+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Pravidla Apple pro platby v aplikacích – In App Purchases

21.7.2020Jaroslav Pavlíček

Existuje celá řada způsobů, jak zpeněžit vaši aplikaci v App Store. Pokud váš obchodní model není zřejmý, je nezbytné jej vysvětlit v poznámkách k metadatům a recenzím aplikací. Pokud nám není jasné fungování vaší aplikace nebo pokud vaše nákupy v aplikaci nejsou okamžitě zřejmé, dojde ke zpoždění vaší kontroly a případnému zamítnutí. A přestože ceny závisí na vás, nebudeme distribuovat aplikace a položky na nákup v aplikaci, jejichž ceny jsou zjevně přemrštěné. Drahé aplikace, které se snaží uživatele podvádět iracionálně vysokými cenami, budeme zamítat.

Pokud zjistíme, že jste se pokoušeli manipulovat recenzemi, nafukovat svá umístění na žebříčcích placenou, motivovanou, filtrovanou nebo falešnou zpětnou vazbou, případně zapojit třetí strany, aby tak vaším jménem činily, ​​podnikneme kroky k zachování integrity App Store, včetně vašeho možného vyloučení z programu pro vývojáře.

3.1 Platby

3.1.1 Nákup v rámci aplikace:

  • Pokud chcete odemknout funkce nebo funkcionality v rámci aplikace (například: předplatné, herní měny, úrovně her, přístup k prémiovému obsahu nebo odemknutí plné verze), musíte použít nákup v aplikaci. Aplikace nesmí k odemykání obsahu nebo funkcionalit používat své vlastní mechanismy, jako jsou licenční klíče, značky rozšířené reality, QR kódy atd. Aplikace a jejich metadata nesmí zahrnovat tlačítka, externí odkazy nebo jiné výzvy k akci, které zákazníky nasměrují k jiným nákupním mechanismům, než je nákup v aplikaci.
  • Aplikace mohou používat měny nákupu v aplikaci, které zákazníkům umožní „tipovat“ poskytovatele digitálního obsahu v aplikaci.
  • Žádné kredity nebo měny ve hře zakoupené prostřednictvím nákupu v aplikaci nesmí vypršet. Musíte zajistit, abyste pro všechny obnovitelné nákupy v aplikaci měli mechanismus obnovy.
  • Nezapomeňte přiřadit správný typ nákupu, jinak bude vaše aplikace zamítnuta.
  • Aplikace mohou umožňovat darovat položky, které jsou způsobilé pro nákup v aplikaci, ostatním. Takto darované položky lze vrátit pouze původnímu kupujícímu a nelze je vyměnit.
  • Aplikace distribuované prostřednictvím obchodu Mac App Store mohou hostovat doplňky nebo rozšíření, které jsou povoleny pomocí jiných mechanismů, než je App Store.
  • Aplikace nabízející „loot boxy“ nebo jiné mechanismy, které poskytují k nákupu náhodně vybrané virtuální položky, musí zákazníky ještě před zakoupením informovat o pravděpodobnosti, že obdrží každý typ položky.
  • Aplikace bez předplatného mohou nabídnout bezplatné zkušební období před předložením možnosti úplného odemknutí nastavením položky Nákup nespotřebního zboží v aplikaci za cenovou úroveň 0 (Non-Consumable IAP at Price Tier 0), která se řídí konvencí pojmenování: „XX-denní zkušební verze.” Před zahájením zkušební verze musí vaše aplikace jasně určit dobu jejího trvání, obsah nebo služby, které po skončení zkušební doby již nebudou přístupné, a veškeré následné poplatky, které by uživatel musel za plnou funkčnost zaplatit. Další informace o správě přístupu k obsahu a délce zkušební získáte doby pomocí Stvrzenky a Kontrola zařízení.

3.1.2 Předplatné:

Aplikace mohou nabízet automatickou obnovu předplatného na nákup v aplikaci bez ohledu na kategorii v App Store. Při začleňování automaticky obnovitelného předplatného do aplikace se řiďte níže uvedenými pokyny.

