Se zkratkou MMA se v posledních letech setkal téměř každý. A svoje místo má i v oblasti mobilních aplikací. V tomto případě se však nejedná o žádné bojové sporty, ale o zkratku pojmu mobile marketing automation. Tedy automatizace mobilního marketingu.
Mobile marketing automation vám usnadní oslovení uživatelů u prakticky jakékoliv mobilní aplikace. Bez ohledu na její zaměření.
Pomůže vám totiž s řadou kroků, jako je například:
Zmíněné faktory vám pomohou maximálně zefektivnit váš marketing. A získat co nejlepší výsledek s co nejmenšími náklady.
Díky mobile marketing automation totiž pro své uživatele snadněji vytvoříte personalizované nabídky. A to je v současnosti klíčové.
Statistiky totiž dokazují, že právě personalizované nabídky dokážou přimět k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
A například u push notifikací roste díky personalizaci engagement rate až o 259 %.
Pokud byste však měli data sbírat a třídit ručně a poté podle nich uživatele manuálně rozřazovat do segmentů, stálo by vás to neúměrně mnoho času. Nástroje pro automatizaci marketingu přitom vše zvládnou za několik vteřin.
Nástroje pro automatizaci mobilního marketingu využívají data, která vaše aplikace od uživatelů získává vždy, když ji používají. Díky tomu vám dá například informace o tom:
Umožní vám tak připravit personalizovanou nabídku a naplánovat odeslání notifikací na dobu, kdy je daný uživatel aktivní. A kdy je tedy největší šance, že si zprávu přečte.
Navíc připraví odlišné verze zprávy pro různé kanály. Například pro:
Každý z těchto kanálů má totiž svá specifika. A nástroje pro automatizaci mobilního marketingu jim zprávy přizpůsobí.
Na rozdíl od běžné marketingové automatizace navíc využívají i pokročilé technologie, jako je například geofencing. Stačí tedy, aby byl uživatel v blízkosti vaší pobočky, a systém mu automaticky pošle vhodnou nabídku.
A motivuje ho k návštěvě či nákupu.
Je přitom jen na vás, jak přesně mobile marketing automation u své aplikace využijete. Mezi ty nejčastější možnosti patří:
Je mnoho možností, jak zlepšit uživatelskou zkušenost lidí, a zajistit si tak jejich věrnost. Jednou z těch základních je onboarding – tedy seznámení s vaší aplikací nebo například společností.
Při něm uživatelům postupně pošlete řadu zpráv s tipy, které jim usnadní používání aplikace a zefektivní jejich práci.
Pokud máte aplikaci pro zaměstnance, přidejte i další informace o vaší firmě, firemní kultuře a správných postupech. Díky tomu bude zaškolení zaměstnanců mnohem rychlejší a efektivnější.
U mobilních aplikací, které klientům nabízejí zboží či služby, navíc využijete věrnostní programy a speciální nabídky. Pomocí mobile marketing automation je snadno přizpůsobíte konkrétním uživatelům. A získáte tak věrnější zákazníky.
Klasickou možností, jak zvýšit tržby, je rozesílání akčních nabídek. Mobile marketing automation vám umožní:
Snadněji je tak motivujete k dalšímu nákupu.
Při re-engagementu uživatelů oslovíte ty klienty, kteří vaše služby již delší dobu nevyužili. A motivujete je k tomu, aby se vrátili.
Stačí jen definovat, co jim chcete nabídnout. A po jak dlouhé neaktivitě uživatelé tuto nabídku dostanou.
Systém pak automaticky pošle zprávu například lidem, kteří vaši aplikaci neotevřeli posledních 30 dní. A nabídne jim speciální slevu, dárek nebo například konzultaci.
Jak už jsme zmínili, pro mobile marketing automation potřebujete vhodný nástroj. Ideálně takový, který:
V INITED se nám osvědčil zejména OneSignal.
Systém na rozesílání push notifikací, který umí pracovat i s řadou dalších kanálů. Navíc splňuje také ostatní zmíněné požadavky a je za rozumnou cenu.
Rádi vám proto vytvoříme nejen novou mobilní aplikaci, ale také ji propojíme s OneSignalem. Napište nám a probereme podrobnosti.
blablabl