Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Časté pády a „zamrznutí“ mobilní aplikace jsou nepříjemné pro každého uživatele. Ještě více však pro vývojáře a vydavatele aplikace. Mohou totiž výrazně zhoršit její umístění v obchodech Google Play i App Store.

Pády a „zamrznutí“ aplikace vedou nejen k nespokojenosti uživatelů, a tedy k horším recenzím, ale i k tomu, že ji daný obchod vnímá jako nekvalitní. Tyto faktory přitom zhoršují postavení aplikace v App Store a Google Play.

I proto byste měli jejímu správnému fungování věnovat pozornost.

Propad na konec vyhledávání

Pády a „zamrzání“ mobilních aplikací sledují ukazatele crash rate a app not responding rate (ANR rate), které jsou dokonce součástí Android Vitals. Tedy souboru metrik, který hodnotí kvalitu mobilních aplikací.

Pokud tyto ukazatele zaznamenají u vaší aplikace problémy, přesunou ji v Google Play mezi 25 % posledních z tisícovky nejstahovanějších.

Naprostá většina uživatelů ji tedy vůbec nenajde.

Zároveň rapidně klesne šance, že Google Play vaši aplikaci nabídne uživatelům mezi doporučenými.

Android Vitals přitom sledují crash rate a ANR rate nejen celkově, ale také u jednotlivých modelů mobilních telefonů. Pokud tedy na některém přístroji začne vaše aplikace padat častěji, v Google Play se u ní objeví varování, které uživatele upozorní na možné problémy.

Detail aplikace v Google Play, u kterého je varování před její nestabilitou.
Pokud vaše aplikace často padá nebo nereaguje na požadavky uživatelů, v Google Play se objeví varování, které odrazuje od jejího stažení. Zdroj: Android Developers Blog
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Klesá hodnocení i počet stažení

Jak už jsme zmínili, problémem je i to, že uživatelé, kteří nemají s aplikací dobré zkušenosti, ji špatně ohodnotí. A obvykle přidají také negativní recenzi.

Nejen, že tak klesne celkové hodnocení aplikace, ale negativní recenze navíc ostatní uživatele od stažení odradí.

Hodnocení i počet stažení jsou přitom zásadní součásti ASO – optimalizace mobilních aplikací pro obchody. Také tyto metriky tedy výrazně promlouvají do toho, jak dobře si povedete ve vyhledávání v obchodech App Store a Google Play.

Znáte přesnou hranici

Abyste se propadu svých aplikací v obchodech vyhnuli, musíte průběžně sledovat jejich fungování. A na případné problémy včas reagovat.

Naštěstí na to máte nástroje. Například v Google Play si stačí v Play Console otevřít část věnovanou Android Vitals.

Právě v ní najdete informace o crash rate a ANR rate a můžete problémy ihned řešit.

Důležité jsou pro vás zejména následující hranice:

  • 1,09 % u crash rate
  • 0,47 % u ANR rate
  • a 8 % u crash rate či ANR rate na konkrétním modelu mobilního telefonu.

Jakmile vaše aplikace některou z těchto hodnot překoná, Google Play ji penalizuje a zhorší její postavení.

O problémech víte včas

V Play Console můžete uvedené metriky průběžně sledovat. Díky tomu vyřešíte vše ihned, jakmile začne crash rate nebo ANR rate stoupat. A nemusíte čekat, až vás systém upozorní na dosažení uvedených limitů.

K dispozici přitom máte nejen celkové statistiky, ale také údaje, které vám ukážou, u kterého telefonu či u jaké verze operačního systému má vaše aplikace problémy nejčastěji.

Díky tomu víte, kde hledat chybu. A dokážete ji včas opravit.

App Store: důležité je hlavně hodnocení

App Store sice s podobnými limity u crash rate a ANR rate nepracuje (nebo je alespoň nezveřejňuje), ovšem také u něj platí, že čím hůře aplikace funguje, tím horší získává hodnocení uživatelů. A tím víc se propadá ve vyhledávání.

Proto si můžete stáhnout řadu nástrojů, které vás na problémy upozorní. Můžete je tedy rychle vyřešit a předejít negativním hodnocením a propadu v App Store.

Důležitá je průběžná péče

Pokud se chcete podobným problémům vyhnout, potřebujete stav aplikace průběžně sledovat. Snadno tak zjistíte, zda potíže souvisí například s aktualizací operačního systému nebo s novým softwarem telefonu.

A dokážete rychle reagovat.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme. Postaráme se nejen o vývoj aplikace a její důkladné testování před publikováním v obchodech, ale také o následný servis

Máte tak jistotu, že vaše aplikace bude vždy v nejlepší kondici. A bude sbírat výborná hodnocení a přívádět nové uživatele.

Napište nám a získejte aplikaci, na kterou se mohou uživatelé kdykoliv spolehnout.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...