+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

App Clips je revoluce v rychlém používání aplikací

22.10.2020Jaroslav Pavlíček

Opravdu zajímavou novinkou na letošní konferenci WWDC 2020 (The Apple Worldwide Developers Conference) bylo představení App Clips. Jde o rozšíření aplikací, které umožní dostat se o krok blíže k uživatelům a zároveň jim zase o něco ulehčit život.

Jak App Clips fungují?

App Clips je rozšíření, umožňující rychlý přístup k základním funkcím, které vaše aplikace nabízí, aniž by si ji uživatelé museli stáhnout celou. Zobrazí se v podobě karty na dolní polovině displeje přesně v moment, kdy je potřeba udělat nějakou akci, jako třeba objednání taxi, jídla, rezervace hotelu, zaplacení produktu, atd. Zároveň lze přes App Clips rovnou stáhnout celou aplikaci z App Store. Vše jednoduše, pohodlně a v řádu vteřin.

App Clip si může uživatel spustit kliknutím na URL odkaz nebo naskenováním QR kódu či NFC tagu. Dalšími zajímavými způsoby může být i Safari App Banner nebo Maps, kde se App Clip napojí na konkrétní místo a zobrazí tam možnost prokliknutí.

Ve chvíli, kdy uživatel naskenuje či klikne na odkaz, systém zjišťuje, zda má aplikaci nainstalovanou nebo ne. Pokud ano, spustí samotnou aplikaci. Pokud ne, objeví se App Clip. Jedna aplikace přitom může App Clips využívat i pro více funkcí, každopádně, obrazovek by v rámci jednoho “clipu” by mělo být co nejméně.

Nesmíme také zapomenout zmínit, že App Clips fungují pouze na operačním systému iOS 14, který je k dispozici pro zařízení iPhone 6s a novější.

zdroj: Apple

App Clips Guidelines

  1. Zaměřte se na základní funkce. Interakce s App Clips musí být rychlá a jednoduchá. Komplexnější úkony si schovejte pro samotnou aplikaci.
  2. Nezneužívejte App Clips pro reklamu. App Clips má lidem pomoci vyřešit konkrétní úkony.
  3. Zaměřte se na jednoduché použití, do App Clips nepatří komplexní menu nebo nastavení. Počet obrazovek by měl být co nejnižší.
  4. Po spuštění naveďte uživatele ihned k akci, pro kterou je daný App Clip stvořený a přeskočte nepodstatné informace a kroky.
  5. Zachovejte váš App Clip co nejmenší a nejjednodušší, zredukujte zbytečné množství kódu. Vyhněte se, dlouhému načítání dodatečných dat a nikdy nenechejte lidi čekat, až se App Clip načte.
  6. App Clips se musí dát snadno sdílet. Pokud uživatel pošle App Clip odkaz přes chatovací aplikaci, příjemce ho musí snadno otevřít.
  7. Pokud App Clip slouží k platbě za produkt, měl by celý proces být co nejjednodušší. Umožněte, aby lidé mohli načíst data o své adrese ze systému a zvažte zapojení na Apple Pay.
  8. Vyhněte se podmínce registrace pro to, aby lidé mohli vykonat danou akci hned. Možnost založení účtu nabídněte až po dokončení akce.
  9. Zachovejte integritu s designem a funkcemi původní aplikace, ze které váš App Clip vychází.

zdroj: Apple

Shrnutí

Stahování nových aplikací ve chvíli, kdy si nejsme jistí, jestli je opravdu potřebujeme, je pro spoustu lidí “big deal”. App Clips tento problém řeší tím, že nám umožňují využít esenciální funkce a jsou takovým oknem k nahlédnutí do celé aplikace. Rozhodnutí o tom, jestli si potřebujeme stáhnout celou aplikaci, se pak dělá mnohem jednodušeji.

Ani samotná implementace App Clips (opět realizovaná v rámci Xcode) není příliš složitá a náročná na čas. Z našeho pohledu je to prostě skvělá a praktická novinka, které posune vaši aplikaci a službu zákazníkům na lepší úroveň.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak vyplnit na Apple App Store formulář W-8BEN-E Další článek Publikace mobilní aplikace do Huawei App Gallery

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (18)
  • Mobilní aplikace (28)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (20)
  • Z naší dílny (12)

Přečtěte si také

  • Jak pracuje… Projektový manažer II
  • 5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)
  • Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace
  • Co přinese Android 13? Méně notifikací i omezené instalace aplikací
  • Vývoj mobilních aplikací pro WordPress
  • Jak pracuje… Projektový manažer I
  • Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS
  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy