Pravidla pro vývoj mobilní aplikace se vztahem k COVID-19

Pravidla pro vývoj mobilní aplikace se vztahem k COVID-19

Trendy

Apple i Google věnují zvláštní pozornost schvalování aplikací se vztahem k textům „COVID“, „Corona“.

Markus Ranner popisuje na svém blogu kuriózní případ zamítnutí aplikace, která interně používá grafický engine Corona 2D a s nemocí nemá nic společného. Engine sice v poslední době změnil jméno na Solar2D, avšak některé interní názvy stále obsahují texty, na základě kterých Apple usoudil, že jde o aplikaci, která s aktuální situací souvisí. Vývojář schvalovacímu týmu objasnil, jak se věci mají a aplikace byla následně v krátké době schválena.

Tak jako v ostatních případech i zde je kladen velký důraz na ochranu osobních údajů, zejména na informace o poloze a setkávání.
Apple shrnuje své požadavky zde: https://www.apple.com/covid19/contacttracing a detailně v tomto textu: https://covid19-static.cdn-apple.com/applications/covid19/current/static/contact-tracing/pdf/ExposureNotification-FAQv1.1.pdf

Pokud informace o poloze a setkávání nezpracováváte, uveďte tuto informaci v poznámce pro schvalování. Hladkému průběhu schválení přispějete, když srozumitelným způsobem popíšete:

  • záměr, který s aplikací máte
  • obchodní model (kdo kde a za co platí)
  • jaká data zpracováváte a jak je chráníte – toto musí být uvedeno vždy

Appstore review guidelines dále definují další požadavky, pokud aplikace zpracovává informace o zdravotním stavu uživatele – odstavec 5.1.3. Zkráceně:

  • pokud aplikace získá informace o zdraví, fyzické kondici uživatele, nesmí je poskytnout třetí straně
  • aplikace nesmí publikovat do platformy HealthKit nepřesné či smyšlené informace
  • v případě provádění medicínského průzkumu je třeba souhlas, který musí mít předepsané náležitosti
  • ve vybraným případech je třeba získat souhlas nezávislé etické komise
Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...