Se zkratkou MMA se v posledních letech setkal téměř každý. A svoje místo má i v oblasti mobilních aplikací. V tomto případě se však nejedná o žádné bojové sporty, ale o zkratku pojmu mobile marketing automation. Tedy automatizace mobilního marketingu.
Mobile marketing automation vám usnadní oslovení uživatelů u prakticky jakékoliv mobilní aplikace. Bez ohledu na její zaměření.
Pomůže vám totiž s řadou kroků, jako je například:
- shromažďování potřebných dat o uživatelích,
 - jejich škálování,
 - vhodná segmentace uživatelů,
 - personalizace zpráv pro jednotlivé segmenty (a to jak z hlediska obsahu, tak podle kanálů či vhodného času rozeslání),
 - měření úspěšnosti jednotlivých zpráv.
 
Klíčem k úspěchu je personalizace
Zmíněné faktory vám pomohou maximálně zefektivnit váš marketing. A získat co nejlepší výsledek s co nejmenšími náklady.
Díky mobile marketing automation totiž pro své uživatele snadněji vytvoříte personalizované nabídky. A to je v současnosti klíčové.
Statistiky totiž dokazují, že právě personalizované nabídky dokážou přimět k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
A například u push notifikací roste díky personalizaci engagement rate až o 259 %.
Pokud byste však měli data sbírat a třídit ručně a poté podle nich uživatele manuálně rozřazovat do segmentů, stálo by vás to neúměrně mnoho času. Nástroje pro automatizaci marketingu přitom vše zvládnou za několik vteřin.
Přizpůsobí se vám i uživatelům
Nástroje pro automatizaci mobilního marketingu využívají data, která vaše aplikace od uživatelů získává vždy, když ji používají. Díky tomu vám dá například informace o tom:
- kdy je daný uživatel nejčastěji aktivní,
 - jak často vaši aplikaci používá,
 - na jakém zařízení
 - nebo o co má největší zájem.
 
Umožní vám tak připravit personalizovanou nabídku a naplánovat odeslání notifikací na dobu, kdy je daný uživatel aktivní. A kdy je tedy největší šance, že si zprávu přečte.
Navíc připraví odlišné verze zprávy pro různé kanály. Například pro:
- push notifikace,
 - e-mail,
 - sms,
 - zprávy v aplikaci.
 
Každý z těchto kanálů má totiž svá specifika. A nástroje pro automatizaci mobilního marketingu jim zprávy přizpůsobí.
Na rozdíl od běžné marketingové automatizace navíc využívají i pokročilé technologie, jako je například geofencing. Stačí tedy, aby byl uživatel v blízkosti vaší pobočky, a systém mu automaticky pošle vhodnou nabídku.
A motivuje ho k návštěvě či nákupu.
3 důvody, proč se vám automatizace vyplatí
Je přitom jen na vás, jak přesně mobile marketing automation u své aplikace využijete. Mezi ty nejčastější možnosti patří:
- zlepšení uživatelské zkušenosti uživatelů,
 - zvýšení tržeb pomocí obchodních nabídek,
 - re-engagement uživatelů.
 
Zlepšení uživatelské zkušenosti
Je mnoho možností, jak zlepšit uživatelskou zkušenost lidí, a zajistit si tak jejich věrnost. Jednou z těch základních je onboarding – tedy seznámení s vaší aplikací nebo například společností.
Při něm uživatelům postupně pošlete řadu zpráv s tipy, které jim usnadní používání aplikace a zefektivní jejich práci.
Pokud máte aplikaci pro zaměstnance, přidejte i další informace o vaší firmě, firemní kultuře a správných postupech. Díky tomu bude zaškolení zaměstnanců mnohem rychlejší a efektivnější.
U mobilních aplikací, které klientům nabízejí zboží či služby, navíc využijete věrnostní programy a speciální nabídky. Pomocí mobile marketing automation je snadno přizpůsobíte konkrétním uživatelům. A získáte tak věrnější zákazníky.
Zvýšení tržeb
Klasickou možností, jak zvýšit tržby, je rozesílání akčních nabídek. Mobile marketing automation vám umožní:
- nabídnout uživatelům vhodné zboží,
 - stanovit nejlepší čas odeslání,
 - automaticky je upozornit na opuštěný košík
 - nebo zákazníka informovat o nových zásobách zboží, o které má zájem.
 
Snadněji je tak motivujete k dalšímu nákupu.
Re-engagement uživatelů
Při re-engagementu uživatelů oslovíte ty klienty, kteří vaše služby již delší dobu nevyužili. A motivujete je k tomu, aby se vrátili.
Stačí jen definovat, co jim chcete nabídnout. A po jak dlouhé neaktivitě uživatelé tuto nabídku dostanou.
Systém pak automaticky pošle zprávu například lidem, kteří vaši aplikaci neotevřeli posledních 30 dní. A nabídne jim speciální slevu, dárek nebo například konzultaci.
Náš tip: OneSignal
Jak už jsme zmínili, pro mobile marketing automation potřebujete vhodný nástroj. Ideálně takový, který:
- snadno propojíte se svou mobilní aplikací,
 - je přehledný,
 - využívá více kanálů,
 - je spolehlivý
 - a dá vám potřebná data.
 
V INITED se nám osvědčil zejména OneSignal.
Systém na rozesílání push notifikací, který umí pracovat i s řadou dalších kanálů. Navíc splňuje také ostatní zmíněné požadavky a je za rozumnou cenu.
Rádi vám proto vytvoříme nejen novou mobilní aplikaci, ale také ji propojíme s OneSignalem. Napište nám a probereme podrobnosti.








