace

10.5.2023Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}