Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Časté pády a „zamrznutí“ mobilní aplikace jsou nepříjemné pro každého uživatele. Ještě více však pro vývojáře a vydavatele aplikace. Mohou totiž výrazně zhoršit její umístění v obchodech Google Play i App Store.

Pády a „zamrznutí“ aplikace vedou nejen k nespokojenosti uživatelů, a tedy k horším recenzím, ale i k tomu, že ji daný obchod vnímá jako nekvalitní. Tyto faktory přitom zhoršují postavení aplikace v App Store a Google Play.

I proto byste měli jejímu správnému fungování věnovat pozornost.

Propad na konec vyhledávání

Pády a „zamrzání“ mobilních aplikací sledují ukazatele crash rate a app not responding rate (ANR rate), které jsou dokonce součástí Android Vitals. Tedy souboru metrik, který hodnotí kvalitu mobilních aplikací.

Pokud tyto ukazatele zaznamenají u vaší aplikace problémy, přesunou ji v Google Play mezi 25 % posledních z tisícovky nejstahovanějších.

Naprostá většina uživatelů ji tedy vůbec nenajde.

Zároveň rapidně klesne šance, že Google Play vaši aplikaci nabídne uživatelům mezi doporučenými.

Android Vitals přitom sledují crash rate a ANR rate nejen celkově, ale také u jednotlivých modelů mobilních telefonů. Pokud tedy na některém přístroji začne vaše aplikace padat častěji, v Google Play se u ní objeví varování, které uživatele upozorní na možné problémy.

Detail aplikace v Google Play, u kterého je varování před její nestabilitou.
Pokud vaše aplikace často padá nebo nereaguje na požadavky uživatelů, v Google Play se objeví varování, které odrazuje od jejího stažení. Zdroj: Android Developers Blog
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Klesá hodnocení i počet stažení

Jak už jsme zmínili, problémem je i to, že uživatelé, kteří nemají s aplikací dobré zkušenosti, ji špatně ohodnotí. A obvykle přidají také negativní recenzi.

Nejen, že tak klesne celkové hodnocení aplikace, ale negativní recenze navíc ostatní uživatele od stažení odradí.

Hodnocení i počet stažení jsou přitom zásadní součásti ASO – optimalizace mobilních aplikací pro obchody. Také tyto metriky tedy výrazně promlouvají do toho, jak dobře si povedete ve vyhledávání v obchodech App Store a Google Play.

Znáte přesnou hranici

Abyste se propadu svých aplikací v obchodech vyhnuli, musíte průběžně sledovat jejich fungování. A na případné problémy včas reagovat.

Naštěstí na to máte nástroje. Například v Google Play si stačí v Play Console otevřít část věnovanou Android Vitals.

Právě v ní najdete informace o crash rate a ANR rate a můžete problémy ihned řešit.

Důležité jsou pro vás zejména následující hranice:

  • 1,09 % u crash rate
  • 0,47 % u ANR rate
  • a 8 % u crash rate či ANR rate na konkrétním modelu mobilního telefonu.

Jakmile vaše aplikace některou z těchto hodnot překoná, Google Play ji penalizuje a zhorší její postavení.

O problémech víte včas

V Play Console můžete uvedené metriky průběžně sledovat. Díky tomu vyřešíte vše ihned, jakmile začne crash rate nebo ANR rate stoupat. A nemusíte čekat, až vás systém upozorní na dosažení uvedených limitů.

K dispozici přitom máte nejen celkové statistiky, ale také údaje, které vám ukážou, u kterého telefonu či u jaké verze operačního systému má vaše aplikace problémy nejčastěji.

Díky tomu víte, kde hledat chybu. A dokážete ji včas opravit.

App Store: důležité je hlavně hodnocení

App Store sice s podobnými limity u crash rate a ANR rate nepracuje (nebo je alespoň nezveřejňuje), ovšem také u něj platí, že čím hůře aplikace funguje, tím horší získává hodnocení uživatelů. A tím víc se propadá ve vyhledávání.

Proto si můžete stáhnout řadu nástrojů, které vás na problémy upozorní. Můžete je tedy rychle vyřešit a předejít negativním hodnocením a propadu v App Store.

Důležitá je průběžná péče

Pokud se chcete podobným problémům vyhnout, potřebujete stav aplikace průběžně sledovat. Snadno tak zjistíte, zda potíže souvisí například s aktualizací operačního systému nebo s novým softwarem telefonu.

A dokážete rychle reagovat.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme. Postaráme se nejen o vývoj aplikace a její důkladné testování před publikováním v obchodech, ale také o následný servis

Máte tak jistotu, že vaše aplikace bude vždy v nejlepší kondici. A bude sbírat výborná hodnocení a přívádět nové uživatele.

Napište nám a získejte aplikaci, na kterou se mohou uživatelé kdykoliv spolehnout.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
TOP momenty roku 2025
Top
TOP momenty roku 2025

🎙️ Vánoční epizoda podcastu je tady! Letos to bereme s humorem – vzpomínáme na uplynulý rok v práci, sdílíme veselé perličky s klienty (samozřejmě s...

Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníkůPlánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám může...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.