+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Responsivní web nebo aplikace

Responsivní web nebo aplikace

15.11.2016Jaroslav Pavlíček

Děláte klientovi přestavbu webu a nabízí se otázka – co mobily? Uděláme web responsivní. Ale neuděláme i aplikaci? Je to dobrý nápad, špatný nápad nebo jaký je to nápad?

Tradiční argumenty pro mobily a aplikace jsou statistiky:

  • na světě má víc lidí mobil než počítač
  • lidé tráví 10% času v browseru a 90% času v aplikacích.

Čísla a detaily zde: http://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/

Argumenty pro mobilní aplikaci

Čím ještě klientovi argumentovat, co mu aplikace přinese:

  1. ikonu na ploše – zkratku k obsahu. Uživatelé milují aplikace, rádi je stahují a zkoušejí. Pokud to nepřeženete s velikostí, je šance, že ikona v mobilu dlouho vydrží. Také je zde větší šance na častější interakci. Aplikace nezapadne mezi miliony ostatních webu, ale mezi desítky aplikací v mobilu. Ikona dává možnost dát tvář. Nepůjdou k vám přes vyhledávač a nezobrazí se tam reklama konkurence.
  2. prodejní kanál – další možnost, jak vzbudit zájem, jak přitáhnout zájemce, je to další cesta k vašemu byznysu. Kromě vlastích obchodů jsou zde různé žebříčky, srovnání, informace o novinkách, doporučení uživatelů či recenze.
  3. prestiž – odlišení se od konkurence nebo její dohnání. Realita je taková. Jako jsme si zvykli na email, mobil a web, tak budou za chvíli aplikace.
  4. lepší funkce – které se na webu dělají obtížně. Viz další odstavec.
  5. možnost zpoplatnění obsahu – zvlášť dobře funguje na iPhone, kde jsou uživatelé zvyklí platit, jsou k tomu zde standardní prostředky.
  6. možnost řídit user experience. V prohlížeči je to uživatel, kdo si rozhoduje, co bude dělat a laťka svobody je nasazena hodně vysoko. Stránky ve stylu „toaletního papíru“, které nutí návštěvníka postupně vše alespoň prolétnout, jsou částečným řešením.

Funkce mobilní aplikace

Příběh: klient požadoval jednoduchou aplikaci pro kurýry, která hlásí dispečingu aktuální polohu. Dále dvě tlačítka – převzal zboží, předal zboží. Hotovo, stačí, žádná další funkčnost není potřeba.
Udělali jsme aplikaci podle zadání – Android a iOS verzi. Android verze šla do provozu uživatelům, iOS verze na schválení do Appstore. Po dvou týdnech (v roce 2013) Apple aplikaci zamítli pro přílišnou jednoduchost. Argumenty, že to pro provoz stačí a klient víc nepožaduje, neuspěly. Apple argumentovali například tím, že problém můžeme řešit webovou stránkou a aplikace je příliš silný nástroj.
Závěr: Od té doby víme, že aplikace musí nabízet věci, které ji od webové stránky odlišují, musí mít přidanou hodnotu.

Čím se aplikace odliší od webu, co ji udělá aplikací:

  • práce offline – aplikace má v telefonu k dispozici veliké úložiště dat. Může pracovat offline, při obnovení spojení se data sesynchronizují.
  • GPS a polohové služby – přizpůsobení obsahu s ohledem na polohu, najít nejbližší provozovnu nebo zaznamenat místo, kde proběhla prezentace výrobku.
  • práce s foťákem nebo kamerou – kromě svůdných selfies lze pořizovat užitečné fotografie technických průkazů, finančních dokumentů, závad či černých skládek.
  • mapy – nejen muži milují mapy. Přehledný a přátelský způsob zobrazování informací. Snad každá aplikace s mapou je hezká.
  • platby v aplikaci – pravidelné nebo jednorázové. Zabezpečené a důvěryhodné.
  • propojení s kalendářem – to je základ plánování, například návštěvy veterináře
  • propojení s mailem, SMS – bez komentáře. Snad jen, že aplikaci, která pravidelně smaže SMS od milenky, díky pravidlům bezpečnosti udělat nelze
  • scanner čárových kódů – v knihovně, v obchodě, na parkovišti
  • push notifikace – kterými informujete uživatele o novinkách a získáváte zpětnou vazbu
  • geofencing – spuštění akce, pokud se přiblížíte k nějakému místu. Například mobil upozorní uživatele na blízkost pobočky knihovny
  • propojení přes Bluetooth – s náramkem, váhou, teploměrem

Uvedený výčet jistě není úplný, jeho účelem je pomoc při vymýšlení a hledání inspirace.

Argumenty pro responzivní web

  • jednoduchost – use case je velmi jednoduchý a řešení formou webu snadné
  • existující řešení – např. e-shop, kde existují hotová řešení
  • rozpočet, rychlost – responzivní web se dá realizovat rychleji a levněji

Diskuse k článku na Facebooku.

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Je vývoj mobilní aplikace pro Android levnější? Další článek Platby v aplikacích, In App Purchases

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}