+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Přehřátý telefon

Co dělat, když se vám přehřívá telefon?

19.5.2021Jana Marková

Přehřátý telefon nejspíše zažili už všichni. Většinou není třeba panikařit, ale rozhodně nedoporučujeme takovou situaci ani podceňovat.

K hlavním producentům tepla patří procesor, baterie a obrazovka. Procesor bývá nejčastěji zatížen aplikacemi, které mohou běžet na pozadí i bez vašeho vědomí. Baterka se zahřívá v případě nabíjení, a pokud se to děje i v jiných situacích, je možné, že s ní není něco v pořádku. V případě obrazovky se jedná o zahřátí obvodu.

Telefon je přehřátý, co teď?

Jako první vypněte telefon, aby nedošlo k případnému poškození jeho součástek a vyndejte ho z obalu. Následně ho položte do chladného a stinného místa, kde ideálně také proudí vzduch.

Pozor: není vhodné dávat přehřátý telefon do velkého chladu (lednice, mrazák), protože velký rozdíl v teplotě může způsobit vážné poruchy.

Nejčastější příčiny přehřátí telefonu a jejich přímé řešení

  • Máte spuštěno příliš mnoho aplikací, které běží na pozadí a možná o nich ani nevíte.
    Řešení: Vypněte aplikace, které nepoužíváte, případně jim zakažte akce jako je synchronizace apod.
  • K přehřívání stačí i pár aplikací, které jsou energeticky hodně náročné. To jsou zejména hry, navigace, či aplikace pro pouštění hudby a sledování videí.
    Řešení: Vypněte aplikace, které nepoužíváte a také se ujistěte, že máte potřebné funkce, aby telefon náročné aplikace zvládl. Pokud chcete sledovat jak moc je procesor vašeho telefonu vytížen, pomohou vám k tomu aplikace jako Tinycore, DevCheck a Battery Monitor.
  • Váš kryt na telefon je příliš silný nebo bez otvorů a kvůli tomu se telefon zahřívá.
    Řešení: Vyndejte telefon na chvíli z obalu.
  • Nechali jste telefon na slunci, kde se vždy rychle zahřeje. Na to si dejte zvlášť pozor, neboť se může i nevratně poškodit.
    Řešení: Umístěte telefon do stínu.
  • Telefon se může přehřát i v nabíječce, pokud jste ho tam nechali po úplném nabití.
    Řešení: Nenechávejte telefon na nabíječce příliš dlouho, ideálně ne přes noc.

Tipy jak předcházet přehřátí mobilu

  • Čas od času zapněte letadlový režim.
  • Snižte jas obrazovky.
  • Nepokládejte mobil na kovové a tmavé předměty, které bývají v létě rozpálené od sluníčka.

Co dělat, když se mobil přehřívá pravidelně?

  1. Aktualizujte systém telefonu. Uděláte to cestou: Nastavení => Aktualizace systémových aplikací, případně: Nastavení => Stav zabezpečení => Aktualizace systému Google Play. Některé starší Android telefony totiž neprovádí aktualizaci systému automaticky, což vede k níže popsanému problému.
    Pozor: někdy se může jednat i o chybu způsobenou právě novou aktualizací, která například neaktualizovala všechny ovladače, a ty pak nepracují správně, případně se je systém snaží neustále aktualizovat znovu a tím přehřívá procesor telefonu.
  2. Projeďte telefon anitvirem, který najdete na Google Play. Doporučujeme AVG, Avast, ESET, které jsou nejlepší na trhu a zároveň zdarma.
  3. Tovární nastavení vyřeší 99 % problémů, ale pro většinu lidí je to až poslední řešení, když selže všechno ostatní. Rizikem je totiž ztráta cenných dat, proto je předtím nutné udělat si zálohu do PC, cloudu nebo na externí disk.

Vždy jednejte co nejrychleji

Jak jsme psali již na začátku, přehřátí telefonu není dobré podceňovat a rozhodně neotálejte s jeho ochlazováním. Nedělejte si však zbytečně hned starosti. Příčin může být mnoho, a pokud se budete řídit praktickými tipy v tomto článku, které vychází z našich zkušeností, podchytíte včas 99 % situací, kdy k přehřátí mobilu dochází a k jeho poškození nedojde.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Home office nebo kancelář – každý kopeme za jiný tým Další článek Geofencing nebo-li zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací

Related Articles

7 tipů, jak zrychlit telefon

9.2.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}