+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Responsivní web nebo aplikace

Responsivní web nebo aplikace

15.11.2016Jaroslav Pavlíček

Děláte klientovi přestavbu webu a nabízí se otázka – co mobily? Uděláme web responsivní. Ale neuděláme i aplikaci? Je to dobrý nápad, špatný nápad nebo jaký je to nápad?

Tradiční argumenty pro mobily a aplikace jsou statistiky:

  • na světě má víc lidí mobil než počítač
  • lidé tráví 10% času v browseru a 90% času v aplikacích.

Čísla a detaily zde: http://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/

Argumenty pro mobilní aplikaci

Čím ještě klientovi argumentovat, co mu aplikace přinese:

  1. ikonu na ploše – zkratku k obsahu. Uživatelé milují aplikace, rádi je stahují a zkoušejí. Pokud to nepřeženete s velikostí, je šance, že ikona v mobilu dlouho vydrží. Také je zde větší šance na častější interakci. Aplikace nezapadne mezi miliony ostatních webu, ale mezi desítky aplikací v mobilu. Ikona dává možnost dát tvář. Nepůjdou k vám přes vyhledávač a nezobrazí se tam reklama konkurence.
  2. prodejní kanál – další možnost, jak vzbudit zájem, jak přitáhnout zájemce, je to další cesta k vašemu byznysu. Kromě vlastích obchodů jsou zde různé žebříčky, srovnání, informace o novinkách, doporučení uživatelů či recenze.
  3. prestiž – odlišení se od konkurence nebo její dohnání. Realita je taková. Jako jsme si zvykli na email, mobil a web, tak budou za chvíli aplikace.
  4. lepší funkce – které se na webu dělají obtížně. Viz další odstavec.
  5. možnost zpoplatnění obsahu – zvlášť dobře funguje na iPhone, kde jsou uživatelé zvyklí platit, jsou k tomu zde standardní prostředky.
  6. možnost řídit user experience. V prohlížeči je to uživatel, kdo si rozhoduje, co bude dělat a laťka svobody je nasazena hodně vysoko. Stránky ve stylu „toaletního papíru“, které nutí návštěvníka postupně vše alespoň prolétnout, jsou částečným řešením.

Funkce mobilní aplikace

Příběh: klient požadoval jednoduchou aplikaci pro kurýry, která hlásí dispečingu aktuální polohu. Dále dvě tlačítka – převzal zboží, předal zboží. Hotovo, stačí, žádná další funkčnost není potřeba.
Udělali jsme aplikaci podle zadání – Android a iOS verzi. Android verze šla do provozu uživatelům, iOS verze na schválení do Appstore. Po dvou týdnech (v roce 2013) Apple aplikaci zamítli pro přílišnou jednoduchost. Argumenty, že to pro provoz stačí a klient víc nepožaduje, neuspěly. Apple argumentovali například tím, že problém můžeme řešit webovou stránkou a aplikace je příliš silný nástroj.
Závěr: Od té doby víme, že aplikace musí nabízet věci, které ji od webové stránky odlišují, musí mít přidanou hodnotu.

Čím se aplikace odliší od webu, co ji udělá aplikací:

  • práce offline – aplikace má v telefonu k dispozici veliké úložiště dat. Může pracovat offline, při obnovení spojení se data sesynchronizují.
  • GPS a polohové služby – přizpůsobení obsahu s ohledem na polohu, najít nejbližší provozovnu nebo zaznamenat místo, kde proběhla prezentace výrobku.
  • práce s foťákem nebo kamerou – kromě svůdných selfies lze pořizovat užitečné fotografie technických průkazů, finančních dokumentů, závad či černých skládek.
  • mapy – nejen muži milují mapy. Přehledný a přátelský způsob zobrazování informací. Snad každá aplikace s mapou je hezká.
  • platby v aplikaci – pravidelné nebo jednorázové. Zabezpečené a důvěryhodné.
  • propojení s kalendářem – to je základ plánování, například návštěvy veterináře
  • propojení s mailem, SMS – bez komentáře. Snad jen, že aplikaci, která pravidelně smaže SMS od milenky, díky pravidlům bezpečnosti udělat nelze
  • scanner čárových kódů – v knihovně, v obchodě, na parkovišti
  • push notifikace – kterými informujete uživatele o novinkách a získáváte zpětnou vazbu
  • geofencing – spuštění akce, pokud se přiblížíte k nějakému místu. Například mobil upozorní uživatele na blízkost pobočky knihovny
  • propojení přes Bluetooth – s náramkem, váhou, teploměrem

Uvedený výčet jistě není úplný, jeho účelem je pomoc při vymýšlení a hledání inspirace.

Argumenty pro responzivní web

  • jednoduchost – use case je velmi jednoduchý a řešení formou webu snadné
  • existující řešení – např. e-shop, kde existují hotová řešení
  • rozpočet, rychlost – responzivní web se dá realizovat rychleji a levněji

Diskuse k článku na Facebooku.

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Je vývoj mobilní aplikace pro Android levnější? Další článek Platby v aplikacích, In App Purchases

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (18)
  • Mobilní aplikace (28)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (20)
  • Z naší dílny (12)

Přečtěte si také

  • Jak pracuje… Projektový manažer II
  • 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)
  • Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace
  • Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací
  • Vývoj mobilních aplikací pro WordPress
  • Jak pracuje… Projektový manažer I
  • Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS
  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy