+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Push notifikace zvyšují prodej v aplikacích

15.12.2016Jaroslav Pavlíček

„Haló, tady jsme,“ musíte lidem občas sdělit, aby si od vás něco koupili, využili vašich služeb. Ve světě mobilních aplikací to dokáží push notifikace. A nedělají to jen tak, umějí využít informace k velmi přesnému cílení na relevantní zákazníky a přesvědčují je k nákupu.

Notifikace vyslané aplikací mohou zvýšit počet konverzí o 8 – 9 %. To platí obecně a v konkrétních podmínkách se čísla mohou lišit podle specifik daného odvětví a aplikace samotné.

Ale co vlastně push notifikace je? Jedná se o zprávy, jimiž domovský server určité aplikace sám cosi sděluje, většinou oznamuje informace o novinkách, upozorňuje na něco aktuálního. Pokud informace přijde až poté, co si o její zobrazení na displeji uživatel aplikaci sám řekne, jde o „pull notifikaci“. Ty ovšem vývojáři používají stále měně, push notifikace dokáží přesvědčit člověka k aktivnímu využívání aplikace efektivněji. Podle vysledování chování uživatele se totiž notifikace objeví:

  • tomu pravému (u koho je podle předchozího chování v aplikace větší šance, že provede požadovanou akci)
  • rychle (notifikace může přijít prakticky okamžitě v momentě, kdy je například pravděpodobné, že provede nákup v aplikaci)

pushnotifikace-upozorneni

Připadá vám to jako obtěžování? Možnost dostávat tyto notifikace se dá vypnout i opětovně zapnout. A kromě toho, upozornění ze serveru často neslouží jen k těžbě informací o uživateli telefonu, velkou výhodu může přinést přímo jemu. S tím máme bohaté zkušenosti.

Z naší praxe: Vyvinuli jsme aplikaci upozorňující řidiče na dopravní zácpy na zvolených trasách. Push notifikace uživatele varuje, pokud na zvolených silnicích doprava vázne. On sám nemusí nic zjišťovat a má možnost se zácpě v předstihu může vyhnout. Push notifikace v tomto případě představují hlavní přidanou hodnotu aplikace. Jejich omezením nebo vypnutím by řidič přišel o cenné informace.

Využití push notiifkací

Možnosti využití jsou ohromně široké. Například u her mohou push notifikace nalákat uživatele tím, že jim oznámí, že kamarád, bratr, nebo kdokoliv jiný, koho mají na Facebooku v přátelích, překonal jejich skóre, právě hrál apod. Zprávy informující o aktivitě blízkých fungují velmi dobře.

V posledních letech různé předpovědi a žebříčky uváděly push notifikace jako výrazný nový trend s velkou budoucností. To už přestává platit, trend se rychle mění v nezbytnost. Především proto, že dokáží mimo jiné:

  • nabízet nákupy v aplikaci – ke zvýšení prodeje můžeme využít i fakt, že uživatelé Apple utrácejí v aplikacích 2,5× více než ti s Androidem
  • získávat o zákaznících správná data – to potřebuje ke správnému zacílení obchodu každá společnost
  • informovat o novinkách – jde o to zvolit správnou frekvenci doručování notifikací, aby se jimi příjemce necítil zahlcen
  • zjišťovat, co uživatel s aplikací dělá, jakým způsobem ji využívá
  • dostávat velmi rychlou zpětnou vazbu – i když testujete sebevíce, některé možnosti vylepšení aplikace se objeví až v ostrém provozu; reakce na notifikace mohou přinést cenné poznatky

Velmi účinné je také zobrazení notifikací s využitím geofencingu, tedy když se s mobilním zařízením přiblížíte k nějakému bodu. Upozorňovat tak lze na blízkost vegetariánské restaurace, pokud nemáte rádi maso, nebo třeba kulturních akcí v Hostivaři, jestliže se dostanete do této městské části.

Závěr

Co je push notifikace? Efektivní nástroj, který dokáže zvýšit konverze mobilní aplikace. Informuje o novinkách a dává vývojářům důležitou zpětnou vazbu.

Diskuse k článku na Facebooku.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Platby v aplikacích, In App Purchases Další článek Tiskárna Cashino PTP-III – tisk z iPadu

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}