3.1.2(a) Přípustná použití

Pokud nabízíte automatické obnovení předplatného, ​​musíte zákazníkovi poskytnout trvalou hodnotu, přičemž doba trvání předplatného musí být nejméně sedm dní a musí být dostupné na všech zařízeních uživatele. Přestože následující výčet není vyčerpávající, příklady vhodných předplatných zahrnují: nové úrovně hry; epizodický obsah; podpora pro více hráčů; aplikace, které nabízejí konzistentní a podstatné aktualizace; přístup k velkým sbírkám mediálního obsahu nebo jeho průběžným aktualizacím; software jako služba („SAAS“); a cloudová podpora. Navíc:

  • Předplatné lze nabízet současně s nabídkou a la carte (např. můžete nabízet předplatné celé knihovny filmů, jakož i nákup nebo zapůjčení jednoho filmu).
  • Můžete nabízet jednotné předplatné, které bude sdílené mezi vašimi vlastními aplikacemi a službami, platnost tohoto předplatného se však nemůže rozšiřovat na aplikace nebo služby třetích stran. Hry nabízené v v rámci předplatného na hry musí být vlastnictvím nebo výlučně licencovány vývojářem (např. nejsou součástí platformy pro publikování her). Každá hra musí být stažena přímo z App Store, musí být navržena tak, aby nedocházelo k duplicitní platbě předplatitele, a neměla by znevýhodňovat zákazníky bez předplatného.
  • Předplatné musí fungovat na všech zařízeních uživatele, kde je aplikace k dispozici. Další informace o sdíení předplatného mezi všemi vašimi aplikacemi.
  • Aplikace nesmí uživatele nutit, aby aplikaci hodnotili, kontrolovali, stahovali jiné aplikace nebo prováděli jiné činnosti, aby získali přístup k jejím funkcím, obsahu nebo použití.
  • Stejně jako u všech aplikací platí, že ti, kteří nabízejí předplatné, by měli umožnit uživateli získat to, za co zaplatil, aniž by musel provádět další úkony, jako je zveřejňování na sociálních médiích, nahrávání kontaktů, určitý počet přihlášení do aplikace atd.
  • Předplatné může zahrnovat spotřební kredity, drahokamy, herní měny atd. a vy můžete nabízet předplatné, které zahrnuje přístup ke zlevněnému spotřebnímu zboží (např. platinové členství, které vystavuje drahokamy za sníženou cenu).
  • Pokud měníte stávající aplikaci na obchodní model založený na předplatném, neměli byste odebírat primární funkce, za které již uživatelé zaplatili. Například umožněte zákazníkům, kteří již zakoupili „odemknutí celé hry“, pokračovat v přístupu k plné hře i po zavedení modelu předplatného pro nové zákazníky.
  • Aplikace s automatickým obnovováním předplatného mohou zákazníkům nabídnout bezplatné zkušební období poskytnutím příslušných informací uvedených v App Store Connect.
  • Aplikace, které se pokusí uživatele podvádět, budou z App Store odstraněny. Patří sem aplikace, které se pokusí přimět uživatele ke koupi předplatného pod falešnými záminkami nebo se zapojí do nepoctivých a podvodných praktik (bait-and-switch, scam). Ty budou z App Store odstraněny a můžete být odebráni z vývojářského programu Apple Developer Program. Další informace o Bezplatné zkušební verze.

3.1.2(b) Upgradování a downgradování

Uživatelé by měli mít bezproblémový upgrade / downgrade a neměli by být schopni neúmyslně se přihlásit k odběru více variant stejné věci. Přečtěte si informace osvědčená praxe o správě možností upgradu a downgradu.

