Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti

Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti

Trendy

Každá firma, která připravuje nebo provozuje mobilní aplikaci, má jedno přání – aby její aplikace byla úspěšná a vydělávala. Existuje přitom způsob, jak toho dosáhnout. Je jím implementace AI chatbotů. Tedy chatbotů, kteří využívají umělou inteligenci.

Podle údajů zveřejněných na serveru Appfigures totiž právě AI chatboti vydělávají svým provozovatelům miliony dolarů. V USA se to za první letošní čtvrtletí podařilo třem takovýmto aplikacím:

  • Kiyo,
  • Genie
  • a AI Chatbot.

Jen v obchodu App Store vydělaly za první tři měsíce roku dohromady 3 miliony dolarů.

AI chatboti těží z předplatného

Podle serveru Appfigures zmíněné aplikace vydělávají každý den průměrně 20 000–30 000 dolarů. Jde o čistý zisk po odečtení poplatků pro společnost Apple, která provozuje obchod App Store.

Veškerý příjem přitom pochází z předplatného těchto aplikací. Má tedy všechny předpoklady k tomu, aby dále rostl.

Vnímají to i ty největší světové společnosti, které AI chatboty zařazují do svých aplikací a programů.

Jako například Microsoft, který integroval chatbota s umělou inteligencí mimo jiné do vyhledávače Bing.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

5 oblastí, ve kterých vám AI chatbot pomůže

K úspěchu aplikace však není potřeba vyvíjet celého komplexního chatbota, jako je například známý ChatGPT. Stačí „jen“ AI chatbota integrovat do nové či stávající mobilní aplikace.

Ať už jako náhradu stávajícího klasického chatbota, nebo jako zcela novou službu pro uživatele.

Díky umělé inteligenci totiž umí:

  • rychle reagovat na požadavky zákazníků,
  • motivovat je k využívání vašich služeb
  • a přivádět kvalitnější leady než klasičtí chatboti.

Chatboty s umělou inteligencí navíc využijete v různých oblastech svého podnikání. Pomohou vám například se:

  • zákaznickou podporou,
  • reklamou a marketingem,
  • zvýšením engagementu uživatelů,
  • prací s uživatelskými daty
  • nebo se získáváním zpětné vazby.

Využití umělé inteligence u zákaznické podpory

Pro úspěch řady firem a produktů je zásadní kvalitní uživatelská podpora. Aby s ní však lidé byli opravdu spokojení, musí být dostupná vždy, když to vaši zákazníci potřebují. Tedy ideálně 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.

Jenže to je nemožné – alespoň pokud do ní nechcete investovat spoustu peněz, které se vám s největší pravděpodobností nikdy nevrátí.

A právě zde se dostávají ke slovu AI chatboti. Jsou totiž uživatelům kdykoliv k dispozici.

Navíc jim stačí dát přístup k vaší knowledge base a dokážou klientům poradit stejně dobře jako lidé.

A to mnohem rychleji a efektivněji než běžná zákaznická podpora.

Zlepšují tak uživatelskou zkušenost a pomáhají získat spokojenější klienty.

Využití umělé inteligence v reklamách

AI chatbot může vaše zákazníky upozornit také na různé akce nebo pro ně připravit speciální nabídky. Stačí jen stanovit pravidla, kterých se má držet.

Zná přitom chování jednotlivých zákazníků a umí přizpůsobit nabídku každému uživateli. Díky tomu je mnohem efektivnější.

Zároveň dokáže uživatelům pomoci s výběrem vhodného zboží. Funguje tak jako rádce, kterého mají lidé stále po ruce.

Využití umělé inteligence pro zvýšení engagementu

Přivítání uživatelů v aplikaci pomocí personalizovaných zpráv, připomenutí plánovaného nákupu, vysvětlení nových funkcí nebo například představení novinek.

To jsou jen některé věci, které chatbot s umělou inteligencí dokáže. A které vám zajistí, že se uživatelé zdrží ve vaší aplikaci déle a budou ji aktivněji využívat.

Využití umělé inteligence pro práci s uživatelskými daty

Využití umělé inteligence vám výrazně usnadní práci s uživatelskými daty. A to už od sběru metadat.

S jejich pomocí lépe poznáte chování každého uživatele a dokážete mu (právě prostřednictvím AI chatbota) připravit personalizované nabídky. Roste tak šance, že je opravdu využije.

Stejným způsobem umí chytří chatboti odhalit i chyby, které uživatel dělá při práci s vaší aplikací. A doporučí mu efektivnější postup.

Díky tomu roste spokojenost lidí – a s ní i hodnocení, které aplikace získá, stejně jako počet nových stažení.

Využití umělé inteligence pro sběr zpětné vazby

Umělá inteligence také zefektivní získávání zpětné vazby od uživatelů. Pracuje totiž s uživatelskými daty, a proto ví, jak dlouho lidé aplikaci používají nebo kdy a jak s ní pracují.

AI chatbot tak snadno najde vhodný čas pro sběr zpětné vazby. Navíc dokáže připravit přesnější otázky – a získá podrobnější odpovědi.

Díky tomu se snadno dozvíte, jak mobilní aplikaci vylepšit.

Větší efektivita – ale i cena

Využití AI chatbotů vám pomůže zlepšit aplikaci, zvýšit tržby a získat spokojenější uživatele. A to mnohem efektivněji než při využití klasických chatbotů.

Zejména pokud uživatelům prodáváte zboží či služby, může vám AI chatbot poskytnout neocenitelnou pomoc.

Zároveň však musíte počítat s tím, že vývoj takového chatbota bude velmi nákladný. A může cenu za vývoj mobilní aplikace i několikanásobně zvýšit.

Pokud si tedy nejste jistí, jestli se vám AI chatbot vyplatí, napište nám. Probereme vaše požadavky a společně najdeme to nejlepší řešení!

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.