+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Remote a homeoffice – ano i ne?

20.6.2018Jaroslav Pavlíček

Z domova nepracuji, protože nevím, kdy přestat. Z postele jdu ráno rovnou k počítači a končím pozdě v noci s pocitem, že jsem stejně nic pořádně neudělal. Proto mě překvapuje názor, že produktivita lidí pracujících vzdáleně je nižší. Dovolím si tvrdit, že s velkou pravděpodobností budou tito lidé stejně efektivní i onsite, avšak jsou celý den vidět a proto to psychologicky působí lépe.

Formou remote worku se účastním projektů v Evropě několik let a mám možnost vidět různé kultury projektů včetně různé úrovně zapojení remote workerů. Určitě je remote tým náročnější na nastavení, řízení a disciplínu. Nemožnost osobního kontaktu a nutná komunikace pouze digitální formou může být vnímána jako handicap. Lze ji ovšem využít jako příležitost nastavit si procesy lépe:

  • zadávání práce – lepší popis úkolů, doplňující informace jsou také psanou formou
  • kontrola práce – častější demo sessions, častější sdílení obrazovky
  • dokumentace – když už to mám psát, tak to dám rovnou na wiki.
  • předávání podkladů definovaným způsobem – flash disk nemá šanci.
  • informace o aktuálním dění – místo oznámení v kanceláři to napíšu na slack.

Z výhod věcí, které jsou nastaveny pro remote workery, samozřejmě těží i ti onsite. Naopak to ale neplatí, nejméně šťastné pro mne bylo, když v týmu pracujícím převáženě onsite bylo zapojeno několik remote workerů: kolegové onsite měli více informací a dříve, dokumentace byla minimální. S předchozím projektem, kde pracovalo cca 20 lidí vzdáleně se to nedalo srovnat:

  • nejlepší struktura a obsah confluence, jakou jsem kdy viděl
  • přesně dané procesy a postupy, které se dodržovaly
  • pravidelné informování psanou formou
  • i když se používal obyčený skype, všichni věděli, že si ho mají po připojení ztišit

Mám rád, když jsou věci napsané. Jednak někdy špatně rozumím a také nepochytím vždy všechno napoprvé, navíc k napsaným věcem se dá opakovaně vracet a nemusím se chodit ptát.

Práce vzdáleně ale nemusí být vždy práce z domova

Jak jsem psal v úvodu, práci z domova omezuji, aby měla své limity a nebylo to „live to work“. Dojíždění do kanceláře přináší čas na odpočinek, čtení, utřídění myšlenek. Věci mají svůj řád. Není každý jezevec a i introverti potřebují sociální kontakt. Jsem ale rád, když si své pracovní prostředí mohu zařídit sám, když si vyberu kolegy, se kterými je mi dobře. A jsem rád, když mi to zůstane bez ohledu na projekt a zákazníka, pro kterého v danou chvíli pracuji. Fotbálek a velké polštáře na válení opravdu neocením, zato mám rád svoji židli a už několik let jsem nenachladl z klimatizace.

Umím se o sebe postartat sám.

Ad bezpečnost

Upřímně, jediný projekt, kde jsem věděl, že nemám šanci něco odnést kromě know-how, bylo na Ministerstvu vnitra na projektu registru motorových vozidel. Pracovník ministerstva vedle mne seděl celou dobu a sledoval, co a jak dělám. Připojoval, odpojoval mi flashdisk, když bylo potřeba. Papíry s poznámkami se před odchodem skartovaly.

Na projektech, kde se brala bezpečnost vážně, bylo pracovní prostředí na serverech Amazon cloudu, připojovalo se vzdálenou plochou a všechna data byla tam. Na svém počítači jsem neměl nic, pouze klienta pro připojení.

Běžně se však používá VPN s dvoufaktorovu autentikací. Nezažil jsem incident, kdy by došlo k úniku dat.

Na závěr

Nechci práci vzdáleně nebo z domova nijak glorifikovat. Není pro každého ani pro každý projekt. Překvapuje mne však, jak mnoho projektů stále hledá kvalitní lidi a přitom ze hry vyřadí namakané borce už na začátku.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek IoT problém: Kolik unese balónek? Unese LEDku? Další článek Co pro vývojáře znamená odstranění Google Play Services z telefonů Huawei?

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}