3.1.2(c) Informace o předplatném

Než požádáte zákazníka o předplatné, měli byste jasně popsat, co za danou cenu uživatel získá. Kolik vydání za měsíc? Kolik cloudového úložiště? Jaký typ přístupu k vašim službám? Je nezbytné, abyste jasně komunikovali požadavky popsané v Plánu 2 licenčních podmínek Apple Developer Program License Agreement, uvedených v Dohody, daně a bankovnictví.

3.1.3(a) „Čtenářské“ aplikace

Aplikace mohou uživateli umožnit přístup k dříve zakoupenému nebo předplacenému obsahu (konkrétně: časopisy, noviny, knihy, audio, hudba, video, přístup k profesionálním databázím, VoIP, cloudové úložiště a schválené služby, jako jsou aplikace pro správu učeben), za předpokladu, že souhlasíte s tím, že nebudete přímo ani nepřímo cílit na uživatele iOS, aby používali jinou metodu nákupu, než je nákup v aplikaci, přičemž vaše celková komunikace o jiných metodách nákupu by neměla odrazovat od nákupu v aplikaci.

3.1.3(b) Služby na více platformách

Aplikace, které fungují na více platformách, mohou uživatelům umožnit přístup k obsahu, předplatnému nebo funkcím, které získali ve vaší aplikaci na jiných platformách nebo na vašem webovém serveru, včetně spotřebních položek v multiplatformových hrách, za předpokladu, že tyto položky jsou k dispozici také jako nákupy v rámci aplikace. Nesmíte přímo ani nepřímo cílit na uživatele iOS, aby používali jinou metodu nákupu, než je nákup v aplikaci, přičemž vaše celková komunikace o jiných metodách nákupu by neměla odrazovat od nákupu v aplikaci.

3.1.4 Obsah specifický pro hardware

V omezených případech, například když funkce závisí na konkrétním hardwaru, může aplikace tuto funkcionalitu odemknout bez použití nákupu v aplikaci (např. aplikace pro astronomii, která přidává funkce při synchronizaci s dalekohledem). Funkce aplikací, které fungují v kombinaci se schváleným fyzickým produktem (například hračkou) na volitelném základě, mohou odemknout funkcionalitu bez použití nákupu v aplikaci za předpokladu, že k dispozici je i možnost nákupu v aplikaci. Nesmíte však od uživatelů vyžadovat, aby nakupovali nesouvisející produkty nebo se zapojili do reklamních nebo marketingových aktivit, aby odemkli funkčnost aplikace.

3.1.5(a) Zboží a služby mimo aplikaci

Pokud vaše aplikace umožňuje lidem nakupovat zboží nebo služby, které budou spotřebovány mimo aplikaci, musíte k inkasu těchto plateb použít jiné způsoby nákupu, než je nákup v aplikaci, jako je Apple Pay nebo tradiční vklad kreditní karty.

3.1.5(b) Kryptoměny:

  • (i) Peněženky: Aplikace mohou umožňovat ukládání virtuální měny za předpokladu, že jsou nabízeny vývojáři zaregistrovanými jako organizace.
  • (ii) Těžba: Aplikace může těžit kryptoměny pouze tehdy, pokud bude zpracování prováděno mimo zařízení (např. cloudová těžba).
  • (iii) Burzy: Aplikace mohou umožňovat transakce nebo převody kryptoměny na schválené burze za předpokladu, že jsou nabízeny samotnou burzou.
  • (iv) Prvotní nabídky kryptoměny (Initial Coin Offerings): Aplikace umožňující počáteční nabídky kryptoměny („ICO“), obchodování s futures kryptoměn a dalšími krypto cennými papíry nebo kvazi-cennými papíry musí pocházet od zavedených bank, obchodníků s cennými papíry, obchodníků s futures („futures commission merchants – FCM“) nebo jiných schválených finančních institucí a musí dodržovat všechny platné zákony.
  • (v) Aplikace kryptoměny nesmí nabízet měnu za plnění úkolů, jako je stahování jiných aplikací, vybízení ostatních uživatelů ke stahování, zveřejňování na sociálních sítích atd.

