Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí

Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí

Se zkratkou MMA se v posledních letech setkal téměř každý. A svoje místo má i v oblasti mobilních aplikací. V tomto případě se však nejedná o žádné bojové sporty, ale o zkratku pojmu mobile marketing automation. Tedy automatizace mobilního marketingu.

Mobile marketing automation vám usnadní oslovení uživatelů u prakticky jakékoliv mobilní aplikace. Bez ohledu na její zaměření.

Pomůže vám totiž s řadou kroků, jako je například:

  • shromažďování potřebných dat o uživatelích,
  • jejich škálování,
  • vhodná segmentace uživatelů,
  • personalizace zpráv pro jednotlivé segmenty (a to jak z hlediska obsahu, tak podle kanálů či vhodného času rozeslání),
  • měření úspěšnosti jednotlivých zpráv.

Klíčem k úspěchu je personalizace

Zmíněné faktory vám pomohou maximálně zefektivnit váš marketing. A získat co nejlepší výsledek s co nejmenšími náklady.

Díky mobile marketing automation totiž pro své uživatele snadněji vytvoříte personalizované nabídky. A to je v současnosti klíčové.

Statistiky totiž dokazují, že právě personalizované nabídky dokážou přimět k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.

A například u push notifikací roste díky personalizaci engagement rate až o 259 %.

Pokud byste však měli data sbírat a třídit ručně a poté podle nich uživatele manuálně rozřazovat do segmentů, stálo by vás to neúměrně mnoho času. Nástroje pro automatizaci marketingu přitom vše zvládnou za několik vteřin.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Přizpůsobí se vám i uživatelům

Nástroje pro automatizaci mobilního marketingu využívají data, která vaše aplikace od uživatelů získává vždy, když ji používají. Díky tomu vám dá například informace o tom:

  • kdy je daný uživatel nejčastěji aktivní,
  • jak často vaši aplikaci používá,
  • na jakém zařízení
  • nebo o co má největší zájem.

Umožní vám tak připravit personalizovanou nabídku a naplánovat odeslání notifikací na dobu, kdy je daný uživatel aktivní. A kdy je tedy největší šance, že si zprávu přečte.

Navíc připraví odlišné verze zprávy pro různé kanály. Například pro:

  • push notifikace,
  • e-mail,
  • sms,
  • zprávy v aplikaci.

Každý z těchto kanálů má totiž svá specifika. A nástroje pro automatizaci mobilního marketingu jim zprávy přizpůsobí.

Na rozdíl od běžné marketingové automatizace navíc využívají i pokročilé technologie, jako je například geofencing. Stačí tedy, aby byl uživatel v blízkosti vaší pobočky, a systém mu automaticky pošle vhodnou nabídku.

A motivuje ho k návštěvě či nákupu.

3 důvody, proč se vám automatizace vyplatí

Je přitom jen na vás, jak přesně mobile marketing automation u své aplikace využijete. Mezi ty nejčastější možnosti patří:

  • zlepšení uživatelské zkušenosti uživatelů,
  • zvýšení tržeb pomocí obchodních nabídek,
  • re-engagement uživatelů.

Zlepšení uživatelské zkušenosti

Je mnoho možností, jak zlepšit uživatelskou zkušenost lidí, a zajistit si tak jejich věrnost. Jednou z těch základních je onboarding – tedy seznámení s vaší aplikací nebo například společností.

Při něm uživatelům postupně pošlete řadu zpráv s tipy, které jim usnadní používání aplikace a zefektivní jejich práci.

Pokud máte aplikaci pro zaměstnance, přidejte i další informace o vaší firmě, firemní kultuře a správných postupech. Díky tomu bude zaškolení zaměstnanců mnohem rychlejší a efektivnější.

U mobilních aplikací, které klientům nabízejí zboží či služby, navíc využijete věrnostní programy a speciální nabídky. Pomocí mobile marketing automation je snadno přizpůsobíte konkrétním uživatelům. A získáte tak věrnější zákazníky.

Zvýšení tržeb

Klasickou možností, jak zvýšit tržby, je rozesílání akčních nabídek. Mobile marketing automation vám umožní:

  • nabídnout uživatelům vhodné zboží,
  • stanovit nejlepší čas odeslání,
  • automaticky je upozornit na opuštěný košík
  • nebo zákazníka informovat o nových zásobách zboží, o které má zájem.

Snadněji je tak motivujete k dalšímu nákupu.

Re-engagement uživatelů

Při re-engagementu uživatelů oslovíte ty klienty, kteří vaše služby již delší dobu nevyužili. A motivujete je k tomu, aby se vrátili.

Stačí jen definovat, co jim chcete nabídnout. A po jak dlouhé neaktivitě uživatelé tuto nabídku dostanou.

Systém pak automaticky pošle zprávu například lidem, kteří vaši aplikaci neotevřeli posledních 30 dní. A nabídne jim speciální slevu, dárek nebo například konzultaci.

Náš tip: OneSignal

Jak už jsme zmínili, pro mobile marketing automation potřebujete vhodný nástroj. Ideálně takový, který:

  • snadno propojíte se svou mobilní aplikací,
  • je přehledný,
  • využívá více kanálů,
  • je spolehlivý
  • a dá vám potřebná data.

V INITED se nám osvědčil zejména OneSignal.

Systém na rozesílání push notifikací, který umí pracovat i s řadou dalších kanálů. Navíc splňuje také ostatní zmíněné požadavky a je za rozumnou cenu.

Rádi vám proto vytvoříme nejen novou mobilní aplikaci, ale také ji propojíme s OneSignalem. Napište nám a probereme podrobnosti.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...