+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací II

2.2.2022Jana Marková

Jasný a předem daný postup. To je základ při tvorbě každé fungující a úspěšné aplikace. Proto máme vlastní šestietapový systém vývoje. Před pár týdny jsme vás seznámili s první etapou – Plánem. A nyní je čas podívat se o krok dál. Tedy na etapu druhou, kterou je Maketa.

Jak už víte z prvního dílu našeho seriálu o vývoji mobilních aplikací, v první fázi:

  • získáme od klienta potřebné informace,
  • připravíme harmonogram další práce,
  • vytvoříme v systému úkoly
  • nebo například přichystáme wireframy.

A právě na těchto základech poté stavíme maketu.

Jejím výsledkem je „nultá” verze aplikace nainstalovaná na klientových zařízeních.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Dává jistotu nám i klientovi

Díky maketě máme před sebou základní podobu aplikace. K výsledné verzi však vede ještě dlouhá cesta.

Maketa totiž nemá finálně doladěnou grafiku a chybí v ní i plánované funkce. Slouží spíše jako přehled všech obrazovek. A také jako ujištění, že aplikace pokryje vše, co je potřeba.

Zároveň si ověříme, že klient aplikaci spustí a vidí správné výstupy.

Máme tak jistotu, že jdeme správným směrem.

Vše kontroluje projektový manažer

Jak už jsme zmínili, při tvorbě makety vycházíme z informací od klienta a wireframů vytvořených ve fázi Plánu. I dál ale pravidelně komunikujeme s klientem.

Konzultujeme s ním jednotlivé funkčnosti a sbíráme další podklady. Například:

  • grafiku pro splash screen,
  • ikonu aplikace
  • a pokud je aplikace pro iOS, potřebujeme také UDID jednotlivých zařízení, na která chce klient testovací verzi aplikace nainstalovat (UDID je unikátní identifikátor, který Apple přiděluje každému zařízení se systémem iOS).

Postupně tak shromažďujeme všechny potřebné informace. A zároveň vytváříme maketu aplikace.

Stejně jako u plánu si dáváme pozor, abychom nepodcenili jakýkoliv krok. A také hlídáme, aby:

  • vývojář dodal maketu včas,
  • klient nepřidával do makety stále nové obrazovky a neměnil rozsah projektu,
  • klient komunikoval a našel si čas na společnou schůzku.

A na to vše dohlíží projektový manažer.

Právě on je i v této etapě projektu jednou z hlavních postav a výrazně ovlivňuje její úspěšné dokončení. Je zodpovědný za to, že:

  • projekt obsahuje všechny obrazovky,
  • v aplikaci i v administraci je číslo verze,
  • proběhla schůzka s klientem, na které spolu probrali všechny zbývající otázky,
  • aplikace je nainstalovaná na klientových zařízeních,
  • existuje seznam všech testovacích zařízení a máme všechny UDIDy,
  • začíná vznikat dokumentace k projektu.

A také za to, že na konci etapy máme od klienta souhlas s platbou první částky za projekt.

Za kód ručí senior vývojář

Kromě projektového manažera se do projektu výrazně zapojují také vývojář aplikace a senior vývojář. Jaké jsou jejich role?

Vývojář zaručuje, že aplikace a administrace:

  • má ikonu i splash screen
  • a je bez grafiky a funkcí.

Senior vývojář pak kontroluje kód a dává souhlas s navrženým řešením. Mimo jiné hlídá, aby v aplikaci:

  • byl dodržený správný styl kódování,
  • byla správná struktura adresářů,
  • nebyla grafika (v této fázi řešíme pouze základní práci s barevným schématem),
  • byly pouze pomocné příkazy pro zobrazení pop-up oken, upozornění a podobně (tedy žádné servisní příkazy),
  • nebyly ještě žádné modely.

Základem jsou jasná pravidla

U každého projektu používáme jasně definovanou strukturu aplikace, kterou vždy dodržujeme. Vše je tak mnohem přehlednější a výrazně klesá riziko, že se někde objeví chyba.

Přesně daný je také styl pojmenování jednotlivých stránek i postup při zakládání projektu. Máme tak přesně definované, co musí projekt v této fázi obsahovat. A v jakém pořadí jednotlivé části vznikají.

Od vytvoření nového repozitáře přes vygenerování makety aplikace až po založení aplikace a provisioning profile na Apple portálu, který nám umožní posílat push notifikace na zařízení se systémem iOS.

Pomáhají šablony z úspěšných projektů

Abychom minimalizovali riziko chyb, využíváme vzory a šablony, které se nám osvědčily u předchozích projektů. Zároveň dbáme na styl kódování.

Máme tak jasně daná pravidla i na:

  • uspořádání adresářů,
  • tvorbu makety pro vývojáře,
  • kontrolu makety pro vývojáře
  • nebo podobu projektové tabulky pro tuto etapu.

I díky tomu zvládneme práci na této etapě za 2 týdny.

A jakmile je klient s maketou spokojený a odsouhlasí první platbu za vývoj aplikace, můžeme přejít do třetí etapy – Bez serveru.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní Další článek 7 tipů, jak zrychlit telefon

Related Articles

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI

30.3.2022Jana Marková
V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

27.12.2021Jaroslav Pavlíček
Notebook se spuštěnou PWA – progresivní webovou aplikací.

PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci

14.12.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}