3.1.6 Apple Pay

Aplikace využívající Apple Pay musí uživateli ještě před prodejem jakéhokoli zboží nebo služby poskytnout veškeré zásadní informace o nákupu a musí správně používat značku i prvky uživatelského rozhraní Apple Pay, jak je popsáno v příručce k identitě Apple Pay  Apple Pay Identity Guidelines a Příručka pro tvorbu rozhraní Human Interface Guidelines. Aplikace používající Apple Pay k poskytování opakujících se plateb musí poskytovat přinejmenším následující informace:

  • Délka doby obnovení a skutečnost, že bude pokračovat, dokud nebude zrušena
  • Co bude v každém období poskytováno
  • Skutečné poplatky, které budou zákazníkovi účtovány
  • Jak zrušit

3.1.7 Reklama

Reklamy zobrazené v aplikaci musí odpovídat věkovému zařazení aplikace, umožnit uživateli zobrazit všechny informace použité k jejich zacílení na tuto reklamu (aniž by bylo nutné, aby uživatel opustil aplikaci), a nesmí se zapojit do cílené nebo behaviorální reklamy vycházející z citlivých uživatelských údajů, jako jsou zdravotní / lékařské údaje (např. z rozhraní HealthKit API), data ze škol a učeben (např. z ClassKit) nebo od dětí (např. z aplikací v kategorii Děti) atd. Vsunuté reklamy nebo reklamy, které přerušují nebo blokují uživatelské prostředí musí jasně naznačovat, že se jedná o reklamu, nesmí manipulovat ani přimět uživatele k tomu, aby na ně klikali, a musí poskytovat snadno přístupná a viditelná tlačítka zavřít / přeskočit, která jsou dostatečně velká, aby lidé mohli reklamu snadno zamítnout.

3.2 Další otázky týkající se obchodního modelu

Níže uvedené seznamy nejsou vyčerpávající a naše zásady se mohou na základě vašeho podání měnit nebo aktualizovat, níže však uvádíme několik dalších pokynů, jimiž je třeba se řídit:

3.2.1 Přijatelné

  • (i) zobrazování vlastních aplikací pro nákup nebo propagaci v rámci vaší aplikace za předpokladu, že tato aplikace není pouze katalogem vašich aplikací.
  • (ii) Zobrazování nebo doporučování sbírky aplikací třetích stran, které jsou navrženy pro konkrétní schválené potřeby (např. péče o zdraví, letectví, dostupnost). Vaše aplikace by měla poskytovat rozsáhlý redakční obsah, aby se nejevila jako pouhá výkladní skříň.
  • (iii) Zamezení přístupu ke konkrétnímu schválenému vypůjčenému obsahu (např. k filmům, televizním programům, hudbě, knihám) po uplynutí výpůjční doby; platnost všech ostatních položek a služeb nemusí vypršet.
  • (iv) Peněženky lze používat k provádění nebo přijímání plateb, přenosu nabídek nebo jejich identifikaci (jako jsou vstupenky na filmy, kupóny a VIP údaje). Jiná použití mohou mít za následek odmítnutí aplikace a zrušení pověření Peněženky.
  • (v) Aplikace pro pojišťovnictví musí být v distribuovaných regionech bezplatné, v souladu s právními předpisy a nesmí používat nákup v aplikaci.
  • (vi) Schválené neziskové organizace mohou získávat finanční prostředky přímo v rámci svých vlastních aplikací nebo aplikací třetích stran za předpokladu, že tyto fundraisingové kampaně dodržují všechny pokyny pro kontrolu aplikací a nabízejí podporu Apple Pay. Tyto aplikace musí zveřejňovat, jak budou finanční prostředky použity, dodržovat všechny požadované místní a federální zákony a zajistit, aby dárci měli k dispozici odpovídající příjmy z daní. Další informace ke kontrole aplikací (App Review) lze získat na požádání. Neziskové platformy, které spojují dárce s jinými neziskovými organizacemi, musí zajistit, aby všechny neziskové organizace uvedené v aplikaci prošly také procesem schvalování neziskových organizací. Zde najdete více informací o tom, jak se stát schválenou neziskovou organizací.
  • (vii) Aplikace mohou jednotlivým uživatelům umožnit věnovat peněžitý dar jiné osobě bez použití nákupu v aplikaci za předpokladu, že (a) dar je zcela dobrovolnou volbou dárce, a (b) 100% finančních prostředků jde příjemci daru. Avšak dar, který je v kterémkoli okamžiku spojen nebo spojen s přijímáním digitálního obsahu nebo služeb, musí používat nákup v aplikaci.
  • (viii) Aplikace používané k finančnímu obchodování, investování nebo správě peněz musí pocházet od finanční instituce poskytující takovéto služby nebo používat veřejné API nabízené institucí v souladu s jejími smluvními podmínkami.

3.2.2 Nepřijatelné

  • (i) Vytvářet rozhraní pro zobrazování aplikací, rozšíření nebo doplňků třetích stran podobných obchodu App Store nebo jako sbírku obecného zájmu.
  • (ii) Zpeněžit vestavěné funkce poskytované hardwarem nebo operačním systémem, jako jsou push notifikace, fotoaparát nebo gyroskop; případně služby Apple, například přístup k Apple Music nebo úložišti iCloud.
  • (iii) Uměle navyšovat počet zobrazení nebo prokliků reklam i aplikací, které jsou určeny převážně k zobrazování reklam.
  • (iv) Pokud nejste schválenou neziskovou organizací nebo nemáte jiné povolení dle bodu 3.2.1 (vi) výše, provádět v rámci aplikace sbírky prostředků pro charity a fundraisery. Aplikace, které se snaží získat peníze pro tyto účely, musí být v App Store zdarma a mohou shromažďovat prostředky pouze mimo aplikaci, například prostřednictvím Safari nebo SMS.
  • (v) Svévolně omezovat, kdo může aplikaci používat, například podle polohy nebo operátora.
  • (vi) Aplikace by měly umožnit uživateli získat to, za co zaplatil, aniž by musel provádět další úkoly, jako je zveřejňování na sociálních médiích, nahrávání kontaktů, určitý počet přihlášení do aplikace atd. Aplikace by neměly vyžadovat, aby uživatelé aplikaci hodnotili, kontrolovali, sledovali videa, stahovali další aplikace, klikali na reklamy nebo prováděli jiné podobné činnosti, aby měli přístup k funkcím, obsahu, používání aplikace nebo získání peněžní nebo jiné náhrady, včetně, ale neomezeno pouze na dárkové karty a kódy.
  • (vii) Uměle manipulovat s viditelností pro uživatele, jeho statusem nebo postavením u jiných služeb, pokud to podmínky dané služby nepovolují.
  • (viii) Aplikace, které umožňují obchodování s binárními opcemi, nejsou v App Store povoleny. Místo toho zvažte webovou aplikaci. Aplikace, které umožňují obchodování s rozdílovými smlouvami („contracts for difference – CFD“) nebo jinými deriváty (např. FOREX), musí být řádně licencovány ve všech jurisdikcích, kde je služba k dispozici.
  • (ix) Aplikace nesmí uživatele nutit, aby aplikaci hodnotili, kontrolovali, stahovali jiné aplikace nebo prováděli jiné činnosti, aby získali přístup k jejím funkcím, obsahu nebo používání.

21.7.2020 přeloženo z originálu https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/#business

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Co pro vývojáře znamená odstranění Google Play Services z telefonů Huawei? Další článek Kolik si bere Apple provizi z nákupů v aplikaci?

Related Articles

Kolik si bere Apple provizi z nákupů v aplikaci?

21.7.2020Jaroslav Pavlíček
Ilustrační obrázek s logem společnosti Apple a názvem článku Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech.

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

13.3.2024Jan Němec

Jak získat fakturu od Apple

23.11.2020Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}